Hestene - hjemme eller opstaldet? {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver fra en anonym profil...
Står lidt i et dilemma som jeg nok aldrig rigtig hade drømt om...
Sagen er den:
Vores bolig er solgt og vi kan nu endelig få lov at flytte ud på et landsted med hestene hjemme som jeg altid har drømt om...
Nu dukker der sig bare et lille men op midt i det der burde være lutter glæde..
Jeg har jo fuldtids job (ligesom min mand har det) og tænker så nu om jeg overhovedet har tiden til at tilbyde mine kære heste det optimale?
De ville jo skulle stå ude fra 7 om morgenen til 4 om eftermiddagen - uden opsyn...
Jeg føler egentlig ikke at dette ville være optimalt??..
Er opstaldet et perfekt sted har ikke noget at klage over bortset fra jeg ikke har plads til at få min 3. Hest som jeg brændende ønsker mig..
Jeg har i bund og grund et stik af tvivl...
Og ville jo være surt at købe et landsted for alligevel at ha hestene opstaldet - hvis jeg nu ikke føler jeg har tid nok hjemme til at passe dem??...
Søger nogle gode og seriøse råd, for/imod osv fra jer erfarende HG'er..
Tak...
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 592
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
Stald er ikke naturligt for dem overhoved.
Byg et godt solidt læskur og tag dine heste hjem.
Hvis du har dårlig samvittighed, så søg efter en sød pige der vil komme og se til dem. Men tvivler på at de ter nødvendigt.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 104
jul 2006
Følger: 68 Følgere: 69 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 46
Mht du ikke ved om du giver dem det optimale, så tænk sådan her: tror du ikke sine heste ville sætte pris på, at det var dig selv der fodrede dem??
Jeg er glad for, at jeg kan gå ud og klappe dem til hver en tid - også når jeg blot har 5 min, eller i forbi-farten!:)
maj 2006
Følger: 94 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 69 Svar: 399
Når du har dem hjemme, giver det dig et helt specielt forhold til hestene ! - Du knytter et bedre bånd med dem fordi det er dig, der står for dem hver dag hele året rundt. Og det er virkelig skønt at føle .
Hestene kan sagtens stå alene i alle de timer, det plejer bestemt ikke at være noget problem . Den ekstra tid det kommer til at tage er selvfølgelig fodringen morgen og aften og ind og udluk og det tager ikke særlig lang tid .
Udmugningen og træningen, plejer man jo selv at stå for også selvom de står ude .
Jeg vil lige afslutte med at sige, at det fedeste er at have fold op til have, og at du hele tiden bare lige kan gå ud i 5 min og snakke med dem .
Jeg skal helt bestemt have hest hjemme igen, så snart jeg flytter tilbage til Fyn .
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
Og det tror jeg da godt de kan
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Jeg har selv 5 af mine hjemme og 2 ude. De 2 der er ude er udelukkende pga ridemuligheder og hvor jeg dog saver dem her hjemme...
maj 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 102
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
en anden side a sagen er a man ska kunne tag sig selv grusomt i nakken for a få ordnet og redet hesten li så meget som da man havde den stående ude men jeg har haft nogle opstaldere og det gav lidt liv i stalden
Hestene - hjemme eller opstaldet?