Blogger
26. feb 2013 Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Hvad er jeres mening? (Plejemor/plejesøn skændes) {{forumTopicSubject}}
Da Facebook mente det var upassende at jeg delte det der, så deler jeg det da bare her -.-'
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70047811:tv-plejemor-overfalder-sit-plejebarn.html?opengraph
Personligt har jeg ikke ondt af ham, ud over da hun tyer til fysisk vold og fortsætter da han har indset det og bedt om pause.
Men jeg må tilstå jeg var også flippet skrådt på mit barn hvis det talte sådan til mig og var så utaknemmelig.
Jeg havde dog ikke fortsat sådan som hun gør, og nok heller ikke råbt af ham på den måde, nok nærmere sendt ham op i værelset.
Det eneste jeg tænker er at som plejemor bør man da egentlig være vandt til den 'slags børn' og hendes reaktion minder mig mere om en frustreret mor, og ikke en uddannet kvinde til disse tilfælde.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Det er på ingen måde acceptabelt at overfalde sit barn på den måde!
Man kan godt trække en grænse for dårlig opførsel, men man gør det ikke ved at opfører sig på den måde og samtidig, være sådan et dårlig eksempel overfor sine børn!
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 48
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Jeg syntes på ingen måde at den her plejemor reagere korrekt. Plejebarnet er flabet til tider ja, men det er på ingen på i pjejemoderens ret at ty til den slags vold...
Hun kan tydelig vis ikke håndtere "den slags børn" der måske har det svært. hun brude ikke have plejebørn..
Præcis ligesom med hestene, fordi hesten ikke lige gør som vi vil ha, eller hunden for den sags skyld, så skal dyret heller ikke bare slås eller råbes af!
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Jeg dømmer netop udelukkende udfra det jeg ser, kan ikke vide hvad der sker inden.
Men som jeg også skriver finder jeg det ikke iorden hvordan hun fortsætter og tyer til vold. Jeg mener at som plejemor burde man kunne håndtere sådan en slags i en rolig men bestemt tone.
Blogger
Det siger jeg ikke det er, jeg siger netop jeg ikke havde råbt sådan, men nærmere sendt ham op på værelset eller lign.
Han er kommet hjem til hans egen mor igen, så sådan et slemt hjem kan han vel ikke have haft.
Forresten nogen der kan forklare mig hvad en ædedolk er?
mar 2013
Følger: 12 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 613
sep 2004
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 614
Og ang. at han har været anbragt, betyder ikke være ens betydning med at han kommer fra et dårligt hjem - det kan også være fordi han har nogle særlige behov som hans forældre ikke kan tage vare på, eller både barn og forældre har haft brug for aflastning.... Derfor kan han jo godt have haft brug for anbringelse, men så har man nok vurderet at denne kvinde var så inkompetent at det var bedre at lade drengen bo hjemme igen.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Jeg tror måske moren har haft nogle problemer, der har gjort at de har valgt at se en plejefamilie som en midlertidig god løsning - eller at kommunen har været dumme og bare taget barnet i dette tilfælde.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Men kan godt forstå DD, han ligger selv op til det skænderi. Men derfor skal INGEN på nogen måde tye til vold!!
//Stephanie N M Poulsen
jun 2012
Blogger
Den tanke havde jeg også
jun 2012
sep 2004
sep 2004
Hvad mener du hun skulle have gjort? Mener du at det er ok at hun råber og skriger, og det eneste hun egentlig gør forkert er de fysiske handlinger hun foretager sig, som man slet ikke kan være i tvivl om er forkerte.
jun 2011
Følger: 90 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 562
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Nej men det hjælper heller ikke at råbe og skrige osv..
Det kan barnet kopiere - hvad så når man skal videre i livet, så kommer man hurtigt til at ty til de metoder, man har lært hjemme/plejested, når en konflikt skal løses..
