Konfirmations tale. {{forumTopicSubject}}
Hej alle:-)
Jeg skal snart konfirmeres, så jeg har skrevet en tale til min familie, og jeg vil gerne høre hvad i synes om den, og hvis i ikke kan lide den, hvad jeg kunne gøre bedre
Jeg håber i har hygget jer ind til videre. Jeg vil rigtig gerne sige tak til mine skønne forældre som har givet mig denne fantastiske dag.
Jeg vil gerne takke min dejlige far som har hjulpet og støttet mig igennem alt. Specielt omkring den ene ting som fylder næsten hele min hverdag, nemlig min hest. Alt omkring heste fra dengang for ca. 9 år siden hvor jeg startede på en lille rideskole pony hvor du måtte trække mig rundt, til nu hvor du altid står på sidelinjen når jeg er til stævne, og bare støtter mig lige meget om jeg er ved at tude på vej hjem i bilen eller om jeg sidder med et kæmpe smil og slet ikke er til at slå igennem. Og at du har lagt så meget tid og så mange penge i min hobby, og at du har kørt så meget med mig når jeg skulle ud til hesten, eller når jeg skulle til stævne. Og det er jeg super taknemmelig over. Det er selvfølgelig ikke kun omkring hesten du er der for mig. Du er den bedste far i verden. Engang synes jeg godt nok ikke at jeg så dig så meget, fordi du arbejdede ret meget, men jeg føler også at vores bånd er blevet meget stærkere efter jeg fik part på den dejlige Frede for nogle år siden, hvor det hele tog lidt mere tid, så jeg fik lidt mere tid sammen med dig, og siden synes jeg virkeligt at vi har fået et virkeligt stærkt bånd. Tusinde tak for alt.
Jeg vil selvfølgelig også rigtig gerne takke min skønne mor. Du har støttet mig i alt. Alt fra skole og lektier, til venner og alle de der problemer som en teenager nu har. Du er først rigtigt kommet ind i hesteverdenen for ca. et år siden hvor jeg fik min skønne pony. Men du har også allerede brugt rigtig mange timer på at køre mig frem og tilbage til og fra hesten. Jeg ved godt det ikke er heste der interessere dig mest for, men det er super dejligt at du alligevel gider tage dig tid til det. Vi bliver lidt uvenner engang imellem, fordi vi begge har et kæmpe temperament, jeg tror egentligt bare at vi ligner hinanden for meget. Men selvom vi bliver uvenner nogle gange, så finder vi da altid ud af det igen. Jeg er ikke sikker på at jeg ville have sådan et godt liv som jeg har i dag, hvis ikke du havde støttet mig igennem de hårde perioder i mit liv. Specielt da jeg havde problemer med vennerne i skolen, og da min halvpart Frede blev sendt på de evige græsmarker, hvor du sagde at jeg skulle tage fri en dag, hvor du sørgede for at jeg kom ud og tænke på noget andet hvor du tog mig ud og handle et stykke væk, og sådan. Så tusinde tak for alt mor.
Men der er specielt en ting mine dejlige forældre har gjort har betydet meget for mig. Og det var for ca. et år siden hvor i gav mig min konfirmations gave på forhånd. Nemlig min skønne pony Fyrstenborgs Golden Hero, som jeg har brugt rigtig mange timer på, og som betyder alt for mig, så tusinde tak for ham.
Til sidst vil jeg gerne lige hurtigt takke mine dejlige søskende. Melissa og Patrick, i er der også altid for mig. Og jeg har altid kunne komme til jer. I betyder rigtig meget for mig. Maja Du er først kommet ind i mit liv for nogle år siden, og jeg må sige at jeg ikke var helt tilfreds da jeg fik af vide at du var der. Men i dag er jeg rigtig glad for at du er kommet ind i mit liv.
Så jeg vil gerne udbringe en skål for min skønne familie som jeg elsker over alt på jorden.
feb 2010
Følger: 22 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 137
mar 2008
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 255
mar 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 36
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 14
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
aug 2010
Følger: 66 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 533
Super fin tale. Grammatisk er den fin, men der er nogle sætninger hist og pist der skal rettes.
Jeg synes du specielt skal slette: "og jeg må sige at jeg ikke var helt tilfreds da jeg fik af vide at du var der." Det synes jeg egentlig lyder rigtig dumt at sige, og jeg ville blive såret hvis jeg var hende.
mar 2012
mar 2012
Det kan du godt have ret i, men det er mere for at sige til hende at jeg godt kan lide hende, og for at jeg ikke bare står og siger søde ting til mine hel søskende, og hun så bare sidder der Men det kan godt være jeg skal finde på en bedre måde at formulere det på
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Og så synes jeg, at du skal starte med at takke alle; tak fordi de kom, tal for gaver, hvis det er efter I har spist, så sig, at du håber de kunne lide maden osv. Og fortsæt så med en speciel tak til dine forældre, som har været en stor støtte osv. osv.
Og så lær den udenad, der er ikke noget værre end folk, der læser op kig på dine forældre og kom evt. med en lille joke, så det ikke kun bliver en følelsesladet tale. Du skal gerne slutte af, hvor folk sidder med et lille smil på læben, fordi det både var en sød, sjov og fængende tale
mar 2012
mar 2012
Tak for ideerne Jeg prøvede også at skrive ved min far at det ikke kun var ved hesten han støttede mig, fordi jeg kan ikke rigtigt komme på en hændelse, da det mest er det med hesten vi har sammen, men kan nok godt finde en I min velkomsts tale har jeg skrevet tak for gaverne osv.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
mar 2012
dec 2008
Følger: 99 Følgere: 89 Heste: 12 Emner: 56 Svar: 525
mar 2012
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 79 Svar: 182
Konfirmations tale.