Vurdering af hest {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg står i den situation at jeg højst sandsynligt skal sælge min hest. Jeg har haft ham sammen med min søster i snart 1,5 år, og vi vil sælge ham fordi vi simpelthen bare ikke er dygtige nok til at ride ham. Han er sent tilredet og sent kastreret, så han er en ret stor mundfuld for sådan nogle som os der lige har taget ridningen op efter mange års pause. Han er en fantastisk springhest, og ikke særlig svær for rutinerede ryttere. Men os prøver han hele tiden af, nogle perioder mere end andre. Han kan vel mærke at vi ikke er 100% trygge, og det udnytter han så.
Han er dog en super dejlig hest, har ingen fejl af nogen art. Lidt mere om ham:
Alder: 8 år
Race: Holstener
Højde: ca. 165 i stg
Farve: Hvid/gråskimmel
Faderhingst: Cassini II
Dressur: Har aldrig startet dressur stævner, men vi har mest redet dressur på ham i hverdagen.
Spring: har startet et par stævner før vi fik ham, men jeg ved faktisk ikke hvor højt han har sprunget. Til undervisning springer han omkring 1.10, men kan sagtens springe højere.
Jeg ved godt det er svært at vurdere når man ikke har set hesten og redet den, men hvad ville I mene er en fair pris?
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
sep 2011
Følger: 30 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 346 Svar: 990
dec 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Heste: 9 Emner: 9 Svar: 64
det er desværre et dårligt tidspunkt at sælge hest på...
okt 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 28
65.000 har vi dog indset nok var lidt i overkanten for en hest som ham, men ingen af os havde haft hest før og vidste nok ikke rigtig hvad han var værd. Han kostede dog rigtig 85.000, så vi fik "rabat"
okt 2004
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
Han blev tilredet sent og kasterer sent. Har aldrig startet dressur stævne så han har ikke været ude og vise sig frem. Jeg forstår ikke halvdelen af det du skriver omkring rutinerede rytter. Hvordan er hans sind? Det kan ikke være en børnevenlig hest
okt 2004
Han har et godt sind, og er slet ikke ondskabsfuld på nogen måde. Han er bare sådan en hest der selv prøver at tage styringen hvis man ikke hele tiden fortæller ham hvad han skal, og han prøver folk af for at mærke om de er usikre. Så nej, han er nok ikke en børnevenlig hest. Han kræver, som jeg siger, en rutineret rytter der ved hvad de laver.
okt 2004
Men det vigtigste er at han kommer til et godt hjem hvor der er nogen der vil udnytte hans springpotentiale
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
feb 2007
Følger: 132 Følgere: 128 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 93
okt 2004
SOF - Jeg mener han har rødt pas, eller måske bordeux.. Eller er det det samme?
Jeg springer ham ikke selv mere, men vores underviser mener at han måske har haft en lidt urutineret rytter til at springe ham førhen, som har hevet ham i munden og bumpet ham i ryggen hvis han har sat af lidt for stort. Derfor har han haft en tendens til at ride helt tæt på springet inden han sætter af, for at få rytteren med op. Det er dog blevet meget bedre med lidt træning, og nu springer han rigtig fint og med lethed. Hun er hvertfald virkelig glad for at springe ham, og synes han har en rigtig god teknik. Han springer også bare ALT og er så ivrig. Han har aldrig stoppet op, selv hvis han nærmest er kommet helt inde under springet
feb 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 25
Vurdering af hest