{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

Tage ryttermærke "hjemmefra" {{forumTopicSubject}}

Da jeg endnu ikke har fået taget ryttermærker, ville jeg lige tage mig sammen og få det gjort smiley

Jeg er ikke rigtig inde i det der ryttermærke halløj, men det er 3+4 og klar parat star, som jeg skal have taget.
Fik i dag af vide at jeg kunne læse op til dem hjemmefra, så jeg "slap" for at skulle ud på en rideskole, hvor jeg højst sandsyneligt skulle sidde med nogle piger, som er halvt så gamle som mig smiley Og der bliver først starter nyt hold til vinter, hvilket jeg synes er lidt for længe at vente smiley .

Har prøvet at google lidt om hvordan det foregår, synes bare ikke rigtig at der dukker noget op, som forklarer det 100%, så jeg forstår det smiley .

Indtil videre har jeg fundet frem til at hvis jeg finder en klub under DRF - eller får sin egen klub (også under DRF), kan man få dem til at bestille prøverne, og så skal man egentlig bare læse dem op hjemmefra.

Samtidig med at man bestiller prøverne skal man så vælge dato og dommer, for hvornår man vil op - disse skal så bestilles mindst 3 uger før, ellers vil der komme et eller andet gebyr på (-ved ikke om jeg forstod den del rigtigt...?)

-Så der er egentlig sidste del jeg er lidt i tvivl om, for selvom man læser op hjemmefra, skal det så stadig passe med at klubben er igang med ryttermærke prøver, så man bare kommer, når der er "eksamen" på selve ryttermærket? Eller er det noget man aftaler indbyrdes med klubben? Og skal man være et bestemt antal elever, før de gør det?

Håber lidt der er nogen herinde, som kan forklare mig det - hvis der er noget, som jeg har misforstået? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tage ryttermærke "hjemmefra"
  • #1   4. jun 2013 jeg tog ryttermærke via morsø rideklub.. de bestemte prøve dato osv..

jeg vil anbefale dig også at læse 1 + 2 inden du går op til 3 +4 da der også er spørgsmål fra disse bøger...

men ja det er 3 + 4 + klar parat start du skal have

• #2   4. jun 2013 Ja, det var også planen lige at få kigget på 1+2 - men det er ikke nogen, som jeg vil betale for at tage smiley .

Men hvordan og hvorledes, skal jeg bare skrive til en klub?
    "Hej, jeg vil gerne tage ryttermærke og studere det hjemmefra?"
    Eller?

• #3   4. jun 2013 se om der ikke er nogle der afholder i dit område, ring og hør om du kan være med til prøverne smiley Det skal jeg til smiley

• #4   4. jun 2013 Det ville jeg også have gjort - men de afholder først ryttermærke prøver igen til vinter, og det er jo som skrevet lidt for lang tid at gå og vente.

• #5   5. jun 2013 Jeg læste selv op til ryttermærke 3 + 4.
    Jeg lånte blot bøgerne/hæfterne af en veninde, som alligevel bare havde dem liggende. Så sørgede min far for at finde en dommer, som jeg så snakkede med. Vi fandt ud af hvilken dato hun skulle komme, pris (tror det i alt blev 400 kr? så det var langt mere økonomisk!) og så gav hun mig et par fif, om hvad jeg absolut ikke måtte gøre under prøven f.eks. at slippe hesten eller gå uden hjeml i stalden.

Det var for mig, bestemt ikke noget problem og jeg gled da også glat som en ål igennem prøven. Dengang var jeg 14, så når jeg nu kan se du er 20, burde du absolut ikke frygte noget! ^^

Held og lykke! smiley

Kommentér på:
Tage ryttermærke "hjemmefra"

Annonce