1.596 visninger
|
Oprettet:
Endnu en sjov ide vi mennesker har fået os! {{forumTopicSubject}}
Hej !
Jeg ved godt, at der findes almindelige skridtbånd til heste, men jeg tænker bare WTF? især da showponyen kommer på, fordi det virker som om, at den bærer noget tungt på fusserne..
Altså jeg tænker, hvis hesten falder eller noget - "I believe I can fly!"
http://www.youtube.com/watch?v=yOTc35OrNgw
Eller er jeg den eneste som ikke vil sætte sin hest på dette aberart?
God dag folkens
jun 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 878
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
De træner hesten, ligesom den vil blive trænet på banen....
okt 2008
Følger: 219 Følgere: 193 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 332
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.023
På det ene punkt nej, så er der ikke noget problem med det - det er jo en genial træningsmåde, måde at måle hestens kondi mm. på.
På den anden side så har de en del fat i hestene der er oppe i fart, for at de ikke sakker bag ud, hvilket ikke burde være sådan det skal være. Er de ved at sakke bag ud, er de nok ved at nå deres grænse og man burde så sænke farten så hesten kan følge med.
Samme med at holde dem fremme med en pisk.
Ponyen tror jeg er en Hackney pony, de fås også i strl hest og de er køre ponyer med høje benløft.
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 193 Heste: 10 Emner: 421 Svar: 4.643
Men det da tydeligt at hestene ikke synes det er vildt fantastisk.
Det er simpelthen DOVENSKAB af os mennesker, det jo ikke hesten der skal lave al arbejdet, vi skal jo arbejde sammen?
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
jan 2013
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 646
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 514
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 514
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Min pony skal i hvert fald hellere trænes, så hun bestemmer farten i hendes skridt, trav eller galop.
Ville også være bekymret for, om den skulle snuble.
jan 2013
jun 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 878
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Jeg kan absolut heller ikke se, hvad der er problemet i at bruge en mekanisk hest i træning - for den er da om noget utrolig gavnlig for rytteren.
okt 2004
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Mishandling? Overhovedet ikke.
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
jan 2013
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.849
det er en arbejdsendoskopi?
så ku man også filme en rekatundersøgelse og kalde det mishandling? (det er nok mere ubehageligt for hesten end at løbe på båndet?) hehe
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.058
Men det kunne bare nemt gå galt
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Som andre siger, så bliver hestenes luftveje undersøgt under belastning. Det har intet at gøre med at hestene gør alt arbejdet, det er for at se hvad der sker i kroppen når hesten bliver belastet.
Sjovt for hesten - Nej.
Mishandling - Næppe.
Jeg kan heller ikke se hvad der er underligt ved simulatoren? Jeg synes den er smart! Ville gerne prøve den for at se om jeg kunne rette lidt på min ikke så pæne opstilling.
okt 2004
Desuden kan du jo ikke bestemme, hvad folk synes er mishandling eller ej - selvom du nok meget gerne ville bestemme den slags, så må du lade det være op til den enkelte at bedømme. Sidst jeg tjekkede, var du ikke over-guden.
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 47 Svar: 1.107
Og så længe det der ikke er hver dag, hele tiden, og udelukkende er en undersøgelse, så kan det, ifølge mig, aldrig komme ind under dyremishandling.
dec 2009
jan 2013
Melanie: jeg har fået lavet en gastroskopi engang. Det var satme mishandling! Og så var der sgu ikke engang noget galt....
dec 2009
Jeg har været i praktik hos en dyrlæge... Og der bliver langt de fleste dyr rigtig sure over at få et termometer i numsen.. Vaccinationer er heller ikke et hit hos de fleste :b Men er det mishandling? Nej, det er for at sikre sig at alt er i orden eller for at finde roden til et problem.
okt 2004
Men hvad er der forkert i at udtale sig om noget man ser, og reagerer på? Uanset hvad der ligger til grund for det, så ser det da noget voldsomt ud, det der foregår - om man forstår hvad der sker eller ej.
Fint nok at du synes de opfører sig tåbeligt - men det giver dig stadig ingen ret til at bestemme, hvad de synes om det de ser. Så på samme måde, som du ikke mener man skal udtale sig om noget, man ikke forstår/ved noget om - så kan jeg jo sige det samme til dig, at du ikke skal udtale dig om noget du ikke ved noget om, eller ikke forstår. Så mon ikke den går begge veje.
okt 2004
dec 2009
okt 2004
Om du henvender dig til mig eller ej, har vel ingen betydning for, om jeg må henvende mig til dig.