Derfor er det ikke iorden at råbe og skrige af sine børn..
jun 2012
Som sagt ved jeg ikke hvad grunden er men hvis det var skulle hun som plejemor have taget det mere stille og roligt og ikke opført sig som et barn, syntes nærmest det er drengen der opføre sig mest voksent.
Så nej det er ikke i orden det hun gør:)
jun 2012
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
sep 2009
hun burde mindste al ret til og være plejemor eller andet med andres børn.!!
jun 2012
Du læser eller forstår ikke hvad jeg skriver, skriver at det er drengen der opføre sig voksent(det vil sige at det ikke er ham der overreagere mest heller ikke iforhold til at han er et barn)
Og at plejemoren slet ikke tager det som en plejemor eller en anden voksen brude!
jun 2012
Hun brude nærmest miste rettet til at være mor..!
sep 2004
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
Ja slf. kan børn da være en udfordring, og da især hvis de kommer fra belastede familier, men netop derfor burde plejemoren jo have en tålmodighed der kunne klare sådanne diskussioner, uden at gå sådan amok over for den stakkels dreng. Der er jo en grund til at han er anbragt, og det burde hun da vide som en voksen...
Så nej jeg har slet ikke ondt af plejemor, og jeg synes bestemt ikke hun skulle have lov til at beholde de sidste børn...
Puha jeg kan blive stik tosset over sådan noget !
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 708
Og det er lige hvad det er, fra drengens side - almindelige dagligdagskonflikter med en teenager! Hvis man synes drengens opførsel på videoen er for meget og udover det sædvanlige, så bliver man forhåbentligt klogere når man selv får børn eller også lader man være med at få børn! Ja, han er flabet og det er ikke iorden - men det er teenagere. Specielt plejebørn der kommer fra belastede familier eller har en anden svær baggrund. Det skal have en konsekvens, men det er altså ikke grund nok til at råbe og skrige som en besat, og ty til psykisk terror og vold!
Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan have andet end ondt af den dreng. Og hans stakkels søster som skal overvære det, og som stadig bor hos de plejeforældre. Er selv virkelig virkelig rystet over det klip og er fuldstændig ligeglad med baggrundhistorien - INTET kan retfærdigøre det vi ser der Og det er også en stakkels kvinde, der lader til at være presset udover kanten, som ikke evner at være plejemor - og nok heller ikke er egnet som mor af nogen anden art. En stor del af ansvaret synes jeg også ligger hos kommunen der har godkendt hende som plejeforældre - og vælger at hun skal fortsætte! Føj!!!
jun 2012
sep 2004
mar 2013
Følger: 12 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 613
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Kommunen er desværre nødt til at tro på plejeforældrene.
har selv en kammerat der har været ude for det samme, og han blev ikke flytter, grundet at plejemoderen bare sagde at han havde været utilrængelig, så er det ikke hendes skyld mere, og der blivet set på det som er det barnets skyld.. desværre!!!
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
Men nice comeback han har "Du kan ikke lægge mayonnaise og, hvad hedder det, pizza sammen" (sorry, useriøst, morens foregående kommentar er godt nok for lav).
feb 2010
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 82 Svar: 647
Jeg er blevet slået, truet, sparket og kaldt alle mulige ting af min far, så længe jeg husker, så det der har været en hverdag for mig...
Når man efterhånden har haft det sådan noget tid, får man altså nok og svarer igen.
Derfor forstår jeg sagtens den måde han reagerer på.
Jeg flyttede fra min far, da komunen havde beviser på, at han havde været voldelig overfor mig, altså jeg havde blå mærke på kroppen, en lydoptagelse, hvor han står og råber ad mig, og man hører da hans slår mig.
Nu er jeg kun hos ham hver anden weekend og i ferier, han er stoppet med at slå og sparke, men truer dog stadig og er sur ALTID! vi skændes kpnstant, fordi han beskylder mig for en masse ting, og jeg nu er blevet vant til at forsvarer mig selv, når han skælder ud. - det arnejder jeg dog på.
