{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Slanke kur {{forumTopicSubject}}

I dag er jeg begyndt på slanke kur!
Jeg har lavet en plan over hvad jeg må indtage om dagen, men ved ikke om det er fint?
Morgenmad - 2 skiver rugbrød med æg.
10 frikvarter - noget frugt (æble/banan)
12 frikvarter - en sandwich med groft brød
Efter skole - Et groft hjemmelavet brød/ frugt
Aftensmad - det bliver noget forskelligt bare ikke pasta, Hvidt brød mm smiley

Så rider jeg hver dag og løber 3-4 gange om ugen:-)

Lyder dette godt? Eller er der noget jeg kan gøre anderledes?:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slanke kur
  • #1   29. apr 2013 Lyder.... Mega kedeligt smiley
    Jeg ville spise meget forskelligt frugt og grønt smiley

• #2   29. apr 2013 pas på ikke at spise for mange æg, blommen feder (: men lyder ellers til at være okay

• #3   29. apr 2013 meget egnsformligt, prøv at variere lidt fra dag til dag. Du kan for eks. spise havregryn nogle morgner. Men bliver let fristet til noget lækkert, hvis maden er for ensformlig:)

• #5   29. apr 2013 Lyder rigtig fint smiley
    Hvis du har Iphone vil jeg anbefale dig at hente den app der hedder shapeup, der kan du holde øje med hvor mange kg du smider og hvor mange kalorier du indtager om dagen smiley
    Samt den app der hedder endomondo, der kan du "tracke" de km du løber smiley

• #6   29. apr 2013 Det virker som om at du får lidt for meget brød.. første til morgenmad, så til frokost og igen om eftermiddagen. Jeg ville bytte enten morgenmad eller eftermiddags maden ud med A38 neutral eller lign.. evt med lidt frugt i. så får du også nogle mælkeprodukter som er godt at have inkluderet i et vægttab.
    Husk at du skal have en smule fedtstof.. så gerne en lille smule smør på brødet, men steg helst din aftensmad i oliven olie. Og så fedtfattigt kød eller kylling til aftensmad.. proteiner fra kød er nemlig også vigtigt at få hver dag når du skal have et sundt vægttab, og så varierende i form af kødformer, og husk fisken 1-2 gange i ugen smiley Ellers lyder det som en god plan du har fået sat sammen.. det skal nok gå godt smiley God fornøjelse.

• #8   29. apr 2013 Tusinde tak alle sammen! smiley
    Det er dejlig at få andre meninger og råd på bordet:-)

• #10   29. apr 2013 Du har for meget brød i din plan. Brød er stivelse, som man ikke bør få ret meget (helst intet) af. Undgå ligeledes kartofler, ris og pasta. Lad være at tæller kalorier - fokuser i stedet på at spise ting, der er rigt på proteiner - f.eks fisk og æg smiley

• #11   29. apr 2013 Kan også anbefale dig shape up-appen, den kan fås til de fleste smartphones, ikke kun iphone. smiley

Der kan du indtaste og veje alt hvad du spiser, og så kan den udregne hvor mange kalorier du har spist osv. og hvor meget du har tilbage - du kan også indtaste det motion du laver, så det modregner de kalorier du spiser. Og så kan du indtaste din vægt fx en gang om ugen, for at holde styr på hvordan din vægt udvikler sig.
    Den fortæller dig også om dit mål virker sundt/usundt osv. smiley Rigtig fin app, men kræver at man taster alt sin mad ind.

• #12   29. apr 2013 Og så vil jeg derudover råde dig til ikke at gå på slankekur, men derimod bare omlægge din kost.

Mille M - Hvad mener du da, at rigtig mad er?

• #13   29. apr 2013 Jeg tænker der er for meget brød. Jeg ville beholde de 2 skiver rugbrød om morgenen, og droppe alt grovbrødet smiley Og skifte noget af frugten ud med grøntsager. Sørg for at få massere af proteiner, for eksempel gennem kød. Proteiner mætter længere og kræver mere energi af kroppen at forbrænde.

• #14   29. apr 2013 Havregryn er noget af det sundeste man kan spise, og hvis du får lavet kostplaner hos professionelle, vil der også fremstå havregryn til morgenmad i RIGTIG mange tilfælde, så det kan du roligt spise til morgenmad, du kan eventuelt lave havregrød, også lave den på vand i stedet for mælk, hvis du vil spare de kalorier.

Men skift lidt af dit brød ud, til middag vil jeg anbefale dig at spise en salat med kylling el. tun mm. da der ikke indgår de store kulhydrater deri. Så kan du gemme dit rugbrød til en time inden din træning smiley Også husk, at selvom man er på slankekur, har kroppen stadig brug for kulhydrater pasta, kartofler, ris mm. så spis også dette til aftensmad, og hvis du dropper rugbrøden til morgenmad, kan du roligt gøre det smiley

HUSK du skal drikke 2-3 L vand om dagen smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #16   29. apr 2013 Lidt cardio, masser af styrketræning - det er vejen frem

Kommentér på:
Slanke kur

Annonce