{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.918 visninger | Oprettet:

Når hunden bare IKKE vil sove... HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Vi har en, normalt, skøn cokerspaniel på halvandet år.
Hun har fra dag et sovet i sit bur, med sine egne tæpper, et par af hendes bamser/tyggeben(som hun dog ikke gider) eller hvad hun nu har slebt med der ind, og hendes vandskål så hun kan drikke lidt i løbet af natten.

Buret er hendes 'værelse'. Der har aldrig rigtigt været problemer med at få hende til at sove om natten, hun sover i sit bur, i baggangen, selv. Det har hun kunnet længe, skulle lige igang da vi fik hende så der sov min far ude ved hende og rykkede så gradvist længere og længere væk, det tog ca. 5 dage så kunne hun selv i en, på det tidspunkt fremmet familie.

Problemet er nu at hun ikke vil sove selv.
Vi var på ferie er for en uge siden(der kom vi hjem) Hun har som altid haft sit bur med, tæpper bamser og så videre, sammen med hende inde i buret når hun skulle sove, være alene hjemme og sådan noget.
Hun bliver normalt aktiveret det hun kan, hun småsover okay meget af dagen alligevel og sover hele natten normalt.
Nu vil hun ikke være i sit skide bur selv. Hun vil bogstaveligt talt skrige, pibe og bare klage natten lang, ligegyldigt om du lukker hende i haven for at tisse, går ud og snakker lidt med hende, har lyset tændt, sover inde i stuen(som ligger op til vores baggang) med døren åben så hun kan høre personen i stuen, skælder ud, ignorere hende. Holder hende vågen dagen lang, virkelig over aktivere hende så hun er ved at vælte om aften fordi hun er træt. Lige meget så snart hun skal i seng vil hun ik andet end at hyle..
Det er til at blive bims af, mine forældre bliver mere og mere knotne da de jo heller ikke får sovet ordentligt.

Hun har gjort det hver nat siden vi for en uge siden kom hjem. Hun har været med i sommerhus før og vente roligt tilbage til at være hjemme uden problemer. Alle gangene hun har været med har hun opført sig som normalt når vi kom hjem, hun kender sommerhuset og har været der flere gange før.

Har i nogen råd til at fikse hendes problem, så vi alle kan få en dejlig nattesøvn og komme i en ordentlig rytme inden skolestart, hvor hun skal være alene hjemme det meste af dagen og meget gerne bare skal være stille om natten så vi kan sove. Hun har ikke på nogen måde vist tegn på at være bange, have ondt eller ting i den dur og går gladeligt med i buret om aftenen. Hun venter lige 20-25 med at skrige og så holder hun ellers fest hele natten.

SÅ HJÆÆÆÆÆLP vi vil sove igen. Har i nogen råd? nogen øvelser der køre hunden særligt træt? hvad ville i gøre? har i oplevet noget ligende og hvad gjorde i?¨
Vi er som sagt nok ved at være rimlig desperarte her hjemme og alle sover dårligt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden bare IKKE vil sove... HJÆLP!
  • #2   3. aug 2013 Gør som i har gjort før med gradvist at rykke længere væk

Ellers er gå spor pysisk trættende det er generelt alt de skal tænke til

• #3   3. aug 2013 Navnsø heste: hun går spor næsten dagligt, enten efter leverpostais klatter fordelt på nye gemmesteder i forskellige højder i haven eller et eller andet småt rigtigt godt gemt i huset. Hun bliver som sagt aktiveret hver dag hvilket også er grunden til vi ikke forstår hvorfor dyret nægter at sove.

Min far har bestemt sig for at sove ude i nat, så han kan have vinduet ind til åbent og så kan han høre hunden og hunden kan høre ham.

Charlotte: vi har som sagt også prøvet at ignorere hende men det virker ikke. Men tror også på det bliver værre da vi jo giver hende den opmærksomhed hun skriger efter.

• #4   3. aug 2013 Emma i må blive ved med at ignorere den fordi den har fundet ud af at hvis den bliver ved kommer i til sidst... Så den kan jo lige så godt forsøge fordi det lønner sig i sidste ende

• #5   3. aug 2013 Tsk, du skal da bare give hunden én på lampen og så er jeres problem løst, så sover den nok det meste af natten smiley

• #7   3. aug 2013 Super håber det lykkedes

• #8   3. aug 2013 Amanda: tro mig jeg har gjort det flere gange, hun kigger bare på mig som 'hvad fanden råber du for. JEG har ihvertfald ikke gjort noget' når jeg få går igen vælger hun at råbe op igen...

• #9   3. aug 2013 Som sagt så er hun i buret hvis hun skal være alenehjemme, eller hun fx. er våd efter en gårtur. Det har hun ingen problemer med. Det er kun om natten hun skaber sig.. Min far sagde det gik bedre i nat hvor han sov uden for på taressen, han kunne rette hunden så snart hun gav sig til at hyle, det hjalp og hun lagde sig ned for at sove.

Kommentér på:
Når hunden bare IKKE vil sove... HJÆLP!

Annonce