{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

EM i Herning. {{forumTopicSubject}}

Jeg var inde og se EM i torsdag, og nøj en fed oplevelse!
Super hyggeligt!

Men så til aften da der kom springning, kom der på et tidspunkt en svensker på banen, som red utrolig stærkt!
jeg mener nok hun hed Angelica, men er ikke sikker..
Ved ikke om nogen af jer andre så det?

Synes virkelig ikke det var i orden at ride på den måde i 160 cm højde!
Og så lige før springet hiver hun utrolig hårdt i hesten!
Hun kom skævt på stort set alle spring og ramte en masse bomme, som hun var heldig blev.

Men synes godt nok ikke det var i orden at ride på den måde!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EM i Herning.
  • #1   24. aug 2013 Nu så jeg det ikke så skal nok lade hver med at gøre mig alt for klog på det smiley

Men jeg syntes folk har utrolig travlt med at rytterne tager fat i hestene under store stævner, men altså nu er det ikke hyggespring på 90 cm. de ligger og tuller rundt på. de tager fat i den for at hjælpe så det netop ikke går galt og det med farten, nu jeg ikke hvor hurtigt det var men der skal altså gasses lidt op når springene er 160.

• #2   24. aug 2013 så det ikke men lyder ikke rart for hesten

• #3   24. aug 2013 Wow. Jeg synes det er utroligt hvor travlt nogle har, med at hive fat I andre.
    Jeg siger ikke at det har set pænt ud, men der er nok en grund til at de ligger på det niveau. Der skal altså noget til!
    Hvis de altid har redet så grimt, så er de nok ikke kommet så langt.

• #5   24. aug 2013 Hvis "der skal noget til" for at ligge på det niveau synes jeg slet ikke man skal ligge der.
    Hvis man skal hive og flå i hestens mund for at "hjælpe" den over et spring så synes jeg ikke man burde springe så højt.
    Jeg kan blive ret så sur over at det er på grund af menneskets evige konkurrencegen og trang til underholdning at hestene skal "udsættes" for det.

Jeg siger ikke det er mishandling eller noget. Men jeg er gal over at hvis man ikke kan ride på hestens præmisser og sikre sig at den kan rides afslappet over sådan nogle spring, så er det ikke for hesten man gør det her, men for sig selv og så er man i mine øjne egoistisk. smiley

• #6   24. aug 2013 Ligesom Emma siger så har den hest tendens til at løbe løbsk på den måde. Heste rides alle forskelligt... Dermed ikke sagt at jeg synes det er lige pænt og i orden smiley

• #7   24. aug 2013 Helt enig med Katja!

• #8   24. aug 2013 Så det ikke lige igår, men må lige rose Christian Ahlmann fra tyskland der næsten lige har redet. Hold da op han red flot og havde på ingen måde fat i tøjlerne som sådan selvom hesten blev ivrig..

• #9   24. aug 2013 Hvis det her, er hvad i mener der skal til, så skal jeg ALDRIG nærme mig toppen.

profilbillede
  • #10   24. aug 2013 Elisabeth - jeg er ikke i tvivl om at der bestemt kunne trænes på den hest(og rytter!!)

Men jeg må sige at fordi hesten ser sådan ud, er ikke ens betydende med at det er noget slemt.

Jasmin har det med at kaste sig ned på jorden næsten og vride sig i hals og krop og kaste hovedet i vejret så snart hun er lidt træt,men jeg forlanger en svær øvelse endnu - og så hvis jeg lige tager tøjlen ud til siden for at guide, så får hun det straks til at ligne at jeg rykker hende i munden samt pisker hende samtidig.. smiley

• #11   24. aug 2013 Munk og jasmin: du kan sagtens have ret og mange heste har hovedet i sky, men det var tydeligt for mig, at i den video, der var det ikke bare en hys hest, hun havde alt for meget fat i den smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
    #12   24. aug 2013 Elisabeth: Nu fanger du den også uheldigt ikke også. Hesten ser rent faktisk ud som om den har det sjovt, og hvis den syntes det var så forfærdeligt, havde den nok ikke kunne præstere at vinde world cups og lign. Som den gør.

og til jer andre, "hive og flå" - Ja overdrivelse fremmer forståelsen, men der skal kræfter i at ride baner på 160 og komme over, og hvis i ikke vil ride det plan, så må i jo lade vær og derefter slukke for jeres tv. I bliver ikke tvunget til at se det.

• #13   24. aug 2013
    Uheldigt? Det er hen til hvert spring det ser sådan ud ;o).
    Kræfter behøves der heller ikke, man kan sagtens finde folk der kan lade være med og hive og flå - især fordi når man propper noget skarpt på, argumentere man jo normalt med at man så kan have en mere blid og rolig hånd ;o).

• #14   24. aug 2013 De andre hiver og flår ikke? Og nej, sådan så det ud hele tiden smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#15   24. aug 2013 Selvfølgelig skal der kræfter til. Du skal styre 700 kg. rundt på en bane over 160 cm. mens du skal blive siddende. Der er en grund til at sporten er meget domineret af mænd på det plan.

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#16   24. aug 2013 Og nej, jeg vil ikke kalde det hive og flå.

