{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Idoldyrkelse? .. Jeg fatter det ikke! {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste, der ikke kan sætte mig ind i, hvordan man helt kan dyrke et idol?

Det er for mit vedkommende lige meget om der er tale om Beatles, MJ, Justin Bieber eller en fodboldspiller..

Jeg har aldrig selv dyrket idoler på nogen måde, og måske er det derfor jeg ikke kan. Men hvordan kan man elske en person, man aldrig har mødt andet end måske et par enkelte sekunder..?
Hvordan kan en person få så stor betydning for ens liv, når man reelt ikke ved om de bare betaler medierne for at opretholde en god facade, alting til trods?

Nogen der vil forklare mig hvorfor? Der er ingen hate på nogle fra min side af ^^

(og ps, ja, den er opstået fra Bieber-hader-tråden, men tænkte jeg kunne nå bredere end en belieber eller to på den her måde)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idoldyrkelse? .. Jeg fatter det ikke!
  • #2   14. maj 2013 Hold da op. Der er andre end mig der har det sådan.
    Er så enig, jeg har aldrig haft et idol på den måde, og præcis som dig, forstår jeg ikke at man kan "elske" en person så meget, som du trods alt kun har set i set fag, og set det der ligger på medierne. Jeg kan slet slet ikke sætte mig ind i det.

Jovist kan jeg godt synes at en sanger eller skuespiller er lækker eller god, men aldrig mere end det. Jeg forstår det bare ikke, det går over min forstand.
    og får ofte af vide "Du er egentlig aldrig fan af nogen?" - Nej, hvorfor skulle jeg?

Troede jeg var den eneste, helt alone. Men nej ;D

• #3   14. maj 2013 UNDTAGEN teletubbies. - HVEM kan ikke lide teletubbies? smiley

• #4   14. maj 2013 Jeg har aldrig fået lov af mine forældre til at have denne denne form for stalkeri for et idol, hvilket jeg også sagtens kan se i dag var godt. Efter min mening er det fuldstændigt latterligt at elske en som fx Justin Bieber. Han er SÅ ligeglad med dig, som han kan være. Han har de penge han skal bruge resten af livet smiley

• #6   14. maj 2013 Jeg har også lidt svært ved at forstå det helt. Jeg kan forstå at man kan være fascineret af en person, og så op til dennes arbejde. Jeg kan forstå at man er almindelig fan, gerne vil følge med i hvad idolet laver, gerne vil se på og høre arbejdet.

Men lige så snart det kommer til et værelse overdynget med plakater, merchandise, alt mulig andet skrammel som har noget at gøre med idolet; hylende og besvimende piger; folk der ikke kan respektere at man ikke bryder sig om deres idol/er lige glade med idolet (ikke haters); og andet i den dur, ja så står jeg altså af.

• #7   14. maj 2013 Jeg er heller ikke den, der dyrker et idol - har aldrig gjort det, og kommer nok aldrig til det! Jeg forstår simpelthen ikke dem, der har viet deres liv til Justin Bieber, One Direction osv. Jeg kan forstå at de kan lide deres musik, og at de synes, de er lækre, men så er det ligesom også det. Det der fan-stalkeri synes jeg er overdrevet, langt ude, og i nogle tilfælde helt sygt... Som alt det med cut4bieber - fuldstændig sygt! Det er da dumt af Bieber at ryge hash - men hvis han vil ryge, så ryger han, det er da totalt unødvendigt at skære i sig selv af den grund..
    smiley

• #8   14. maj 2013 Jeg hader ingen. Men der er folk hvis fx. musik, stil, eller fremtoning jeg ikke kan lide. Men jeg hader dem ikke, fordi jeg ikke kender dem personligt. Og den anden vej rundt, mener jeg heller ikke, at man kan elske nogen man ikke kender personligt. Du kan elske deres musik, deres fremtoning eller det de siger. Men ikke dem.

Hader og elsker bliver misbrugt.

• #9   14. maj 2013 Tak for jeres indlæg piger. Jeg hader ikke kendte folk, ligesom jeg ikke elsker dem. Som alle piger har jeg vel haft en lille "nøøhj, ham kunne jeg godt." Mit har vidst mest været baseret på fiktive personer fra bøger. Og min facination varet et par timer efter bogen var færdig... ^^

• #11   14. maj 2013 Jeg er KÆMPE fan af Michael Jackson, og ja jeg "elsker ham".
    Hans musik og alt har altid været i mit liv og hjulpet mig utrolig meget.
    Jeg har stortset alt med ham, og gerne så synligt som muligt for elsker at se på ham og føle at "han er ved mig", for så tænker jeg på alle de gode ting han har gjort og alt hans musik.
    Jeg har ikke mødt ham, og kommer af gode grunde heller ikke til det smiley Men jeg ville ikke stå og skrige helt vildt, ville mere være begejstret og nok ikke ville kunne forstå det eller få noget sagt/råbt. smiley

Men ja, jeg er VIRKELIG fascineret af ham, og det vil jeg altid være uanset hvad smiley

• #12   14. maj 2013 Jeg følger jævnligt med mht. Psyclon Nine/Nero Bellum, fordi jeg er stor fan af musikken. Jeg har faktisk også fået tatoveret logo'et på ryggen.

