{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Efterskole - jeg HADER det! {{forumTopicSubject}}

D'et her er ikke for at skræmme nogen af dem der skal på efterskole nu men hvordan kan man blive smidt ud? Mine forældre vil ikke lade mig komme hjem og jeg HADER det her sted! Jeg har ingen venner og jeg ved slet ikke hvad jèg skal gøre for at komme hjem!..Hvad gør jeg nu?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole - jeg HADER det!
  • #1   19. aug 2013 gå ude om natten, og ryge inde og sådan noget smiley
    skriv gerne i PB

• #2   19. aug 2013 Hvor længe har du gået der? Tror du ikke bare du lige skal give det lidt tid?

• #4   19. aug 2013 Koldt vand i blodet - er du ikke først lige startet? Giv det en chance..

• #5   19. aug 2013 Hvor længe har du gået der? Hvad med lige at give det en måneds chance?

• #6   19. aug 2013 Du kende vel reglerne på stedet? - bare lad vær at følge dem, gør alt det der står man ikke må. Men hvorfor er du kommet på efterskole hvis du ikke vil være der? og ja, prøv da at give det lidt tid smiley

• #7   19. aug 2013 Prøv nu at give det en chance! Efterskole er virkelig det fedeste år - men hvis du ikke gør noget for det, jamen så ødelægger du det lidt for dig selv, og så er det klart det er noget lort.

Venner på en efterskole kommer ikke bare af sig selv, det ved jeg ikke om du havde forventet? smiley
    Man bliver nødt til at være social hele tiden det første stykke tid.

Jeg håber du giver det en chance! For efterskole er det fedeste smiley

• #9   19. aug 2013
    Jeg ville også blive bims af at gå på efterskole, så for mig ville " giv det en chance " bare forlænge pinslerne :b.

Spørg dine forældre hvorfor du ikke må komme hjem og fortæl omvendt hvorfor du vil hjem og hvad du vil hjem og lave.

• #10   19. aug 2013 Har dine forældre ikke betalt en masse penge for at få dig ind på skolen? Jeg synes også du skulle give det en chance, og få det bedste ud af det. smiley

• #11   19. aug 2013 Snak med din kontakt lære eller din forstander :). At blive smidt ud er bestemt ikke en værdig løsning.

Jeg gik på efterskole 2 år og det var de bedste år i mit liv, dog ved jeg at ikke alle har det sådan smiley

• #13   19. aug 2013
    Lisbeth - Er man et introvert menneske, så er det lige netop det man har behov for og derfor ville efterskole ikke være en fed ting.

• #14   19. aug 2013 Krikken - men så burde man vide det i forvejen, og derfor også vide at efterskole ikke er vejen frem smiley

• #15   19. aug 2013 øv hvor træls for dig du ikke trives...

men for dælen hvor er i bare respektløse... måske siger forældrene nej fordi efterskoleåret først lige er startet - og måske har de virkelig knoklet for at give TS muligheden...

jeg kan blive så harm over tøser der sidder herinde og opfordrer til at ryge, både almindelig og "en fed", have sex, bryde reglerne og forstyrre på så upassende måder.... hvor fanden er i opdraget altså.... jeg synes det er synd at synke så dybt fordi man ikke lige får sin vilje, så TS - jeg håber godt nok ikke du tager imod den slags direkte åndssvage råd!!!!! dine forældre arbejder for at tjene penge - blandt andet for at give dig muligheder de måske ikke selv har haft!

lidt respekt ville være på sin plads!

er i overhovedet klare over hvor dyrt det er at sende sine børn på efterskole?
    og alle dem der sidder her og skriver den slags umodne og direkte åndssvage råd kender heller ikke forældrenes grund til at sende TS på efterskole - måske er der en grund til at de synes hun skal have et skoleår væk fra hjemmet - og så er det godt nok respektløst at sidde her og råde pigen til at ryge, drikke, hore og generelt udstille sig selv på upassende måde - bare fordi en teenager der ikke har lyst til at dele værelse og liv med andre mennesker vil hjem.

