{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Vurdering af hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg står i den situation at jeg højst sandsynligt skal sælge min hest. Jeg har haft ham sammen med min søster i snart 1,5 år, og vi vil sælge ham fordi vi simpelthen bare ikke er dygtige nok til at ride ham. Han er sent tilredet og sent kastreret, så han er en ret stor mundfuld for sådan nogle som os der lige har taget ridningen op efter mange års pause. Han er en fantastisk springhest, og ikke særlig svær for rutinerede ryttere. Men os prøver han hele tiden af, nogle perioder mere end andre. Han kan vel mærke at vi ikke er 100% trygge, og det udnytter han så.

Han er dog en super dejlig hest, har ingen fejl af nogen art. Lidt mere om ham:
Alder: 8 år
Race: Holstener
Højde: ca. 165 i stg
Farve: Hvid/gråskimmel
Faderhingst: Cassini II
Dressur: Har aldrig startet dressur stævner, men vi har mest redet dressur på ham i hverdagen.
Spring: har startet et par stævner før vi fik ham, men jeg ved faktisk ikke hvor højt han har sprunget. Til undervisning springer han omkring 1.10, men kan sagtens springe højere.

Jeg ved godt det er svært at vurdere når man ikke har set hesten og redet den, men hvad ville I mene er en fair pris?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af hest
  • #1   7. jul 2013 Hvis den er sund og rask og ren i røntgen, ca 25.000,-

• #2   7. jul 2013 15.000 smiley

• #3   7. jul 2013 ud fra beskrivelsen og de billeder jeg kan se på dens profil, vil jeg sige omkring 30.000-35.000 kr hvis den ikke har nogle store anmærkninger på røntgen.

det er desværre et dårligt tidspunkt at sælge hest på...

• #4   7. jul 2013 Jeg kan oplyse at vi selv har givet 65.000 for ham, og vi har haft nogle dygtige undervisere til at hjælpe os med ham, så vi synes han er blevet meget bedre i dressuren i den tid vi har haft ham.

65.000 har vi dog indset nok var lidt i overkanten for en hest som ham, men ingen af os havde haft hest før og vidste nok ikke rigtig hvad han var værd. Han kostede dog rigtig 85.000, så vi fik "rabat" smiley

• #5   7. jul 2013 Mathilde - hvorfor er det et dårligt tidspunkt at sælge hest på? Er der flere til salg end der er købere, eller? smiley

• #6   7. jul 2013 Altså hvad jeg vil give vil nok være - 15.000-20.000.

Han blev tilredet sent og kasterer sent. Har aldrig startet dressur stævne så han har ikke været ude og vise sig frem. Jeg forstår ikke halvdelen af det du skriver omkring rutinerede rytter. Hvordan er hans sind? Det kan ikke være en børnevenlig hest smiley

• #8   7. jul 2013 Hvad er det du ikke forstår ved at han kræver en rutineret rytter?

Han har et godt sind, og er slet ikke ondskabsfuld på nogen måde. Han er bare sådan en hest der selv prøver at tage styringen hvis man ikke hele tiden fortæller ham hvad han skal, og han prøver folk af for at mærke om de er usikre. Så nej, han er nok ikke en børnevenlig hest. Han kræver, som jeg siger, en rutineret rytter der ved hvad de laver.

• #9   7. jul 2013 SOF - Jeg tænker også 30.000 nok er det meste vi kan få for ham, desværre.
    Men det vigtigste er at han kommer til et godt hjem hvor der er nogen der vil udnytte hans springpotentiale smiley

• #10   7. jul 2013 På den måde.

• #11   7. jul 2013 Få en dygtig rytter til at ride ham til stævner, så vil i kunne få 40-45.000 for ham. Et Cassini II afkom er ikke dårligt at have stående smiley

• #13   7. jul 2013 Felix - Det var faktisk også tanken at få vores springunderviser til at starte lidt stævner på ham inden, så han rent faktisk har bevist noget smiley

SOF - Jeg mener han har rødt pas, eller måske bordeux.. Eller er det det samme?
    Jeg springer ham ikke selv mere, men vores underviser mener at han måske har haft en lidt urutineret rytter til at springe ham førhen, som har hevet ham i munden og bumpet ham i ryggen hvis han har sat af lidt for stort. Derfor har han haft en tendens til at ride helt tæt på springet inden han sætter af, for at få rytteren med op. Det er dog blevet meget bedre med lidt træning, og nu springer han rigtig fint og med lethed. Hun er hvertfald virkelig glad for at springe ham, og synes han har en rigtig god teknik. Han springer også bare ALT og er så ivrig. Han har aldrig stoppet op, selv hvis han nærmest er kommet helt inde under springet smiley

• #14   7. jul 2013 15.000 for et cassini afkom? I må ha spist søm! 50.000 ville jeg gerne give for ham hvis jeg ledte efter ny springhest.

Kommentér på:
Vurdering af hest

Annonce