Anbefal foder? {{forumTopicSubject}}
Ja, igen vidste jeg ikke helt hvad jeg skulle skrive i overskriften.
Det er sådan, at dyrlægen snart kommer ud, og så skal vi snakke om alt muligt.
Min hest er sådan en følsom hest, der reagerer kraftigt, når hun er i brunst. Og det er så det vi skal snakke om...
Så tænkte jeg på, om der var noget foder i har oplevet, der har hjulpet på det?
Kan lige skrive ned, hvad jeg tænker det skal være:
Foder uden korn
Ikke så meget stivelse og sukker
Hjælpe på musklerne
Noget der kan hjælpe, når hun er i brunst
Det behøver ikke være i 1 foder alt sammen, bare kom med forslag, og hvis i vil vide mere, før i kan svare, så bare spørg, da jeg ikke har meget forstand på foder.
Hun vejer lidt over 350 kg, og måtte gerne tabe sig en lille smule.
Selv tænkte jeg på Pavo care4life suppleret med noget muskelopbyggende (her kender jeg equitop myoplast?) og noget der hjælper på når hun er hingstegal (kender kun noget fra Brogaarden)
Det er bare noget jeg har tænkt, at foder måske kunne hjælpe. Så i skal kun holde jer til det jeg spørger om.
feb 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 66
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Men kig lidt på horselux foder, det er foder uden korn og med lav stivelse og sukker indhold.
Til muskler skal du kigge efter nogen gode e-vitaminer, men den bedst hjælp du kan giv muskler er tid og tid og atter tid... Efter en "hård" trænings dag kan musklerne være op til 2 dage om at komme sig så dem der træninger "hårdt" 5 dage i træk gør ikke noget godt for deres hest tværdimod.
Og så ville det også være godt hvis din hest havde besøg af en massør 1 gang om mdr.
Hvis man tænker lidt over sin træning så kan man godt undvære e-vitaminer.
Jeg personligt bruger kun en form for e-vitamin 4 dage før et stævne og 4 dage efter, dette er for at være sikker på at alle depotter er fuldt godt op og også er det bagefter.
Dem jeg bruger koster så også 599kr. for 3 kg men de holder jo så også i meget land tid.
Anbefal foder?