Kæresten forelsket i veninde {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg søger råd til hvordan jeg skal håndtere dette problem.
Jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i 1½ år. Vores forhold gik enormt godt de første 5 måneder, men så kom sommerferien og vi blev enormt uenige omkring mange ting (han ville gerne bruge sommerferien på en masse ting uden mig - jeg ville gerne være sammen med ham - han blev stædig og følte sig fastlåst - jeg blev ked af det og "testede" mere og mere hvor meget han var villig til at smide fra sig når jeg krævede det - han blev mere stædig og så kørte den onde cirkel ellers...). Vi snakkede hver dag om vi burde slå op.
Efter sommerferien begyndte hverdagen og vi startede begge på nye studier. Her fik min kæreste meget hurtigt en ny veninde. Jeg kunne fornemme, at noget var galt. Han skrev med hende hele tiden, virkede underlig spændt på når de skulle ses, blev ked af det når hun ikke kom med til noget osv. Han sad og kiggede på hendes facebookprofil hele tiden og når han snakkede med sine gamle venner om sit nye studie, snakkede han altid som det første om den veninde, han havde fået.
Jeg blev meget jaloux, der gik nogle måneder og jeg havde det svært hver gang de skrev med hinanden eller havde aftaler. Skal dog siges at "spændingen" kun havde stået på den første måned sådan cirka, så var det aftaget og han behandlede hende som alle andre.
Han sagde mange gange at der intet var imellem dem og blev helt vildt sur på mig hvis jeg antydede det.
Til sidst - 3 måneder efter han startede på studiet - fortalte han mig så, at han havde været forelsket i hende de første par uger.
Jeg slog op med ham, men vi endte med at give den en chance mere alligevel. Han siger, at han ikke forelskede sig i hende som sådan, mere bare tanken om noget andet, fordi vores forhold gik så dårligt. Og han nu vidste, at man ikke bare skal vælge den lette løsning, men i stedet kæmpe for den, man elsker. Så jeg valgte at give ham en chance mere.
Nu har vi som sagt været sammen snart 1½ år og han fortalte mig det for 8 måneder siden. Alligevel kan jeg stadig blive utroligt ked af det. Jeg ved ikke hvorfor, det ikke bliver bedre. Han har intet gjort, der skulle få mig til at tvivle på, hvor meget han vil mig og kun mig.
Problemet ligger i, at denne her pige han var forelsket i, altså er en del af hans lille vennegruppe på studiet (de er 5 i den vennegruppe), så hun kommer med til de ting de laver sammen når de kun er de fem. Jeg har det enormt dårligt med det selvom han siger at han bare behandler hende som et overfladisk bekendtskab og overhovedet ikke er venner med hende. Men når jeg ser billeder af dem sammen på facebook osv., fordi de har været til fødselsdagsfest eller i byen eller fejret eksamen eller lignende knuser det mig ret så meget og jeg ryger direkte tilbage til hvor elendig og ked af det jeg var dengang. Det er helt forfærdeligt at det stadig gør mig så ked af det når jeg med min fornuft udmærket ved at han ingen følelser har for hende længere. Han spørger mig altid om jeg har det OK med han tager af sted til noget, men jeg vil jo heller ikke begrænse ham... og han siger han ville ønske hun ikke var en del af gruppen og han langt hellere var foruden, fordi hun for ham kun er noget, der besværliggør at han kan ses med sine venner.
Jeg har sagt til ham at jeg er bange for han kigger tilbage om nogle år og tænker han har spildt sine studieår på at undgå at være sammen med sine venner når det er det han gerne ville og det er på grund af mig. Men samtidig er jeg bare tit nødt til at sige nej fordi jeg ved jeg kommer til at sidde og have hjertebanken hele aftenen hvis det er. Han siger også, at han håber det bliver bedre, fordi han snart ikke kan have at det fortsætter sådan her længere (han har jo meldt fra mange ting han gerne ville de sidste 8 måneder).
Jeg har ikke brug for at høre at jeg skal gå fra ham eller andet i den dur. Men i stedet råd og noget der kan sætte mine tanker i gang i en mere positiv retning end hidtil.