i skulle fandeme skamme jer! var de mit barn der opførte sig sådan var han/hun ikke kommet hjem - det havde heddet kostskole så.

hold op med at pive, og hav lidt respekt for det jeres forældre prøver på at gøre for jer.
    Det andet i har gang i er både forkasteligt, forkælet og lugter langt væk af at børn og unge idag enten får deres vilje, eller går amok bare fordi de kan og så får de jo deres vilje derefter...

målet helliger IKKE midlet... jeres forældre er mennesker som bruger tid og penge og kærlighed på jer... og det er ikke særlig pænt af jer bare at skide på de 3000-6000 kroner jeres forældre poster i jer hver måned bare fordi det ikke lige passer jer....

skam jer helt ned i sokkerne altså.... øv! jeg håber ikke at mine børn bliver sådan der.

• #16   19. aug 2013
    Helene - Jo, ja - folk ved ikke nødvendigvis at de er introverte - det kræver man læser sig til det ;o). Men jo, man ved nok godt at man ikke trives så godt med mennesker på den måde - men giver det måske et forsøg.

Vi ved heller ikke, hvorfor trådstarter er på efterskole og hvorfor hun ikke bryder sig om det - så derfor er det svært at kommentere på.

• #17   19. aug 2013 Krikken: Så ved man det oftest i forvejen og kunne have sagt nej til forælderne i god tid smiley Forståe godt TS ikke bare må komme hjem med det samme, det koster altså en del penge af få sit barn på efterskole. Som sagt syntes jeg hun skal give det en måneds tid, så er hun nok faldet bedre til. Men hvis det på daværende tid ikke er blevet bedre kan hun jo tage hjem.

• #18   19. aug 2013 og ja - jeg har selv været på efterskole.

jeg blev mobbet gennem hele folkeskolen, og var meget lukket og psykisk skadet.. det år var det bedste mine forældre har gjort for mig. Det var ikke altid sjovt, men da jeg blev indstillet på at arbejde med mig selv var det pludselig en helt anden historie...

måske ligger problemet ikke hos efterskolerne i vil stikke af fra - men hos jer selv....

• #20   19. aug 2013 Cotton-Eyed Joe:

Nej det er meget bedre at tvinge sit barn til, at blive på en skole hvor barnet ikke trives!

• #21   19. aug 2013
    Team Grafik & Lisbeth - igen, vi ved ikke hvad TS har forsøgt, sagt eller gjort til folk på efterskolen og derfor vil jeg ikke forsøge og sidde og udtale mig om det :o).
    Blot pointere at efterskole ikke er "jubii" for alle, selvom man giver det en chance.
    Så vidt jeg kan se, spørger trådstarter bare hvordan hun kan blive smidt hjem - ikke om at bryde regler.

Skole er heller ikke socialt "jubii" for mig, uanset hvor mange chancer jeg giver det ;o).

• #22   19. aug 2013
    Hvis din indstilling til det at gå på efterskole er negativ lyser det langt ud af dig, og det kan være derfor de andre som GODT kan lide det går i en stor bue uden om dig.

Jeg synes som Cotton-eyed joe skriver er så rigtigt.

Det er godt nok et utaknemmeligt indlæg..

Giv det nogle måneder og vær lidt positiv. Så er jeg sikker på det kun kan blive bedre.

• #23   19. aug 2013 ¤ *Cotton-Eyed Joe* ¤: Giver dig så meget ret!!

