{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

Et godt kamera? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg ved at der har været en million emner oppe omkring dette, og har også læst nogle igennem smiley Vælger dog alligevel at poste det her, da jeg gerne vil have hjælp smiley

Jeg er på udkig efter et godt kamera. Det skal være et hvor det kan tage billeder i træk, altså sådan at man kan få fanget bevægelser uden at det bliver rystet eller at benene på hesten er sløret til, hvis i forstår.

Er slet ikke særlig god til det med kamera, men vil bare utrolig gerne kunne have et kamera til at tage billeder af min hest når de løber og leger på folden eller få en til at tage billeder af mig når jeg rider osv.
Pris mæssigt vil jeg give omkring de 2500 måske op til 3000 hvis det er det der kræver for at få et ordentligt der kan tage billeder i træk.

Jeg har kigget på Canon EOS 1100D, men kan ikke finde nogle steder hvor mange billeder det tager pr. sekundt og hvor mange det ville være bedst den kan tage?

Hvor stort hukommelseskort kræver det man køber ved siden af sådan man ikke pludselig "løber tør for billeder" ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et godt kamera?
  • #1   6. jun 2013 jeg ville også gerne lære at tage billeder med billeder pr. sek men hvis du vil have et helt stille stående billede skal du kigge på noget som hedder lukkehastigheden smiley nårh man bruger billeder pr. sek bliver benende på hesten stadig slørret, det er i hvert fald hvad jeg har oplevet smiley kan desværre ikke anbefale et kamera til dig til den pris da jeg selv har brugt lide flere penge på mit kamera smiley
    Ps. Skal lige siges at jeg ikke er prof til alt det der kamera halløj men nårh man har kameraet lære man hurtigt smiley

• #2   6. jun 2013 Okay det må jeg prøve smiley
    Jeg troede sagtens man kunne finde et kamera til den pris, der kan det jeg ønsker, det er ihvertfald hvad jeg fik afvide af min far som også har et Canon kamera, dog en anden model end det jeg nævner (som efter ham skulle være i samme pris klasse da det blev lavet smiley ).

• #3   6. jun 2013 Hmm vil sige du kan det meste med kameraer i den prisklasse, hvis du kan finde ud af at bruge det vel at mærke.

Ang. hukommelse, kommer an på i hvilket format du tager dem i og hvor mange du tager.

Jeg har: 16 GB, 8 GB, 8 GB, 2 GB

• #4   6. jun 2013 Jeg har et nikon D5100, og er bare sygt glad for det. tager utroligt gode billeder, og er også godt til bevægelsesbilleder, kan også tage seriebilleder samt filme i HD. super godt kamera, kan helt klart anbefales! smiley Pris kan jeg ikke huske, men tjek pixmania.com eller andet lignende smiley

• #5   6. jun 2013 Charlotte - Man får vel en brugervejledning med, så jeg kan læse mig frem til hvad man skal gøre smiley
    Jeg havde regnet med at jeg skulle have et 64 GB (eller 62, eller hvad det er) smiley Så mon ikke det er nok smiley

Anne-Sophie - Det er vist noget dyrere end hvad jeg vil give for et kamera til at øve mig med til at starte med smiley

• #6   6. jun 2013 Det erhelt iorden, bare lige det eneste jeg sådan lige kunne anbefale smiley + det eneste jeg har prøvet smiley

Kig evt de ældre modeller, har også hørt at NIKON D3200 skulle være rigtig godt, og samtidig billigere smiley

• #7   6. jun 2013 Jeg ville faktisk anbefale at have dem spredt på flere kort, da du så har en reserve hvis det ene går i stykker.

jo det er 64 GB det hedder, men du får aldrig brugt så mange GB bare sådan lige.

brugervejledning, jo det får du med... men den tager ikke billederne for dig. Du skal øve dig, prøve dig frem..

• #8   6. jun 2013
    Om billedet bliver rystet eller ej med et spejlrefleks afhænger af om fotografen kan finde ud af og indstille det rigtigt :o) Samt om objektivet passer - fx kræver det ofte et andet hvis man skal fotografere godt i en mørk ridehal.

• #9   6. jun 2013 Krikken - Har aldrig taget billeder med sådan et, andet end et par billeder inde i stuen hos mine forældre for at prøve min fars kamera smiley Tænkte det var lidt det samme som at tage med et alm. kamera og der synes jeg at det er svært at få nogle gode billeder uden det bliver sådan at benene hænger efter eller hvad man kan sige smiley
    Det jeg skal bruge det til er somregl uden for på bane eller nogle billeder i bevægelse på fold osv. smiley Sådan at man kan få nogle gode billeder hvis de hopper rundt eller når man rider, så man kan få nogle billeder hvor man kan se bevægelserne osv. Altså skarpe billeder smiley

• #10   6. jun 2013 Jeg har et gl. canon 300 D til 900kr. Den kan godt tage når de løber rundt. Du kan se mine billede på min profil, de er alle taget af mig, med minder der stå at det Tanja eller Mia.

• #11   6. jun 2013 Jeg har et gl. canon 300 D til 900kr. Den kan godt tage når de løber rundt. Du kan se mine billede på min profil, de er alle taget af mig, med minder der stå at det Tanja eller Mia.
    og det er med kort til.

• #12   6. jun 2013 Jeg har et gl. canon 300 D til 900kr. Den kan godt tage når de løber rundt. Du kan se mine billede på min profil, de er alle taget af mig, med minder der stå at det Tanja eller Mia.
    og det er med kort til.

• #13   6. jun 2013 Jeg har et gl. canon 300 D til 900kr. Den kan godt tage når de løber rundt. Du kan se mine billede på min profil, de er alle taget af mig, med minder der stå at det Tanja eller Mia.
    og det er med kort til.

• #14   6. jun 2013 Jeg har et gl. canon 300 D til 900kr. Den kan godt tage når de løber rundt. Du kan se mine billede på min profil, de er alle taget af mig, med minder der stå at det Tanja eller Mia.
    og det er med kort til.

• #15   6. jun 2013 Jeg har et gl. canon 300 D til 900kr. Den kan godt tage når de løber rundt. Du kan se mine billede på min profil, de er alle taget af mig, med minder der stå at det Tanja eller Mia.
    og det er med kort til.

• #16   6. jun 2013 Jeg har et gl. canon 300 D til 900kr. Den kan godt tage når de løber rundt. Du kan se mine billede på min profil, de er alle taget af mig, med minder der stå at det Tanja eller Mia.
    og det er med kort til.

profilbillede
Kommentér på:
Et godt kamera?

Annonce