{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Gøre en hest trafiksikker {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er
Jeg har i længere tid været ved at gøre min hest trafiksikker, og vil selv mene han er rimelig trafiksikker uden rytter. Jeg har hovedtøj og longe på ham når vi går. Vi møder store lastbiler, cykelrytter, mennesker der løber og biler.. Han siger intet til nogle af tingene. Hvornår vil I mene jeg kan sætte mig op på ham på tur? Selvfølgelig ikke lange ture med det samme, men starte så småt ud, og med en anden hest som rider forrest. Jeg synes selv, det nemmere at styrer en hest fra jorden smiley

Ps. han er lige blevet 4 år, og købte ham som 3 års hvor han var helt rå. Aldrig set en strigle før. Han blev tilredet inden vinter, men har haft en lang voksepause, så det først nu jeg er begyndt med ham sådan rigtigt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre en hest trafiksikker
  • #1   23. maj 2013 Vil helt klart mene, at det vigtigste element for en ung hest i trafikken under rytter første gang, er en "førerhest", der ikke bliver bange. HVis han nu skulle gå i panik, fordi han mangler dig som leder, så kan han støtte og suge energi fra den garvede hest foran ham og "se" at man ikke behøver at reagere på trafikken.

• #2   23. maj 2013 Ville få en til at trække dig en tur ved vejen på ham smiley Det har jeg gjort med min egen da vi skulle gøre ham trafiksikker smiley

• #3   23. maj 2013 Nemlig, derfor har jeg en "ældre" hoppe med på 13 år som tager det cool. smiley

• #4   23. maj 2013 min far skal også med når vi tager den første tur, sammen med en anden hest. Men det er bare om det er ved at være tid eller hvad? kan nemlig ikke blive helt enig med mig selv smiley

• #5   23. maj 2013 Hvis hesten er cool når du trækker ham kan jeg ikke se noget problem i at skridte ham den samme tur som du plejer at gå med ham smiley

• #7   23. maj 2013 Få en gammel hest med og så afsted smiley Evt. en trækker, hvis du er lidt nervøs for hans reaktioner, når du ikke kan være "babysitter" ved siden af. Du kan også starte i de små ved mindre veje og sådan (hvis der er det, i dit nærområde, selvfølgelig) og så bygge på - bare sørg for at undgå smalle passager, hvor I er nødt til at komme ud tæt på vejen og have et hegn eller en hæk på den anden side, da det oftere kan få heste til at panikke, hvis de bliver forskrækket smiley Start stille og roligt, så skal det nok gå

• #8   24. maj 2013 Okay tak for svarene..
    Ida - Vi ses Domino D <3: Det nemlig derfor jeg overvejer at vente, da jeg har en lille smule problemer med ham på banen, han tror han skal i galop når jeg ligger mine ben til ham smiley

Kommentér på:
Gøre en hest trafiksikker

Annonce