Da jeg startede på efterskole hadede jeg det også. Jeg ville hjem efter få dage, fordi jeg følte ikke at jeg havde nogen venner og jeg kunne virkelig ikke li' stedet. Jeg ringede hjem mindst tre gange om dagen og fortalte alle de dårlige ting, men min mor holdte fast i at jeg skulle give det en chance. Og hvor er jeg glad for at hun holdte ved! Efter ca. 14 dage, var det faktisk ikke så slemt mere. De andre elever begyndte at falde til ro og man fandt sig selv og man kom ind i en ordentlig hverdag. Til sidst var jeg rigtig glad for at være på efterskole, og jeg havde det rigtig sjovt og godt, og fik nogle gode venner.
    Så jeg ville helt sikkert give det en chance, og lad for guds skyld være med at bryde reglerne! Nu ved jeg ikke hvorfor du er der, eller hvordan du har det med dine forældre. Men prøv at tænk på de penge som de også har lagt, sådan at du kunne komme af sted.

• #24   19. aug 2013 Man har vel en kontaktlærer og/eller en studievejleder på en efterskole? smiley

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med en af dem, og så få forklaret at du virkelig ikke har lyst til at være der, men at dine forældre ikke vil lade dig komme hjem. Mon ikke at i, hvis i snakker stille og roligt om det, kan finde en løsning så? Måske vejlederen kan hjælpe med at snakke med dine forældre.

Jeg ville også stoppe fra HHX efter et halvt år, men mine forældre ville ikke underskrive udmeldingspapirerne (jeg var under 18), så jeg tog en snak med min studievejleder som hjalp mig rigtig meget med det.

• #25   19. aug 2013 Og nej, efterskole bliver altså bare ikke det bedste for alle - det kan folk ikke bare sidde og påstå. Det er en rigtig god ting for MANGE, men ikke ALLE.

• #26   19. aug 2013 Jeg var en af dem der ikke duede til at gå på efterskole. Desværre fandt jeg først ud af det da jeg var der og min mor havde sat sig selv i gæld for at betale for det.
    Vi fandt dog en løsning der gjorde det udholdeligt, nemlig at jeg fik mit eget værelse. Tag fat i din kontakt person og se om i ikke kan finde en løsning for dig også. Jeg ved desuden at man igennem skolen kan få nogle psykolog samtaler hvis man trænger til det.

• #27   19. aug 2013 Btw. Jeg holdt ud gennem hele året og selvom det var lidt af et helvede, så har jeg også fået en del gode ting med derfra. Jeg har udviklet mig meget som person efter det og jeg har da også nogle gode minder derfra.

• #28   19. aug 2013 Giv det en chance og sig til dig selv"Nu VIL jeg ave nogle venner"

• #29   19. aug 2013 smadre ting, stjæl, ryge, natterend?

men hvorfor fillan vil du hjem? giv det dog noget tid! jeg var også vildt negativ i starten, men hvis jeg kunne gøre det om nu, ville jeg tage et år mere på efterskole smiley

• #30   19. aug 2013 Vær evt til taknemmelig for at dine forældre har brugt en masse penge på at du skal have et fedt år. Alle mennesker på en efterskole har fået deres hverdag vendt op og ned. Du skal nok få venner, du har gået der i hvad? 9 dage? alle er lidt stresset. Giv det en chance og tænk på hvor mange der ikke får en chance for det du har fået.

• #31   19. aug 2013 Ikke for at blande mig..
    men hvorfor i alverden skal en 14årig begynde at drikke, ryge, og have sex?!

• #32   19. aug 2013 Det tager lige små 2 ugers tid før alle elever er faldet til, og gælder jo også dig selv.
    Efterskoletiden er kun fed hvis man selv gør det til det, og det kan i tider være ekstremt hårdt - guderne ved hvor mange gange jeg har måttet kæmpe mig igennem en hel dag med raserianfald og tuden. Og jeg havde det ligesom dig til at starte med; havde det SÅ svært ved at få venner (har jeg altid haft), og det gjorde det bare ikke bedre at jeg virkelig var så isoleret. Men i det øjeblik jeg gav mig selv et spark bagi og sagde "HEY! Nu giver jeg det lige noget tid, og prøver at få nogle venner, før jeg beslutter mig helt!" gik det hele altså over med tiden.
    Jeg fik personligt RIGTIG mange gode venner under mit år på efterskolen, og idag snakker jeg stadig med rigtig mange af dem.

