{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.946 visninger | Oprettet:

sproglig og motoriske øvelser for børn med downs syndrom? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg!

Jeg skal til eksamen mandag i afsluttende temaprojekt.
Jeg mangler en eksamen så er jeg uddannet pædagogisk assistent.
I forbindelse med min eksamen har jeg valgt at arbejde med Sproglig og motorisk udvikling for børn med Downs syndrom, jeg er kommet godt ind omkring motoriken og det sproglige.
Dette er med i min synopsis og skal derfor have noget mere viden inden for dette så jeg kan snakke udover min synopsis.
Mit spørgsmål er hvilke øvelser kan jeg som pædagogisk assistent bruge til at styrke den sproglige og motoriske udvikling for børn med downs syndrom? Min aldersgruppe er 0-6 år.
Jeg har nogle få aktiviteter, og har også besvaret min problemstilling, mangler bare nogle flere jeg kan snakke ud fra:)

- på forhånd Tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sproglig og motoriske øvelser for børn med downs syndrom?
  • #1   13. apr 2013 prøv og kig i din KA bog, under læreplans temaet sprogligudvikling smiley

børn i den alder elsker rim og ramser, og danse, så det er oplagt, at lave "hoved, skulder, knæ og tå dansen", da vi her også får sat begreber på kig evt på den kognitive udvikling i sprog, kommunikations og psykologi bogen,

Piaget - Den præoperationelle periode 2-6 år, er et godt punkt

evt, få nogen om motivation ind over i sammarbejde med flow og Nozo, og hvis jeg var dig ville jeg tage udgangs punkt i feks. 4 børn i nogenlunde samme alderes gruppe, da 0-6 er meget bred og der sker meget i den periode,

husk børn med downs ikke kan lave de samme aktiviteter som normen da de har den ekstra nakkefold (blødnakke) og som ofter også motoriske vaskeligheder, stor tunge og som ofte hjertefejl smiley

håber det kan hjælpe dig,

jeg færdiggjorder min uddannelse som PA'er i marts med et gennemsnit på 11,3 smiley

• #2   13. apr 2013 Jeg har brugt NUZU, Piaget, Det kognitive skeam og marlows behovspyramide smiley
    Har læst både SKOP og KA, men mangler lidt mere inspiration til nogle gode øvelser! smiley

Det var sørme et flot gennemsnit, desværre tvivler jeg at mit blir så højt smiley

• #3   13. apr 2013 børn med downs elsker som reglt vand smiley så en svømmehal's tur er oplagt, men hvis det er "hverdags" øvelser, vil jeg helt klart lave en forhindrings bane, med forskellige øvelser, hvor du forklare hvad hver enkelt øvelse er god for 4 øvelser/forhindringer er mere end rigligt, og forklare hvad barrieren kunne være ud fra Bevæglese og idræt bogen, altså hvor du tilpasser øvelsen efter barnets handicap, og igen tager Nozo ind over og flow, evt.

søg for at realiter alle dine øvelser til sanse stimulering, da det i den alle er det aller vigtigste hvis du spørger mig! smiley kig evt på Erikson og
    vygotsky

• #4   13. apr 2013 have desværre et enkelt 7 tal i samfundsfag standpunkt, som træk ned smiley så det var lidt øv, men fik da 12/12 til eksamen i samfunds både i skriftlig og mundligt eksaminering smiley så det var okay:)

• #5   13. apr 2013 jeg ville især kigge på Erikson 3 fase - Initiativ eller skyld

• #6   13. apr 2013 Sjovt du nævner erikson, og Vygotsky (NUZO) - de er også med smiley

Jeg har nævnt noget omkring at komme ud at svømme.
    og så har jeg som praktisk/musisk produkt valgt at lave mit syn på en god legeplads til børn med downssyndrom - med en masse terræn, gynger og sansehave smiley

• #7   13. apr 2013 Lyder spænende smiley men husk endelig det med nakken;-) og tage hensyn til, i forholden til vipper, og udsprings afsnit og sådan:)

Men lyder som en spænende opgave smiley

• #8   13. apr 2013 Tak, det vil jeg huske! smiley tror faktisk det er en ting der er ret vigtig at have med smiley

Ja, opgaven er også spændende og glæder mig til at få den præsenteret smiley

• #9   13. apr 2013 Og husk på at kigge på barriere i bevægelse og idræt bogen, vil næsten væde med de spørg dig om det smiley altså tilpasning af lege efter handicap:)

Du må da lige skrive når du har været oppe smiley

• #10   13. apr 2013 Okay, både i dag og i morgen skal jeg have læst og har noget tid på mandag også smiley

- skal nok lige se om jeg ikk godt kan huske at give en melding tilbage smiley

• #11   13. apr 2013 men bare skriv hvis der er noget du vil vende:)

• #12   13. apr 2013 tak smiley

Kommentér på:
sproglig og motoriske øvelser for børn med downs syndrom?

Annonce