• #17   24. aug 2013
    Tja, jeg syntes Jannika Sprunger styrede super pænt rundt uden at det blev til tovtrækkeri - så det er altså ikke umuligt :o)

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#18   24. aug 2013 Og hvis jeg sætter mig ned og kigger hendes ridt, kan jeg sikkert også finde uheldige momenter hvor hesten ser utilfreds ud - det gør hende ikke til dyremishandler, som i vil gøre alle top ryttere til.

• #19   24. aug 2013 Jeg vil sige at det billede ikke er uheldigt - sådan så hesten ud hele tiden. Én ting er at hesten løber op til springene, men man kan altid træne en hest til at komme bare lidt ned i tempo igen efter springene - og det har hun slet ikke formået. Og som der blev sagt - så havde hun også en del fat i den. Sikkert fordi den var så "vild" at man jo er nød til det.

• #20   24. aug 2013 Jamen JJ, det billede var jo ikke et uheldigt moment, men sådan det så ud gennem hele ridtet! Hvorfor synes du det er ok, at den skal flåes sådan i munden? Bare fordi 'alle toprytterne' gør det, så gør det, det ikke mere ok smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#21   24. aug 2013 Hun er måske mere hårdfør med håndføringen end de andre er ja, men hun rider også en hest der er svær at ride, jeg siger ikke der er okay "fordi alle gør det", for jeg mener ikke det er så slemt som i gør det til. Du siger flåes - jeg siger styres.

• #22   24. aug 2013
    http://www.youtube.com/watch?v=PfuveZlPgZU

Det behøves slet slet ikke være nogen tovtrækningskonkurrence :o). Så det hedder sig ikke " at det er nødvendigt på det niveau " :o).

Det er i min verden at styre en hest rundt, Angelikas ridning var tovtrækkeri, stress, flåen og hiven rundt.

• #23   24. aug 2013 Hvis det er sådan man styrer en hest, så skulle man nok til at overveje at skifte ridestil smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#24   24. aug 2013 Well, igen, det er dem der rider EM ikke dig.
    Du kan nå til tops og vise mig modsat, så kan det være jeg ændre mening.

• #25   24. aug 2013
    JJ - Igen, der findes 117 ryttere - også til EM, VM og OL der ikke laver tovtrækkeri, så jeg behøves altså ikke ride EM for at vise det, det gør andre fint.

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#26   24. aug 2013 Okay, men så er det vel bare pudsigt at alle dem der "hiver og flår" lige rider dette stævne eller hvad?

• #27   24. aug 2013 JJ: jeg er 14 år gammel, det ville være umuligt for mig at ride EM nu smiley
    Og om jeg skal op på det niveau? Nej, for jeg er ikke interesseret i at være på det niveau, jeg har det fint med at nøjes smiley
    Vi har ikke nævnt andre der hiver og flår smiley

• #28   24. aug 2013
    JJ - Jeg gentager lige; Jannika og andre deltog også i EM, men hev og sled ikke rundt.

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#29   24. aug 2013 Deres ridestil har så heller ikke taget dem til finalen. Jeg siger ikke der skal vold til for at nå finalerne, men i mener den ridning er meget slemmere end jeg gør. Så længere kommer vi ligesom ikke i den diskusion.

• #31   24. aug 2013 Angelica augustsson var heller ikke med i finalen?
    Og at du sætter finalen vigtigere end hestens ve og vel, kan få mig til at krumme tæer..

• #32   24. aug 2013
    Næ, men de vinder jo heller ikke hver år de samme - så for mig og se er springning, når det kommer op i niveauer meget små marginaler og mere held end forstand der afgør det. ;o)

Så derfor forstår jeg ikke, hvordan man kan bruge argumentet " men de vandt ikke " - nej, men de har vundet andre ting. Det er sjældent de samme der vinder, år efter år i lige spring.

• #33   24. aug 2013
    Jeg tror bare, at min tolerance for kontakt ligger et andet sted end mange konkurrence ryttere. Jeg vil gerne ride stævner, men hverken spring eller dressur vil jeg have så meget fat, som mange har.

Jeg har haft det, og det er for mig verdens mest ubehagelige følelse - fordi jeg ikke kan undgå og komme til at tænke på og "mærke" hvordan det mon føles i hestens mund.

• #34   24. aug 2013 Hende svensker var hende som red fejl i banen førse dag var det ikke?? også blev hun snot forvirret fordi hun troede hun red fejl men dommerne ikke dømte det så hun var nød til og ride vidre og rev derved en masse ned fordi hun jah var skide forvirret.

• #37   25. aug 2013 Hold da op noget af en aggressiv debat der kom ud af det her.
    Jeg svarede ud fra at I sagde det med at "hive hesten tilbage lige før et spring".

Det er blot af MIN mening at hvis hestene ikke kan være rolige, afslappede og lette på tøjlen rundt på en bane på 160 cm.. Jamen så gør vi det ikke for hestene, så gør vi det for os selv, for underholdningen og konkurrencens skyld og så synes jeg ikke vi burde have med levende dyr at gøre når det er sådan. smiley

Jeg siger ikke det er mishandling eller at de er slemme. Men jeg synes det er lidt grumt når vi sætter vores behov foran hestens velvære. smiley (Læs: velvære. Ikke velfærd; altså, jeg påpeger ikke hestens fysiske tilstand men mere hvordan den har det psykisk når den skal klare sådan en bane dér)

Kommentér på:
EM i Herning.

Annonce