Nej, efterskole er ikke noget for alle, slet slet ikke. Men man skylder sig selv - og ikke mindst sine forældre - at give det en måneds chance.
    Det er jo også helt okay hvis det ikke lige er noget for en - det er der jo nogle som først finder ud af når de er i situationen, og det er så hvad det er.

MEN! Jeg synes det er SÅ SÅ SÅ dumt at skulle til at lave alt muligt som er imod reglerne, allerede NU. Ikke nok med at det er skide hamrende respektløst, så er det decideret bare komplet dumt at gøre sådan noget NU.

Så igen; Giv det en chance og brug lidt mere tid på at gøre op med dig selv om det er noget for dig, eller ej.
    Det er ikke rigtig noget du kan sige, efter en uge - efter MIN mening. smiley

• #33   19. aug 2013 køre 2 på en knallert utallige gange, det virker eller at ryge og være ude om natten... taler af erfaring smiley

• #37   19. aug 2013
    Hvor kan folk altså tale pænt smiley

Nu betaler man en månedlig ydelse for at folk kan gå på efterskole, man betaler ikke et helt år frem. Så hvis man stopper, så går verden altså ikke under fordi ens forældre har indbetalt 50.000 kr.

Folk konkludere utroligt mange ting, ud fra utroligt få linjer trådstarter har skrevet.
    Respektløs, du kan ikke være det bekendt, utaknemmelig osv.

Når den baggrund man har for at kalde personen det, er ret minimal. Vi aner jo intet om hvem forældrene er, hvad de har betalt osv.

Så hvorfor begynde og prædike løs og tale voldsomt nedladende ud fra meget få informationer? Sådan en tråd her, virker ikke just fed og åbne når man logger på igen og giver nok ikke en lyst til at svare med de 117 skældsord og nedladende betretninger om hvor utaknemlig man er, der er sat ind.

• #38   19. aug 2013 Man kan så også sige, Krikken, at hvis TS ikke ville have sådan noget skrevet i sit indlæg, måtte hun have givet os lidt baggrundsviden.
    For ja, selvfølgelig drager man da til nogle hurtige konklusioner, det gør man ALTID uden nogen baggrundsviden af nogen som helst form. Det eneste vi får af vide er at hun ikke bryder sig om at gå på sin efterskole, og ikke må komme hjem for forældrene.

Men kan også se at folk som giver råd til at blive smidt ud (hvilket jeg altså stadig synes er DYBT forkert, specielt det med at opfordre til at ryge alm og hash. Bare det at FORESLÅ at have hash på sig, er SÅ forkert!!!), er nogle som også SELV er blevet smidt ud eller har smidt håndklædet i ringen og sagt "okay, det her er måske ikke noget for mig alligevel" - og det er jo også i orden. Men jeg synes personligt stadig at nogle af de foreslag der bliver smidt op, ikke er i orden. Og er sikker på at jeg ikke er den eneste der synes det....

• #41   19. aug 2013 Jeg ville også mene at du burde give det en chance. Det er ikke mere end maks 14 dage siden at skolerne er begyndt.

Hvis ikke man selv er indstillet på at gøre noget for det vil man heller ikke få noget igen. Sådan fungerer verden ikke.

Det er rigtigt nok at der er ganske få oplysninger, og man derfor ikke kan sige alt for meget. Men jeg antager nu at fleste der kommer på efterskole er efter eget ønske - hvorfor skulle forældrene ellers ville bruge en sum penge på at sende deres børn af sted, når de kunne gå gratis et andet sted.

Så har TS selv ønsket at komme på efterskole, bør denne også tage et ansvar og i hvert fald forsøge at få det til at virke i mere end blot et par dage. Kan det på ingen måde fungere, jamen så må man tage den derfra, og se om man kan komme på skole andetsteds.

