Efterskole - stærk hjemve!! Efterskole - stærk hjemve!!
Hej, igen.
Ja jeg er jo her på efterskole og den første weekend nærmer sig, jeg har virkelig hjemve og vil meget gerne hjem men næsten alle bliver og jeg tror det er meget vigtig jeg bliver og får venner og er med til det hele her.. Hvad skal jèg gøre? Jeg er ikke glad for at være her i forvejen og at jeg savner alt derhjemme så meget gør det ikke bedre. Var den første weekend vigtig at blive der i for jer?
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.228
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.412
Måske er Weekenden med til at ændre dit synpå efterskolen og hvem ved, måske du rent faktisk kommer til at elske det!
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 149
jan 2008
Følger: 151 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 175 Svar: 617
Da jeg tidligere på året tog i pratik, i militæret, fik jeg kæmpe hjemve, og savnede alt derhjemme, både at jeg ikke kunne bestemme over mig selv i form af hvornår jeg ville op, og hvornår jeg ville spise. Jeg talte med mine "roommates" i militæret (ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det) om det, og snakkede med dem om mine følelser osv.
De kan tit sige, at de har det på samme måde, og at det okay, og bare ved at snakke med nogle,får du det meget bedre ( ifølge mig)
Du kan godt vælge at tage hjem, men på en weekend, kan der ske ting, som kunne have været gode for dig, fx. at i lavede aktiviteter på kryds og tværs, og det giver tit og ofte, nye venskaber.
Har du billeder med? Har din familie evt. skrevet til dig?
Håber alt går vel, og du får et fedt år.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
jan 2008
Følger: 151 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 175 Svar: 617
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Hjemve er ikke noget usædvanligt, hvis det er en trøst. Mange lider af det, MEN heldigvis bliver det i 95 % af alle tilfælde meget bedre, når man har vænnet sig til den nye situation.
Og hvis du skulle høre til de 5% som ikke får det bedre, ja så er det jo ikke værre end at du om en mdr tid eller lignende må tage snakken med dine forældre igen og sige at du gav det en chance, men du synes stadig ikke det går.
Og jeg kan næsten garantere dig, at der er andre der har det på præcis samme måde som dig på efterskolen. Selv dem der virker selvsikre og glade kan have utrolig meget hjemve, de er måske bare bedre til at skjule det. Så du er ikke alene
Efterskole - stærk hjemve!!