{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  oppustet mave.. mad?
  • #1   6. jun 2013 skær ned på sukker. Det virkede for mit vedkommende smiley

• #2   6. jun 2013 Det lyder som en god ide!
    Sidder så med en sodavand nu.. knap så god ide smiley

• #3   6. jun 2013 Hvidt brød, pasta og kartofler giver også oppustet mave smiley

Jeg ville evt. lave en mad dagbog, også skrive graden af oppustethed ned, så kan du ligesom se hvad der irriterer din mave

• #4   6. jun 2013 Sukker er et bud, men generelt, så kan det være en form for allergi. Prøv at snakke med din læge om det og få evt taget en test. Jeg kender en som havde problemer med maven og hun blev testet "positiv" (altså, havde "allergi") for gær, hvede, mælk og et par andre alm hverdagsprodukter...... Hun har omlagt sine vaner lidt og har slet ikke de samme problemer længere smiley

• #5   6. jun 2013 mit sukkerforbrug var vist også mere et misbrug smiley Sodavand er nok heller ikke lige sagen..

• #6   6. jun 2013 Det er ikke decideret et problem for mig i den forstand smiley
    Men når jeg selv kigger ned af sys jeg det ser voldsomt ud! smiley
    Jeg spiser hvidt brød, kartofler og så er jeg lidt en sukkergris... smiley
    Pasta er grovapasta smiley
    Det er faktisk lige meget hvad jeg spiser, så blir den oppustet smiley

• #7   6. jun 2013 Sodavand og andet bobler, eller hvis du generelt drikker meget under dit måltid. Skyller ned, drikker imellem bidderne osv. smiley

• #8   6. jun 2013 Drikker mest til slut af et måltid smiley

• #9   6. jun 2013 Altså min far døjer også meget med sin mave. Han er begyndt at tage HUSK pulver, for at tilføre maven/tarmene mere fiber og væske. Det hjælper ham. 1 ske HUSK i et glas vand morgen og aften ca. ½ time før du spiser. Det lægger en hinde på tarmene, så de ikke bliver irriterede, af den mad du spiser. Kan købes i supermarkeder, Matas og Apoteket. Hvis du ikke er vild med den grødagtige konsistens, så kan man også købe HUSK i pilleform. Drik rigelig vand til. Ellers har pillerne en stoppende effekt.
    Start med morgen + aften. Efter en måned (eller når du kan mærke en bedring), så sæt det ned til 1 gang daglig.
    Derudover begrænser han mængden af sukker, undgår fed og hårdtstegt mad, stærke krydderier, spiritus og mælk.
    Han spiser til gengæld kogte/rå grøntsager, salat, rugbrød, kogt kød. Det er skånekost for maven. Vælg fødevarer, som er rige på fibre.

Betragt det som en kur. Når maven er faldet til ro, kan du langsomt introducere den for nogle af de "farlige" emner igen. Men husk lige, at du ikke skal falde tilbage i de gamle vaner med et højt sukkerforbrug.

P.S. Hvis du akut står med en oppustet mave, så drik en blanding af en tsk. natron i et halvt glas vand. Det kan dæmpe lige nu og her, men det er ikke den langsigtede løsning.

Held og lykke med projektet smiley

Kommentér på:
oppustet mave.. mad?

Annonce