Derudover bliver jeg rigtig harm over at læse diverse opfordringer til udsmidning. Tror såmen nogle er ment i jokes, men andre taler af erfaring.
    Og jeg kan ikke lade være med at tænke, hvad hulen tænker I på? For det første at opfordre andre til at gøre det samme, og en anden er - tænker I kun på jer selv?

Jeg er kommende lærer, og vil gerne undervise på en efterskole, men tror I det er fedt at skulle rydde op efter en der lige mente de skulle have et flip på den ene eller anden måde, fordi de ikke gad gå på skolen længere og forældrene bare var dumme?

Man bør da i hvert fald som minimun konsultere både forældre, forstander, studievejleder og andet - for der er helt sikkert hjælp at hente det ene eller andet sted.

• #42   19. aug 2013 Er helt enig, jeg har alt for mange gange hørt mine gamle efterskolelærere være ærgerlige over at skulle smide folk ud - og allermest når de har lavet en masse rod.
    Vi havde nogle stykker som smadrede en dør på drengegangen, og andre som skrev meget grimme ting på ydermuren til en piges værelse - det gik jo ikke kun ud over dem der havde gjort det, men også pigen hvis værelse det var skrevet ved.

Nogle gange glemmer folk bare lige at tænke sig om en ekstra gang, inden det eventuelt kan gå ud over andre, og det er sørgeligt... smiley

• #43   19. aug 2013 Sorry jeg ikke svare alle.
    Jeg har ikke tænkt mig at blive smidt ud, medmindre jeg om en måneds tid stadig hader det og jeg ikke må komme hjem.
    Folk her er jo søde nok men det er som om alle allerede har grupper og bedst venner og jeg har ikke rigtig nogen ud over min rumbo der allerede er blevet stjålet af en anden. Det er bare hårdt når man ikke rigtig syntes man har nogle venner og ikke ved hvor man skal gå hen eller hvem man skal gå med. Det med at jeg selv skal gøre noget for at få venner, det gør jeg skam også, jeg smiler og prøver at snakke med folk men jeg tror ikke d'et virker. Tak for alle råd, også dem der heller mig ned:)

• #44   20. aug 2013 Jeg havde heller ikke nogen i det første stykke tid, også efter introturen, men ligeså stille bliver de først 'lavede' grupper opløst fordi mange begynder at smide 'masken' og det var derfra jeg begyndte at 'have nogle'

At efterskole livet så ikke var mig er så en anden sag så jeg tog hjem, i november sidste år, men jeg havde glædet mig så meget at det skulle bare lykkes, men jeg måtte opgive den kamp da alt bare blev værre.

Så giv det en chance lad folk vise hvem de rigtig er, og hvis det stadig ikke er dig efter du har givet det en chance, ja så var det nok bare ikke dig.

Efter jeg tog hjem, så nogle dage har det været mit livs værste beslutning, så overvej det grundigt.

• #45   20. aug 2013 Jeg startede også efterskole i 2010. Gik der 3 uger, hvorefter jeg stoppede, netop pga hjemve, og følelsen af at man gik glip af alt derhjemme...

Men tro mig, hvis jeg kunne gøre det om, havde jeg gjort det! Jeg har fortrudt 1000 gange, og det piner mig virkelig! For jeg ville virkelig ønske jeg havde taget mig sammen og var blevet der, for jeg er sgu lidt misundelig over at se, hvordan alle de andre havde det! Ris til egen røv og en dårlig samvittighed... smiley

• #47   23. okt 2013 Jeg droppede ud efter de første 2 uger, mine lærer, forældre, sagsbehandler osv osv osv syntes at jeg skulle væk derfra hurtigst muligt, jeg har så fået et andet skole tilbud (ikke en efterskole) som jeg er rigtig glad for smiley
    Tak fordi du spørger! smiley

• #48   23. okt 2013 Dejligt at du har fået en anden skole som du kan lide smiley

Kommentér på:
Efterskole - jeg HADER det!

Annonce