{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Jeg M
Jeg M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hestene - hjemme eller opstaldet? {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver fra en anonym profil...

Står lidt i et dilemma som jeg nok aldrig rigtig hade drømt om...
Sagen er den:

Vores bolig er solgt og vi kan nu endelig få lov at flytte ud på et landsted med hestene hjemme som jeg altid har drømt om...

Nu dukker der sig bare et lille men op midt i det der burde være lutter glæde..
Jeg har jo fuldtids job (ligesom min mand har det) og tænker så nu om jeg overhovedet har tiden til at tilbyde mine kære heste det optimale?

De ville jo skulle stå ude fra 7 om morgenen til 4 om eftermiddagen - uden opsyn...
Jeg føler egentlig ikke at dette ville være optimalt??..

Er opstaldet et perfekt sted har ikke noget at klage over bortset fra jeg ikke har plads til at få min 3. Hest som jeg brændende ønsker mig..

Jeg har i bund og grund et stik af tvivl...
Og ville jo være surt at købe et landsted for alligevel at ha hestene opstaldet - hvis jeg nu ikke føler jeg har tid nok hjemme til at passe dem??...

Søger nogle gode og seriøse råd, for/imod osv fra jer erfarende HG'er..

Tak...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestene - hjemme eller opstaldet?
  • Jeg M
    Jeg M Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   30. maj 2013 Og ikke mindst sger jeg jeres egne erfaringer.. smiley

• #2   30. maj 2013 Tror godt at de kan klare at være alene i de timer, ellers må du få en part, som kan komme midt på dagen og se til hestene.

• #3   30. maj 2013 Hvis man bare sørge for et godt hegn og en masse hø og vand kan de sagtens klare sig,har selv haft hest hjemme

• #4   30. maj 2013 Heste har absolut bedst af mest muligt tid ude.

Stald er ikke naturligt for dem overhoved.

Byg et godt solidt læskur og tag dine heste hjem.

Hvis du har dårlig samvittighed, så søg efter en sød pige der vil komme og se til dem. Men tvivler på at de ter nødvendigt.

• #5   30. maj 2013 Mine står alene lige pt på en fold lidt væk fra min svigerforældre fra kl 6-17 uden opsyn som sådan.. Kun dem fra vejen der kører forbi & det har ikk været noget problem med dem smiley men de står så også ude helt til kl 22 lige nu & snart i løsdrift i et par måneder

• #6   30. maj 2013 Du skal ikke have dårlig samvittighed over at have dem hjemme smiley har selv et landbrug med hestene hjemme - konkurrenceheste vel og mærket! I vinters kom de ud kl 6, og gik ude indtil de selv stod ved leddet til aften ( typisk omkring kl 19-20). Jeg har fuldtidsarbejde med lederstilling, en søn på 3, en mand med fuldtid, hund, kanin osv. smiley man skal bare ind i en daglig rytme, og så kører det derud af:)
    Mht du ikke ved om du giver dem det optimale, så tænk sådan her: tror du ikke sine heste ville sætte pris på, at det var dig selv der fodrede dem?? smiley
    Jeg er glad for, at jeg kan gå ud og klappe dem til hver en tid - også når jeg blot har 5 min, eller i forbi-farten!:)

• #7   30. maj 2013 Jeg har både haft hest derhjemme og også opstaldet. Kun de sidste 3 år ude, eller har jeg haft dem hjemme i over ti år.

Når du har dem hjemme, giver det dig et helt specielt forhold til hestene ! - Du knytter et bedre bånd med dem fordi det er dig, der står for dem hver dag hele året rundt. Og det er virkelig skønt at føle smiley .
    Hestene kan sagtens stå alene i alle de timer, det plejer bestemt ikke at være noget problem smiley . Den ekstra tid det kommer til at tage er selvfølgelig fodringen morgen og aften og ind og udluk og det tager ikke særlig lang tid smiley .
    Udmugningen og træningen, plejer man jo selv at stå for også selvom de står ude smiley .
    Jeg vil lige afslutte med at sige, at det fedeste er at have fold op til have, og at du hele tiden bare lige kan gå ud i 5 min og snakke med dem smiley .
    Jeg skal helt bestemt have hest hjemme igen, så snart jeg flytter tilbage til Fyn smiley .

• Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
    #8   30. maj 2013 Må jeg spørge hvorfor du skriver fra en annonym bruger!
    smiley
    Og det tror jeg da godt de kan smiley

• #9   30. maj 2013 Jeg havde taget dem hjem.

Jeg har selv 5 af mine hjemme og 2 ude. De 2 der er ude er udelukkende pga ridemuligheder og hvor jeg dog saver dem her hjemme...

• #10   30. maj 2013 Jeg har prøvet begge dele, og vil aldrig have hest hjemme igen. Når den står hjemme får jeg ikke redet ofte og seriøst nok, det bliver lidt lallende. Savner også det sociale på hestepensionen, flere at ride ture med, og på banen bliver jeg motiveret af at se de andre udvikle dem selv og deres heste, og sidst men ikke mindst så kan jeg tage på ferie, og generelt ikke være bundet af fodringstider, ind og udlukning. Så jeg siger klart nej til at have dem hjemme, men sådan er vi jo så forskellige :0)

• #11   31. maj 2013 Altså jeg har mine heste hjem og arbejder fra 7-15.30.... så mine heste er om vinteren ude kl 6.15-16.30/17.00 og det klare de fint..... vi har et skur de kan gå ind i hvis de vil, men det ska dælme regne meget før de går der ind smiley om vinteren står de på jord fold og blir er pænt, det er sjælden jeg har en hest uden for hegnet smiley
    en anden side a sagen er a man ska kunne tag sig selv grusomt i nakken for a få ordnet og redet hesten li så meget som da man havde den stående ude smiley men jeg har haft nogle opstaldere og det gav lidt liv i stalden smiley

Kommentér på:
Hestene - hjemme eller opstaldet?

Annonce