(tror næppe det er mig, der skal lade være med at være flabet...)
dec 2009
Jeg har vel også ret til at komme med min mening mht. "mishandlings kortet" som alle andre i denne debat. Jeg kan ikke se problemet, hvis det giver mere vished på området, da man jo af gode grunde ikke kan se hvad der foregår inde i hesten.
jan 2013
CTS: Selvfølgelig er der en vis risiko ved at få hesten til at rende i væddeløbstempo på et løbebånd, men som videoen viser, gør de jo faktisk en del for at lære hesten at gå på det. Jeg kan vitterligt ikke se hvori mishandlingen skulle bestå, men jeg ved så også hvad der reelt foregår på videoen. Forstår man ikke hvad de siger og intet aner om arbejdsendoskopier, kan det da godt ligne mishandling.... Hvis jeg støder på noget, jeg ikke ved noget om, eller ikke forstår, så enten spørger jeg eller også holder jeg kaje og læser hvad andre kommer med af saglige argumenter. Jeg har ikke behov for at ytre mig om ting, jeg ikke har forstand på, og kan nok derfor ikke sætte mig ind i at andre har det.....
Næ, jeg bestemmer ikke hvad folk skal synes om det de ser og om de skal ytre sig om deres holdning til det sete (ytringsfrihed, I know), men jeg kan godt have en holdning til at folk udtaler sig om noget, de ikke har grundlag for/viden om at ytre sig sagligt om. Mit "forstår" er vist ikke det samme som dit "forstår". Så vidt jeg kan læse mig frem til, mener du forstå som i lig med sætte sig ind i folks bevæggrunde. Mit "forstår" er af den mere kognitive/vidensbaserede art....
jan 2013
okt 2004
Stine - Jeg er enig, jeg synes heller ikke det er mishandling. Og fint at du gør sådan, men det betyder jo ikke, at andre gør det samme, eller at andre BØR gøre det samme, bare fordi det er sådan du helst vil gøre det. Det er jo trods alt folks eget valg.
Nu siger du godt nok, at du ikke vil bestemme hvad folk skal synes eller hvad de skal skrive - men det gør du jo så alligevel, ved at skrive at man ikke skal udtale sig, hvis man ikke ved hvad man taler om. Så vil du jo netop bestemme, at de ikke skal udtale sig om det. Det du skriver modsiger jo så hinanden ret meget.
Mht. hvad jeg mener med 'forstå' kan jeg slet ikke se hvorfor det er værd at diskutere. Vi starter jo ud med, at man ikke forstår sproget, og derfor ikke ved/forstår hvad der sker, og derfor drager uhensigtsmæssige konklusioner. Jeg ved såmænd ikke om mit 'forstå' er lig med at sætte sig ind i folks bevæggrunde, når jeg jo skriver, at de ikke forstår hvad det er der foregår i videoen - ikke hvorfor de gør det. Så mit 'forstå' er vel i bund og grund det samme som dit 'forstå'. Anyway - Hvorfor er der grund til at gå mere ind i, hvordan vi definerer 'forstå', det er da en sær debat at tage.
(om jeg har haft en dårlig dag ved jeg sgu ikke, men når jeg skal til eksamen i morgen, er man vel altid lidt tvær )
dec 2009
Hvis du bliver fornærmet og synes at det er flabet, så står det sgu for din egen regning. Jeg var ikke flabet, det var ikke min hensigt.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.849
jan 2013
"Så på samme måde, som du ikke mener man skal udtale sig om noget, man ikke forstår/ved noget om - så kan jeg jo sige det samme til dig, at du ikke skal udtale dig om noget du ikke ved noget om, eller ikke forstår." Jeg responderede blot på denne sætning. Sondrer man ikke mellem de to måder at bruge ordet "forstå" på, giver sætningen jo ingen mening. Jeg forstår godt hvad der foregår i videoen, det eneste jeg ikke forstår er folks trang til at ytre sig om noget de ikke ved noget om. Ergo må det være det, du mener du så kan sige til mig, at jeg ikke skal udtale mig om....
jan 2013
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.698
Når vi laver undersøgelser om menneskers luftveje foregår det jo næsten på samme måde.
okt 2004
Så det med vaccination og at alle undersøgelser er ubehagelige, hører jo ikke til her, for det er ikke dét der er problemet, men måden hvorpå netop DENNE undersøgelse foregår, ikke undersøgelser generelt. Så ja - flabet at tage det med ind, og gøre folk til grin på den måde.
Jamen super, så er det jo også for din egen regning, at du mener JEG er flabet og smart - for det var det jo ikke, det er jo dig selv der udleder det, ikke? Så den går vel begge veje, skulle man næsten tro - men det gør det måske ikke?