Jeg følger med fordi jeg glæder mig til et nyt album og se hvor de skal spille henne (Mulig europatour) og jo, så synes jeg forsangeren er smasklækker!

Men det er også det. Han er eyecandy og musikken er awesome og musikken ville stadig være awesome, selvom Nero så lignede Ole Wedel. Har mødt ham en enkelt gang i 2007 og gu fanden var jeg rød i kinderne og i godt humør, men han er et helt almindeligt menneske og han har for længst glemt hvem jeg er (;

Så jo, jeg er lidt fangirl, men jeg har stadig min hjerne og går ikke apeshit hver gang noget omhandler ham eller bandet. Jeg er heller ikke venner med ham på facebook, for det kan jeg ikke se grund til, jeg behøver ikke hans everyday updates, jeg er kun interesseret i mere musik.. Jeg elsker ikke ham, jeg elsker hans musik. Det er to MEGET forskellige ting.

Fanatikere er uhyggelige.

• #14   14. maj 2013 Heller ikke jeg er den store idol-dyrker.. Men ja, jeg fanger da nogle gange mig selv i at se Justin Bieber videoer på Youtube.. eller videoer af Nina Dobrev.. (Skuespiller)
    Jeg ser det fordi de fascinerer mig. De har arbejdet enormt hårdt for at nå til hvor de er, og det viser jo bare hvad man kan opnå med hårdt arbejde og viljestyrke. Derudover elsker jeg deres personlighed (Efter hvad man kan dømme ud fra samtlige videoer på youtube) - På den måde kan man jo næsten godt sige af man "kender" dem.. smiley
    (Det gør det jo heller ikke mindre spændende af, at jeg selv har en lille sang-drøm.)
    smiley

• #15   14. maj 2013 Altså.. Jeg er selv helt vildt med Lukas Graham, udover en lækker stemme, synes jeg også han er nuttet. Jeg elsker hans musik, meeeeeen det er ikke sådan at jeg elsker ham. Skal se ham til kløften og grøn koncert, og ja, jeg glæder mig da ekstremt, men har nu ikke valgt at tage dertil på grund af ham :b. Er ikke en besat stalker fan, heldigvis! Bare fascineret af en lækker stemme smiley

• #16   14. maj 2013 Ej hvor er i bare søde, at give så lange forklaringer ^^

Jeg synes det er fedt med forbilleder, men jeg er enig med dig Dolnra, i at det må være hårdt for ham at vide at han er "livsredder" af en flok uligevægtige, unge piger. Det er kraftædme noget af et ansvar er det, og så gammel er han ikke.

• #17   14. maj 2013 Det skal så lige siges at jeg også har mødt mange der ikke kan lide Psyclon Nine og synes jeg er åndssvag fordi jeg godt kan.. Men det må de selv om, de kan bare lade være at lytte til det :b

Generer mig ikke det mindste..

• #18   14. maj 2013 Pip - NÅ, jeg synes ellers det kunne være yndigt med et par plakater af Helle over sengen. smiley

• #20   14. maj 2013 Hahaha, jeg gad godt nok ikke at have hende hængende smiley

• #21   14. maj 2013 Jeg er så glad for jeres svar smiley

• #23   14. maj 2013 Min opfattelse af idoldyrkning er at man jo ser op til sit idol. Man identificerer sig med sit idol og vil gerne VÆRE idolet. Derfor opfattes det som en personlig kritik på nogle trofaste Beliebers når jeg siger at Biebers' musik ikke siger mig noget.

• #24   14. maj 2013 Tja, jeg synes nu ikke jeg er gået for vidt ved få på P9 logoet tatoveret. Havde jeg fået tatoveret Neros navn, havde det været noget andet :b desuden er den flot og der står heller ikke "Psyclon Nine". Simpelt pænt logo med et 9 tal i midten..

Jeg har en anden sjov en på benet :b Spyro the dragon! smiley

• #25   14. maj 2013 Jeg forstår heller ikke idol dyrkelse, og har aldrig selv gjort i det.

• #26   15. maj 2013 Det må lidt være der den ligger Bicbak. Men stadig, de ældre beliebers burde da i det mindste kunne se at det ikke er personligt

Jeg er glad for ikke at være den eneste, der ikke fatter noget i forhold til idoldyrkelse. Der er også nogle som har ment, at jeg har været ser af den grund,men hva fane^^

• #27   15. maj 2013 Rynkerosinen: jeg tror ikke man behøver være et fornuftigt tænkende menneske bare fordi man er voksen og ældre end alle andre smiley hehe

• #28   15. maj 2013 Nej, desværre følger indsigt, empati og så videre ikke altid med alderen ^^

Kommentér på:
Idoldyrkelse? .. Jeg fatter det ikke!

Annonce