Undskyld det blev så langt. Håber virkelig på lidt hjælp fra nogle der kan komme med noget konstruktivt, for det her er bare så frustrerende.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 48
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
jan 2011
Følger: 152 Følgere: 147 Heste: 2 Emner: 244 Svar: 7.293
For mig lyder det som om at han vil gøre alt for at du skal føle dig tryg, og have det godt med ham. Og han vil dig mere end noget andet..
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
men håber ikke dette er tilfældet hos dig.. Håber din kæreste kan rigtig og forkert.. det eneste du kan gøre er at prøve og se tøsen an.. og husk at gøre dig KAMP lækker.. så er det altid sjovere..
feb 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 607
Prøv at deltag i nogle af de samme ting og ellers snak med ham om hvordan du har det med det.
Forstår dig udemærket godt ville nok havde det på samme måde! Netop derfor synges jeg at du skal snakke om det med ham om hvordan du har det og tage med til nogle af de ting.
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
Så kunne du måske på den måde indse, som du selv siger, at han selvfølgelig ikke vil andet end dig
Så må det være dig der bider i det sure æble, for han har jo i realiteten intet gjort, men han burde nok have holdt mund med at han godt kunne lide hende dengang - sådan nogen ting ser jeg ingen grund til at bringe op igen i et forhold. Selvom det er pissesvært, så er det en frygteligt ond cirkel du er kommet ind i og hvis du ikke giver ham plads til at være ham, så kvæler du forholdet. Selvom det gør ondt ):
Og som du andre skriver - du kan jo prøve at tage med en dag?
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Noget andet er jeg personligt ville være den kælling og forbyde ham kontakt med hende. Men sådan er jeg, nok fordi jeg aldrig har oplevet det, da min kæreste nok er den mest pige kedelige fyr der findes, jeg skal være glad for hvis han bare ser på en anden.
Men din kæreste havde jo sagt han ikke var forelsket i hende, men i TANKEN om noget nyt? Det er jo så sådan set ikke hende den er galt med, men tanken om noget nyt, det kunne vel have været hvem som helst? Måske du skal tænke sådan på det.
Jeg har også drenge venner hvor jeg er helt 'forelsket' i deres nærhed, men jeg er ikke forelsket i dem overhovedet, ret svær at forklare
feb 2008
Er enig ville også forbyde ham at se hende. Det syntes jeg godt i nogle situationer f.eks. Som denne at man kan tillade sig.
jun 2013
Følger: 11 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 76 Svar: 805
For det kan godt være at du bliver lidt nervøs når han skal være sammen med den gruppe hvor hun er med i, men hvis han siger at han elsker dig og ikke er intra i hende den anden, må du jo bare tro på ham!
Jeg syntes at det var en god ide at tage med til nogle af de der "møder"
Jeg ved godt at jeg ikke er særlig gammel, og du tænker at jeg ikke har så meget erfaring, men jeg har været igennem noget lignende:-/
Og jeg ka godt forstå dig!
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
Kan han ikke snakke med vennerne om det? Og se dem uden hende? Hvis de er rigtige venner for ham vil de forstå ham og ikke få ham til at vælge mellem dem og dig. Hvilket for mig til at tænke på at du skal passe meget på at få ham til at sige nej til de ting han gerne vil, specielt fordi han en gang har følt sig "kvalt" det ricikerer du han gør igen, og så mister du ham for alvor...
Ellers så som de andre siger prøv og tage med ham ud med vennerne, så kan du også signalere tydeligt over for hende at han er taget, han er din og kun din og hun skal holde snitterne væk!
Tror faktisk måske dit problem mere bunder i at du stoler på din kæreste men du stoler ikke på hende! Sådan har jeg det. Jeg stoler på min kæreste men jeg stoler ikke på mange piger han har været sammen med også i forbindelse med studier Det jo en god og dejlig kæreste man har, så det synes alle andre vel også og de skal bare forstå at han er taget og han har det bedste han kan få!
Så smut med ham i byen, kys ham, hold ham i hånden, vær kærlig med ham over for hende og vis hende han elsker dig og kun dig og hun kan glemme alt om at han nogen sinde skulle tænke andet igen!
Held og lykke med det...
Blogger
Nemlig. Men på den anden side, burde det ikke være nødvendigt, fyren burde selv stoppe kontakten.
Min kæreste havde en gang en god veninde, og jeg elskede hende også.
