Kamera valg... {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Kan i anbefale mig et godt kamera?
Jeg søger noget der tager gode skarpe billeder, også hvis lyset/vejret ikke lige er med mig. Derudover søger jeg et med hurtig lukketid sådan at jeg kan fange øjeblikket bedre, og fange en hest i bevægelse uden at den bliver sløret.
Kameraet skal primært bruges til at tage billeder af heste i bevægelse, og eventuelt et par naturbilleder og lidt af min hund. Jeg ønsker et godt kvalitetskamera til en pris på max 5000 kr, gerne under (:
Skriv gerne hvad i har prøvet af kameraer og positive samt negative ting. Er der noget man helt skal holde sig fra?
Ved naturligvis at billedkvaliteten i høj grad også afhænger af fotografen, men med et godt kamera er man jo bedre på vej (:
På forhånd tak!
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Fx 600D eller 650D
Men husk, det er objektiverne er gør forskellen, og de goe er ret dyre.
Til 5000 ka du få et nogenlunde kit-sæt, og det ka nok bruges til dit behov
maj 2012
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 508
Dette kan helt klart anbefales
apr 2011
Følger: 125 Følgere: 114 Heste: 2 Emner: 122 Svar: 2.568
Feks. OB'S IBS OB'S OBS iPod dræber viiiirkelig kvaliteten! Billedet er hentet fra HG, så derfor stinker kvalien, sry
maj 2010
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 470
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 1.132
Jeg har selv taget massevis af billeder med mit spejlrefleks, men er tit endt med dårlige billeder, fordi jeg har rendt rundt med et standardobjektiv som ikke har været beregnet til f.eks. indendørsbilleder osvosv.
jan 2012
Følger: 70 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 97
Det koster 4500 for nyt, og det er VIRKELIG godt, det er ikke så stort, eller har noget med alt det der objektiv, men det er rigtig godt:D
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
De er taget med forskellige objektiver, dog er de fleste taget med smådyre objektiver.
Standard objektiver er desværre ik meget bevent, men det ser man først, når man har taget billeder med de dyre.
Mit det dyreste koster 16000
Kamera valg...