Så jeg forstår udemærket, at drengen reagerer som han gør, og synes det er ufatteligt, at komunen ikke har gjort noget endnu, selvom datteren for flere år siden har sagt der var noget galt...
Igen ikke for at få medlidenhed, eller andre ting, men jeg forklarer fra hvilken synsvinkel jeg ser det
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.284
og giver MLC ret..
fandt lige dette, kan ikke se videoen så ved ikke om det er den samme dreng men det er også i odense : http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70067149:hentet-af-politiet-plejebarn-tvangsfjernet-igen.html
jun 2012
Jo det er den samme video:)
nov 2008
jeg havde fandme KLAPPEDE hende sådan en så hun fløj bag over! fuck jeg bliver sur!!
Pis k*lling!
håber ikke han slog sin ryg alt for meget
nov 2008
det er helt vildt som hun lyder som min største storesøster når hun råber af sin søn
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 129
Fnis
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 129
Blogger
Jeg har lidt på fornemmelsen de fleste plejefamilier er fysisk voldige. Jeg kendte engang til 2 piger der var i pleje, da jeg var hjemme ved dem skulle hende den ene støvsuge. Hun bad kun om 5 min mere til at læse i hendes bog, og der sprang plejefaren op og rev hende i håret hele vejen hen til sofaen imens han råbte af hende.
De har også stadig plejebørn..
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
Min onkel og tante har haft plejebørn, de blev ikke mishandlet Men det kan da godt være det er meget normalt, det er i hvert fald uhyggeligt, hvis det er tilfældet. Plejefamilierne får jo også penge ud af at tage plejebørn ind.
nov 2008
min mor kom engang til en pleje familie med hendes et år yngre søster, og de skulle lave mad,(til moderen og faderen, ikke til dem selv), vaske op, ryde op, de måtte ike have venner, de skulle lave deres pligter og så gå på værelset igen og gjorde de ikke de ting fik de en i røven eller på kinden...
de havde andre børn (deres egne) og de måtte gerne lege osv, og de sov i "fine" senge, imens min mor og hendes søs måtte sove på en madras i et værelse sammen, og en dag da min mors søs var syg og skulle kaste op osv, måtte hun ikke gå ud på toilettet og brække sig, fordi at så vækkede hun de andre børn (hun skulle forbi dem for at komme der til) og så brækkede hun så på gulvet ved siden af sengen, og hun fik en i røven, og 2 på hver kind, og skulle selv tørre det op. lige meget hvor syg hun var, så da moderen var gået, lagde hun et viskestykke over brækket og så stak hende og min mor af ud af vinduet og gik mod Svendborg (der hvor deres forældre boede) og der var omkring 150 km eller sådan noget så de fik et lift af (heldigt sammentraf) en deres forældre kendte, for han havde lige besøgt noget famillie i byen...
og hende moderen, hun lå hele dagen i sofaen og spiste chocolade og drak rødvin, og manglede hun noget chokolade (som hendes egne børn havde taget) gik det ud over min mor og hendes søs
men de kom hjem og fik lov til at blive hjemme
de var 9-10 og 10-11 år
sep 2004
Jeg kan heldigvis fortælle at min far og hans kone har en rigtig sød dreng i pleje. Han har det rigtig godt, og det har hjulpet ham til en langt højere livskvalitet at være kommet væk fra hjemmet
Blogger
Ingen konklusion eller lign.
sep 2004
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Min tidlige parts, ejer var også plejeforældre.. De var plejeforældre(og det kan sagtens være på fuld tid, hvor de altså kun kommer hjem til forældrene en gang imellem) for en på 8 mdr. Og hun snakkede til min mor om at de ville opsige hende når hun fyldte et år, for så fik de mindre penge nemlig.
Det handler om penge, penge og penge....