Men så begyndte veninden og hendes kæreste at prøve på at få os fra hinanden, det fandt vi ret hurtigt ud af. Og her efter droppede min kæreste alt kontakten helt fra sig selv
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
men som DD siger, måske du også er bange fordi han netop sagde det var tanken om noget nyt? Måske er det i virkeligheden det der er grunden til at du bliver bange, og hun bliver så bare en at skyde skylden på.
Prøv også at se det sådan her - den her pige har jo ikke gjort noget. Det er vel ikke hendes skyld han var lidt små lun på hende?
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
feb 2008
Det kan jeg godt give dig ret i! Altså at fyren selv burde stoppe kontakten men de er nok ikke alle fyre som tænker over det.... Men det er bedre at forbyde det end bare sidde og vente.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
min nuværende kæreste.. droppede omkring 80% af hans vennekreds, da han mødte mig.. da de ikke ville acceptere mig, og han gad ikke kun ses, når de enten mandlede penge, skulle ha skaffet blow.. eller de sys de skulle på druk.. nogen af hans såkaldte venner.. svinede mig uden at have mødt mig.. -.- (har aldrig gjort disse mennesker noget, fik bare kasper væk fra stofmiljøet)
feb 2008
Tror bare at i nogle siuationer er der noge. Som bliver nød til det desværre.
Men respekt og godt gjort at han droppe så meget for dig!
Blogger
Det giver jeg dig ret i
Men jeg skal ikke kunne sige det, min kæreste er ret selvstændig til at droppe kontakter med folk som jeg inderst inde gerne ville forbyde ham at se, men det har aldrig været nødvendig for mig at forbyde ham noget, han kommer mig altid i forkøbet.
Jeg må have været heldig med den dreng
feb 2008
Tankelæser!
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Jeg har faktisk selv tænkt det samme med at prøve at tage med. Mit problem er dog, at det HAR jeg faktisk prøvet en enkelt gang (før han fortalte mig at han havde været forelsket i hende) og jeg syntes rent ud sagt det var en forfærdelig oplevelse.
Det der er i det er, at hun simpelthen er billedET på min kærestes type. Rent udseendesmæssigt er jeg også hans type (og jeg er væsentligt kønnere end hende, ikke for at lyde mega nederen, men altså :b), men personlighedsmæssigt er vi ret langt fra hinanden og har ingen af de samme interesser hvor hun derimod har en helt masse til fælles med min kæreste. Så lidt svært at forklare, men det "stråler" bare ud af dem hvor god kemi de har, og det er jeg rigtig bange for det stadig gør, på trods af de ikke er så nære mere... Det ville jeg ikke kunne holde ud at se tror jeg.
I øvrigt har hun ikke gjort noget forkert, hun er ikke gået med på noget og jeg går ikke ind for at kanalisere al sin vrede over på "hende den anden" fordi det er nemmere at være sur på hende...
Og tro mig, han havde droppet hende for længst på eget initiativ hvis han havde kunnet, problemet er hun er med sammen med vennerne, så det kan ikke lige lade sig gøre med mindre han også dropper alle sine nye venner fra studiet.
Og helt enig, det optimale havde selvfølgelig været at han havde registreret sine følelser for hende og derefter havde skubbet hende på afstand og aldrig havde fortalt mig om det. Men sådan gik det ikke, fordi jeg blev VED med at have den nagende fornemmelse af at der i hvert fald på et eller andet tidspunkt havde været nogle forkerte følelser i luften, hvilket gjorde at jeg blev mega vred hver gang de havde en aftale. Så til sidst og efter megen overtalelse sagde han det til mig.
Jeg har også tænkt lidt på det måske er en hurdle at skulle over, det med bare at sige at nu får han lov til at tage med til alting og så må jeg bare tage mig sammen. Det er bare ikke vildt sjovt
Synes I stadig jeg skal prøve at tage med efter det jeg har fortalt om min tidligere oplevelse med det, eller skal jeg bare prøve det andet med at lade ham tage af sted og prøve at stole på ham? Jeg synes nemlig også det er lidt pinligt at være sammen med hans venner da de godt ved, hvad der er sket (min kæreste var nødt til at fortælle det til pigen da han afbrød deres venskab og han snakkede med nogle af sine venner om det for råd), og hvis hun så også er der bliver det nok rigtig akavet...
feb 2008
Kæresten forelsket i veninde