1.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Efterskole - stærk hjemve!! Efterskole - stærk hjemve!!

Hej, igen.
Ja jeg er jo her på efterskole og den første weekend nærmer sig, jeg har virkelig hjemve og vil meget gerne hjem men næsten alle bliver og jeg tror det er meget vigtig jeg bliver og får venner og er med til det hele her.. Hvad skal jèg gøre? Jeg er ikke glad for at være her i forvejen og at jeg savner alt derhjemme så meget gør det ikke bedre. Var den første weekend vigtig at blive der i for jer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterskole - stærk hjemve!!
  • #2   20. aug 2013 Hvis du ikke har lyst til og være der, hvorfor er du der så? Undskyld jeg spørger, men det er jo virkelig dyrt og gå på efterskole, og hvis du egentlig ikke brænder for det?

• #3   20. aug 2013 Jeg tog hjem den første weekend (i weekenden), og føler slet ikke jeg gik glip af noget smiley Var rigtig glad for at komme hjem og lige se familien, vennerne og at sove lidt smiley

• #4   20. aug 2013 Pintso - fordi jeg havde brug for en ny start og alle siger efterskole er det bedste hvilket jeg ikke er enig i..

• #5   20. aug 2013 Helena: JEg syntes du skal tage Weekenden med. Så syntes jeg du har givet det hele en chance, og så kan du efter weekenden vurdere om du syntes det er noget for dig!
    Måske er Weekenden med til at ændre dit synpå efterskolen og hvem ved, måske du rent faktisk kommer til at elske det! smiley

• #6   20. aug 2013 Kender godt det med at få hjemve... Det er rigtig træls, det er derfor jeg ikke er taget på efterskole her i 9. klasse:) Det er synd at du har det sådan, og hvis du får det, meget dårligt (altså kvalme og sådan) synes jeg at du skal sige det til dine forældre... Jeg synes at du skal tage hjem i weekenden, hvis du savner din familie, det ville jeg i hvertfald gøre, hvis jeg var dig!:-) Hvis du har meget hjemve, vil det måske hjælpe, hvis du ringer hjem til dine forældre, for at høre, hvad de laver - så er du trods alt lidt opdateret på, hvad der sker. Hvis du har din hest, eller noget andet med hjemmefra, som betyder meget for dig, kan det også hjælpe, at være samme med det:) Jeg håber virkelig at du får det godt deroppe, men hvis ikke skal du sige det til dine forældre, mon ikke de vil forstå at du savner dem! Vh Sara

• #7   20. aug 2013 Jeg har selv været i nogenlunde samme situation, personligt selv er jeg glad for de daglige rammer jeg har. At jeg kommer hjem til min familie, og sover i min egen seng, og går i en "skole jeg kender".
    Da jeg tidligere på året tog i pratik, i militæret, fik jeg kæmpe hjemve, og savnede alt derhjemme, både at jeg ikke kunne bestemme over mig selv i form af hvornår jeg ville op, og hvornår jeg ville spise. Jeg talte med mine "roommates" i militæret (ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det) om det, og snakkede med dem om mine følelser osv.

De kan tit sige, at de har det på samme måde, og at det okay, og bare ved at snakke med nogle,får du det meget bedre ( ifølge mig)

Du kan godt vælge at tage hjem, men på en weekend, kan der ske ting, som kunne have været gode for dig, fx. at i lavede aktiviteter på kryds og tværs, og det giver tit og ofte, nye venskaber.

Har du billeder med? Har din familie evt. skrevet til dig?

Håber alt går vel, og du får et fedt år. smiley

• #8   20. aug 2013 Jeg har kun min mobil med billeder og sådan med hjemmefra (ja udover alt det man skal bruge ellers) det er også bare svært når her er de typer der allerede har mange venner og er på 'skatter' med nogle af de andre og bare har alle drengene sværmende rundt om sig, jèg føler mig bare akavet og at jeg aldrig kommer til at passe ind her.. Nogen der genkender det og som kán give mig lidt håb?..

• #9   20. aug 2013 Okay. Helena de piger der starter med at være drenge omsværmet, ender typisk med at blive det modsatte( i nogle tilfælde). De kan sagtens synes du virker spændende, men hvis du selv prøver at vise selvtillid og mod, så kommer man langt. Bare spring ud i det,og snak. Du finder måske en, der har samme interesser som dig. Du kan ikke gøre noget forkert, for alle er jo stadig lidt på udebane. Håber det lykkes for dig.

• #10   20. aug 2013 Jeg har selv været i nogenlunde samme situation, bortset fra at jeg da jeg var 16 tog til USA i et år. Alt var bare fremmed og uvant i starten. Jeg var bare så heldig at jeg ikke lige kunne komme hjem, da jeg var på den anden side af jorden. Og efter nogle dage blev det bedre og bedre indtil min hjemve faktisk var helt væk efter nogen tid. Vi fik faktisk det råd at vi IKKE skulle ringe hjem i de første to uger, da det bare ville få os til at savne hjem endnu mere. Ved ikke om det var et godt eller dårligt råd, men det var i hvert fald det den organisation, jeg rejste med anbefalede.

Hjemve er ikke noget usædvanligt, hvis det er en trøst. Mange lider af det, MEN heldigvis bliver det i 95 % af alle tilfælde meget bedre, når man har vænnet sig til den nye situation.
    Og hvis du skulle høre til de 5% som ikke får det bedre, ja så er det jo ikke værre end at du om en mdr tid eller lignende må tage snakken med dine forældre igen og sige at du gav det en chance, men du synes stadig ikke det går.

Og jeg kan næsten garantere dig, at der er andre der har det på præcis samme måde som dig på efterskolen. Selv dem der virker selvsikre og glade kan have utrolig meget hjemve, de er måske bare bedre til at skjule det. Så du er ikke alene smiley

Kommentér på:
Efterskole - stærk hjemve!!

Annonce