Blogger
16. sep 2007 Følger: 226 Følgere: 2133 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Øv ridetur og dag... {{forumTopicSubject}}
Jeg må simpelhen bare ud med det...
Min dag har bare ikke været min bedste dag... Er i forvejen rigtig ked af over at min oldemor dødede her for ikke så lang tid siden og så ikke nok med det ringer min far til mig... efter et år uden at have kontaktet mig overhovedet?
Tog dog ikke min mobil da jeg var i skole og ville lige tale med min mor om det...
Men da jeg så kommer op til Skalle, var jeg endelig blevet i bedre humør og han var bare den sødeste på staldgangen idag, han ser virkelig sur ud nogen gange så de fleste er endelig bange for ham da han ser så sur ud... men idag var han bare så sød og stod bare og nød at jeg hyggede med ham.
Virikelig en optur! så jeg valgte endelig bare at det skulle være en hygge dag med ham, så jeg tog ham ud på banen og red ham uden sadel.
Da vi så kom ud på banen nåede vi at skridte to runder eller sådan noget... Så vil han bare ned og snuse eller hvad han lavede med den lort nede i sandet og han gad bare ikke frem! jeg prøvede det som hans ejer har sagt til mig at jeg skulle gøre hvis han skule begynde på det og det var at lige tage tøjlen lige "klappe" ham på skulderen ikke hårdt men så han bliver irriteret....
Det virkede bare slet ikke... så jeg valgte så at prøve som min veninde sagde til mig, med at jeg kunne hele trykke til ham og øge presset, det virkede så efter lang lang tid...
Men i mens jeg kæmpede en brav kamp om at få ham frem der, var det ikke nok med at jeg skulle kæmpe med ham.
Nææh nej så rider der en rundt på sin hest og siger så
- Hvorfor tager du ikke en pisk og giver ham en i røven, så han lære det en gang for alle...
Hvor jeg så tænker
Nej aldrig i livet jeg vil det! vold som jeg kalder dette kommer man ingen vegne med... Havde så meget lyst til at sige til hende hun bare selv kunne komme op og gøre dette på ham for det ville bare blive værre hvis man gør det.
hvor jeg så endelig får ham frem! YAY!
Så begynder han igen... bare ved en anden lort! så siger rytteren så igen at hun kun har negativ at sige om den hest...
hvor jeg så var ude på banen i en time, her var hun så reddet ud heldigvis...
Så kom min veninde så og spurgte hvorfor vi bare stod der, hvor jeg så fortalte problemet, hvor hun så spørger om at han så kunne klare en tur. Hvor jeg så bestemmer mig for at det kan han godt, for han skal jo frem på den ene eller anden måde?
Så vi rider så ud og så ikke nok med det stopper han igen! og kan ikke få ham frem og prøver fuldkommen det samme og hun rider ind foran for at lokke ham med, men nej... jeg hopper så af og trækker ham lidt væk og hopper så op igen og der gik resten af turen så fint nok undtagen lige at de to heste så bare kørte hinanden helt op... Så vi valgte så at prøve og ride en tur til rundt om marken, hvilket så gik okay men han gjorde så det samme igen samme sted...
Men der kom jeg forbi efter 5 minutter og uden at hoppe af
Da vi var færdige med den tur, valgte vi at skridte og trave af rundt om marken igen og for at lige som få en rigtig god tur ud af det, der vælger jeg så at spørger om at vi ikke kan galoppere forbi problemstedet hvilket så virket og han havde så ikke en tanke om at stoppe der!
Har jeg gjort det rigtige?
for endelig har jeg lidt dårlig samvittighed... både over at "reddet" så lang tid og at have næsten sparket til ham...
Undskyld det blev så lang men skulle bare ud med det og ville endelig også høre om at jeg havde gjort det rigtige?
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
jeg ville personligt aldrig være hoppet af, men i bund og grund vandt du jo din kamp.. så jeg håber ingen skade er sket..
heste kan tåle MEGET.. min knapt tilredet var på 12kms tur forleden.. og hun virker ikke mærket af det..
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
men en bestemt stemme evt en smule vred.. og et par hæle i siden.. det tager INGEN heste skade af..
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2133 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Jeg ved godt at han ikke er lavet af glas, men virkelig han er noget specielt for mig.
Blogger
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Blogger
okt 2009
Blogger
okt 2009
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 481
Blogger
Blogger
Dem som der siger at man skal bruge vold for at komme ud af problemet, jeg får jo helt ondt af at bare høre på det...
Øv ridetur og dag...