Stine - Tja, uanset hvordan du har tænkt dig at reflektere over ordet 'forstå' så ændrer det jo ikke på, at du selv gør noget, som du ikke vil have, at andre skal gøre. Du forstår ikke hvorfor folk udtaler sig sådan, derfor kan du heller ikke udtale dig om, om det er rigtig eller forkert af dem. Ligesom du mener, at de ikke skal udtale sig om det, fordi de ikke forstår hvad der sker i videoen, ikke forstår hvorfor de gør det, hvad det skal gøre godt for - og derfor ikke kan udtale sig om, om det er rigtig eller forkert.
Så ja, det er det jeg siger - men det er jo også det DU siger - ergo, ser jeg ingen grund til at det skulle have nogen betydning, hvordan man forstår 'forstår' - det er flueknepperi, at gå ind i sådan en debat.
dec 2009
Ja... Nu var jeg lidt flabet..
okt 2004
Hvis du godt ved, at det ikke er undersøgelsen der er mishandling, så ved jeg sgu ikke hvorfor du skriver det i din anden kommentar: "Vaccinationer er heller ikke et hit hos de fleste :b Men er det mishandling? Nej, det er for at sikre sig at alt er i orden eller for at finde roden til et problem."
Her skriver du jo ikke, at du godt ved at det er selve metoden der bruges, der anses som mishandling, men at du tror det er dét at hesten skal undersøges, der er mishandling.
Så nej, der gik skam intet galt, da jeg læste din kommentar - så der er bestemt ingen grund til at blive flabet. Du kunne jo selv prøve at læse hvad JEG skriver, i stedet for. Det vil måske gøre det nemmere. Jeg skriver jo netop, at jeg taler om det du siger omkring vaccinationer og undersøgelser generelt. Jeg kommenterer faktisk slet ikke, på det du skrev med at det var en konstatering osv. - det er kommentarene før det, jeg kommenterer på.
Og igen, kan jeg jo sige, at det med at læse forkert, går begge veje - for du læser jo åbenbart heller ikke hvad jeg skriver.
jan 2013
dec 2009
okt 2004
Melanie - Det virker det ikke ligefrem sådan.
jan 2013
dec 2009
Så forklarer jeg dig at jeg ikke havde intentioner om at være flabet og at jeg udmærket kan læse mig frem til at folk råber mishandling af måden hestene presses på båndet og at pisken lige må bruges engang imellem..
Det er vidst gået forbi din næse, siden du skriver et nyt indlæg om hvorfor jeg er flabet osv.
Skal vi tage den en sidste gang?
Jeg forstod dig godt første gang.
Jeg mente ikke at være flabet.
Jeg ved godt hvad folk bliver sure over.
Så tror jeg den er slået fast
okt 2004
Melanie - Der er skam intet galt med mine læseevner.
Men jeg forklarer dig det lige en gang til, for god ordens skyld:
DU skriver, at du tror det er undersøgelsen i sig selv, folk mener er mishandling - så skriver du SENERE, at du godt ved, at det ikke er undersøgelsen i sig selv, men måden det foregår på. Så nej, det er skam ikke gået forbi min næse - men jeg forklarer dig bare, hvorfor der ikke var nogen grund til, at du overhovedet nævnte det med undersøgelserne, når du jo nu siger, at du godt ved det ikke hænger sådan sammen. Så er der jo heller ingen grund til at du siger det, og det er flabet sagt - hvilket jeg blot forsøger at forklare dig.
Og jeg forklarer endnu engang hvorfor det var flabet, fordi du skriver det ikke er flabet.
Men igen - så går det vel begge veje, det mht, at være flabet. Du mente jo også at jeg var flabet, hvilket jeg ikke var - men det er jo så gået forbi din næse?
Og mht. læseevnerne, så går det da vidst også mere eller mindre begge veje, må man sige.
dec 2009
Diskussionen stopper her for mit vedkommende.. Jeg har forklaret mig op til flere gange og nu synes jeg det bliver for åndssvagt. Ha' en god dag
okt 2004
jan 2013
okt 2004
Hvorfor er det vigtigt, HVAD det er man ikke forstår? Så man må godt udtale sig om folk og den måde de reagerer på, selvom man ikke forstår hvorfor, eller ikke ved hvorfor - men man må ikke udtale sig om noget man ser i en video, hvis man ikke ved eller forstår hvad der sker? Jeg er godt klar over at der er forskel på ikke at vide hvad der sker i en video, og så ikke at vide hvad der sker i hovedet på folk. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om, at begge dele går ud på, at man udtaler sig om noget man ikke forstår, og det bør man, i følge dig, ikke gøre.
jan 2013
okt 2004
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 507
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
jan 2013
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
xD ha ha ha ha - I was just be a very annoying geek...
jan 2013
I like geeks!
Endnu en sjov ide vi mennesker har fået os!