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 227
Men hoooold da kæft hende plejemoren har en Klam stemme..:-)
sep 2009
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Det er et hårdt og et slid at have anbragte børn.. Men der er simpelthen ingen undskyldninger for at man skal stå og råbe og skrige af barnet på den måde.. Jeg synes man tydeligt kan høre at han er frusteret og bange.. Nej jeg synes ikke det er en iorden behandling han for..
apr 2012
Følger: 101 Følgere: 68 Emner: 49 Svar: 745
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jeg kan ikke forstå at samarbejdet med den familie ikke bliver opsagt og at hun får lov at beholde resten af børnene.. Det kunne meget vel ske igen, at hun mister sit overblik og reagerer så voldsomt i afmagt..
jul 2007
Følger: 103 Følgere: 144 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 305
Hun er 51. Hun burde være en kvinde der ikke holdte ham nede i trappen, når han skriver av.
Jeg synes altså det er synd for drengen. Han sagde nogen ting, og det er jo heller ikke godt. Men hendes reaktion er altså værre end situationen.
Jeg synes at hun burde få taget alle børnene fra sig. Hvis hun ikke kan klare en 12 årig dreng lige har en dårlig dag eller noget, så burde hun ikke have de andre 3 boende... Føj en video..
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 831
Når man påtager sig den opgave, som det er at få et plejebarn, så har man også påtaget sig et ansvar som forpligter én til at opføre sig minimalt fornuftigt, og agere forsvarligt i sådanne situationer. Det kan denne kvinde tydeligvis ikke, så hun burde fratages sine plejebørn med det samme - den der opførsel bidrager ikke til noget godt for dem. Hermed ikke sagt, at jeg ikke også har ondt af hende - for hun må da være noget psykisk ustabil og generelt fuldstændig afmægtig.
Jeg håber at drengen kommer til et godt hjem, og nogle plejeforældre som har kompetencerne til at vise børn med belastede baggrunde på rette vej igen, uden at lade temperamentet løbe af med sig.
apr 2009
Følger: 49 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 100 Svar: 849
- Det skal lige siges at jeg har ikke læst alt, så hvis jeg gentager noget, så bær over med det ^^
Jeg fik ondt i maven da jeg så den her video! Det er det eneste jeg kan sige. Plejefaren er betjent hos Odense politi. De har vist drengens andre søskende (det er en søster som filmer, og en søster der råber til dem til sidst), mener de er 5 i alt.
Drengen er kommet tilbage til bio-moren igen, fordi det blev bedømt at hun var klar til det igen.
Men nu ved jeg lidt hvordan det system foregår, og rent ud sagt er det et vatnisse system! Det går SÅ langsomt med fejl gang på gang og ting de ikke fatter - så det skulle ikke undre mig at hende plejemoren her er blevet fejlbedømt eller noget.
Jeg selv blev dengang lovet samtaler med socialrådgiveren 1 gang i året - hvilket i forvejen ikke er meget. Hvordan mon de så holder øje? Men det blev ikke engang en gang om året. Heldigvis for dem var det ikke nødvendigt for os da der intet var galt i vores hjem.
Men nu vil de til at stramme op på regler osv - ja, det hjælper meget når skaden er sket!.... Det er alt jeg kan sige.. Meget af skylden ligger hos kommunerne også!!
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg tør ikke tænke på, hvordan vores plejedreng (som vi ikke har i pleje mere) ville være blevet behandlet sådan et sted.
Har man ikke ressourcerne til at håndtere og overskue svigtede og skadede børn, så skal man bare ikke tage dem ind. Også virkelig dårligt tacklet af kommunen, at de ikke får frataget retten til plejebørn, efter denne video. Men desværre er systemet bare ikke altid særlig velfungerende, det ved jeg fra ham vi havde i pleje og dem vi har haft i aflastning.
Virkelig en skam, for tit er det jo nogle søde børn, der bare mangler kærlighed, omsorg og faste (ikke hårde eller voldelige) rammer og regler. Det er svært og opslidende som plejefamilie - også som plejesøskende - at være med til, men også virkelig givende og dejligt, når man kan mærke at det man gør hjælper personen videre.
jun 2013
Følger: 95 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 220 Svar: 1.633
Hvad er jeres mening? (Plejemor/plejesøn skændes)