{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Har brug for en som forstår sig på SKAT/SU! {{forumTopicSubject}}

Hej kære heste-allierede!

Jeg står i den situation at jeg har arbejdet det sidste års tid, og nu skal jeg begynde i skole og på SU igen - samtidig med arbejde ved siden af.
Jeg har prøvet at ringe til SKAT (som ikke vil/kan give mig nogle svar på mine spørgsmål, og videresender mig til SU), og SU kan jeg ikke komme igennem til, så tænkte der var nogen herinde som måske havde styr på nogle af mine spørgsmål!

Jeg har som sagt arbejdet det sidste år, og skal nu begynde på SU med arbejde ved siden af.
Jeg kan forstå på det hele at jeg må tjene 7.318 kr om måneden (efter AM bidrag, før skat) ved siden af min SU.

- Betyder det at jeg samlet set må tjene 36.590 kr. resten af året (5*7.318 kr) eller gælder det om måneden, så hvis jeg ikke tjener hele beløbet den ene måned kan jeg ikke tjene det ekstra den næste måned?

- Har den indkomst jeg har haft den foregående del af året indflydelse på hvor meget jeg må tjene den sidste del af året når jeg starter på SU?

- Bliver der trukket skat af al den løn jeg modtager når jeg starter på SU?

Det er lige hvad jeg kan huske af spørgsmål i øjeblikket!
Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig! smiley

Hilsen
Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for en som forstår sig på SKAT/SU!
  • #1   26. jul 2013
    Det er pr. måned du ikke må tjene mere end de syv.
    Dvs. hver måned må du max tjene op til de syv tusinde.

• #2   26. jul 2013
    Og ja, selvfølgelig bliver der trukket skat. Du skal bare ind på dit skattekort og afgøre hvilken indkomst det er, der trækkes skat af begge.

• #5   26. jul 2013 Jeg ved godt jeg kan se det på su.dk, men den hjemmeside er ekstremt besværlig at finde rundt på, det er derfor jeg spørger herinde i håb om der er en som forstår sig på det og kan forklare det smiley

• #6   26. jul 2013 Det letteste er at ringe ind til SKAT.. nogle gange er der llidt ventetid, men medarbejderene er altid meget hkælpsomme og gode til at forklare.
    Oog de kan ordne eventuelle ændringer osv med det samme smiley

• #7   26. jul 2013 Det du må arbejde bliver regnet ud pr de måneder du er på su. dvs. er du på su 5 måneder det ene år må du arbejde det ved siden af i 5 måneder. dvs 5*7-8000 kr.
    men du må godt vælge at arbejde fx 15000 den ene måned og ingen næste måned. bare du ikke overskrider det du må pr 5 måneder når året er omme smiley

får du SU hele året kan du godt arbejde 20.000 den ene måned, og ingen den ande, du må bare ikke overskride det samlede pr år

indkomst hvor du ikke får SU får ikke indflydelse på hvad du må tjene når du er på SU..

og ja du skal betale skat af det du arbejder, da det skal tages på bikort, og SU er på hovedkortet..

• #8   26. jul 2013 Du har nok bare ikke noget fribeløb tilbage på hovedkortet, og har du kørt på dit fribeløb tidligere på året har du nok ikke det store i fradrag og skal evt også betale skat af din SU mere end hvis du har kørt på hovedkort hele året hvor du får delt dit fribeløb ud så du har ca 4000 i fradrag hvis ikke du har kørsel eller andet... altså bare det minimale fradrag smiley

Kommentér på:
Har brug for en som forstår sig på SKAT/SU!

Annonce