{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Dækkenstørrelse - kan det passe? {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley

Jeg har en sød islænderhoppe på 3 år. Hun er simpelthen så ædt af insekter, så det halve kunne være nok. Desværre er hun panisk bange for spray, og generelt at blive våd. Så jeg kan ikke engang strigle hende med en strigle med insektspray på, uden hun river sig løs og stikker af. (løber ud på landevej...)
Det synes jeg er alt for farligt, og derfor tænker jeg, at løsningen må være et insektdækken. Jeg har fundet et af de der zebrastribede nogle... Men jeg har virkelig ingen forstand på dækkener, da det er min første pony, og hun har endnu ikke gået med dækken.
Kan det passe, at hende her skal have en størrelse 125? Mig og mor har målt så godt vi kunne, og fik det til 125...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkenstørrelse - kan det passe?
  • #1   25. jun 2013 Min pony på 142 cm bruger 125 smiley

Nu ved jeg ikke hvor stor din er.

• #3   25. jun 2013 Altså jeg har læst, at det intet har at gøre med højden - men længden af ryggen.. Og at den skal måles fra starten af manen til haleroden. Meget upræcist fik vi cirka 122 cm.. Så det vil jo sige en størrelse 125.

Men hun er nok en 1.45 høj, eller sådan noget..

• #4   25. jun 2013 Ida - vil du sige, at hun er smal omkring halsen? Haha, jeg synes hun er en fedling.
    Det kan godt være du har ret? Som jeg skrev, så har jeg nemlig intet erfaring indenfor køb af dækkener, så er det super med lidt vejledning..
    Jeg ved ikke, om det er billedet der snyder, men jeg synes selv, at hun har en relativt kraftig hals? smiley

• #6   25. jun 2013 Køb et fra weatherbeta i stedet, de holder til noget mere end de der zebradækkener fra tika.. Alle 4 her går med insektdækkener, ellers fiser de rundt for at blive fri for bremserne..

• #7   25. jun 2013 Haha, ja jeg forstod det godt på den måde smiley Mente bare mere, at jeg synes, at hun har en kraftig hals også?

profilbillede
  • #8   25. jun 2013 og islænderen her har en str 125 smiley

• #10   25. jun 2013 SigneKryger - jeg har ellers læst meget positivt omkring zebradækkenet, og de har det i en butik et par km fra mig selv, hvor jeg iøvrigt har et gavekort til. Derfor passer det lige med, at jeg kan købe det, så jeg ikke skal til at fise rundt for at finde noget, og hvis det så ikke passer i størrelsen, så skal jeg tilbage med det, finde et nyt, mm.. smiley Så det nemmeste ville jo helt klart være, at købe det, de har i butikken nær mig, hvis det vel og mærke vil passe hende.. Det er ikke meningen, at det er en permanent løsning nemlig.. smiley

• #11   25. jun 2013 Årh, på den måde, Ida smiley Tak for vejledning! Jeg tror hellere, jeg må overveje igen, om det skal være det så. smiley

• #13   25. jun 2013 Ja, det er jo i hvert fald ærgerligt at stå med et, der ikke passer!
    Hm, jeg tror, at jeg vil spørge i butikken også. Det kan jo være, at de anbefaler det alligevel smiley Ellers må jeg finde et andet! (-:

• #14   25. jun 2013 Jeg ville købe en 125 til den smiley

• #15   25. jun 2013 Super, tak! smiley

• #16   25. jun 2013 Hvis du har målt det til 122, ville jeg også sige 125 cm. smiley
    Som du selv siger, så har det intet med højden at gøre.

Hvis du har mulighed for det, så prøv nogle forskellige slags dækkener på, så du kan se hvilken pasform du skal have fat i. Det kan også være en idé at spørge, om du må prøve dækkenet på og aflevere tilbage, hvis det ikke passer. Det kan man tit, hvis man ikke sviner det til. smiley

• #17   26. jun 2013 CTS - Mange tak for svar. smiley
    Ja, det var bare meget besværligt at måle hende præcist, fordi hun er ret høj bagtil lige nu..

Jeg prøvede min opstalders insektdækken her til aften ved samme lejlighed - en størrelse 125, men halsen var ikke aftagelig, og jeg turde ikke lægge det helt på hende, da hun aldrig har haft dækken på før. Så ville hun måske finde det voldsomt, at hun pludselig skulle have noget over hovedet.. smiley Ja, jeg tænker at køre derud i morgen, og så købe et.. Hvis det så ikke passer, så håber jeg, at det kan afleveres tilbage igen samme dag.. smiley

• #18   26. jun 2013 En god idé, hvis du vil have mulighed for at aflevere dækkenet tilbage igen, er at lægge et ganske alm lagen indenunder, da du så undgår at få så meget skidt og løse hår på indersiden smiley

• #19   26. jun 2013 Tak, det var da egentlig en super god ide smiley Det vil jeg gøre! smiley

• #20   26. jun 2013 Det plejer vi at gøre, for så plejer de at være villige til at tage det retur smiley

• #21   26. jun 2013 Det er i hvert fald smart! Godt du kan give ideen videre så, hæhæ! smiley

• #22   26. jun 2013 Hmm. og jeg som syntes zebra dækkenerne er en kende smalle fortil, 4 horses er normalt en af de to få mærker jeg kan bruge til mine jyder, men zebraerne er en kende for smalle til dem, så jeg er gået en størrelse op med dækkenerne. så passer de (-: (nu arbejder jeg selv i Tika) og der er det sjældent islænderfolk der køber weatherbeeta, netop forde de er for brede i bringen (weatherbeeta er det mærke der passer allerbedst på en JYDE, ligger også skidegodt på min gl.daws oldenborger). de jeg kender der har islændere plejer normalt at bruge 4horses fordi de har bedre pasform end fx. amigo og rambo, til de korte brede heste.

har du tidligere haft et 4horses dækken på din hest? så ved du jo om du har været tilfreds med størrelse/pasform.

• #23   26. jun 2013 den lille trækhest. du er altid velkommen til at levere dækkenet tilbage i butikken, det kan være en god ide at ligge et lagen på din hest, ellers hvis dækkenet får hår i, kan man børste den af eller støvsuge den, vi plejer ikke at være så pjattede med at tage varer retur, så skal det være virkelig tilsvinet.. det er jo vigtigt at du får prøvet det på (og trækker hesten lidt rundt, så dækkenet "falder på plads" så du er sikker på at dækknet passer.

• #25   26. jun 2013 Frida - super, tak for svar! smiley

La Dolce Vita - jeg, jeg har aldrig haft et dækken til min pony før. Men det lyder da godt, hvis du tror, at det vil være godt til en hest som islænder!
    Jeg prøver med et lagen, tror jeg! Ellers må dækkenet blive støvsuget, hvis det ikke passer smiley Mabge tak for svar!

Kommentér på:
Dækkenstørrelse - kan det passe?

Annonce