{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.426 visninger | Oprettet:

Maria H
Maria H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kærlighed og utroskab.. Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at dette måske passer bedre i en gruppe, men jeg er ikke lige medlem af nogen, så jeg skriver her, og håber der er nogen der gider hjælpe..

Forbeholdt voksne.

Jeg er en ung pige på 21 år, som har et problem, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har en kæreste som jeg bor med i nordsjælland, og vi har været sammen i 2 år. Jeg elsker ham overalt i verden, men her det sidste stykke tid er vores forhold gået ned ad bakke. Jeg har haft en dårlig periode men istedet for at hjælpe, har han udnyttet at jeg har været sårbar. Han har lovet igen og igen at være der for mig, men hver gang jeg har brug for det, kommer han med en undskyldning og jeg bliver ked af det og det ender i et skænderi.

Jeg er virkelig ked af det her, for jeg elsker ham rigtig meget, men jeg er begyndt at tage afstand til ham og jeg synes ikke længere det virker som om han egentlig elsker mig.

Jeg har prøvet at snakke med ham om det, men han er virkelig ikke snakke-typen, og der er aldrig kommet noget ud af det.

Jeg har sagt til ham at jeg elsker ham, men hvis det her ikke stopper (alle skænderier og hans ligeglade holdning) så bliver jeg ikke hos ham. Ikke som en trussel, men som et desperat håb om, at han vil tage sig lidt sammen. Han har dog alligevel intet ændret, tværtimod. Han bliver sur over INGENTING smiley

Jeg ved godt at det her er ligeså meget min skyld, slet ingen tvivl om det, men jeg prøver virkelig. Hver gang vi begynder et skænderi prøver jeg at stoppe og spørge om vi ikke stille og roligt kan snakke, men jeg får altid samme respons: Jeg er pisse ligeglad med hvad du vil ha, din egoist.

Han er en fantastisk sød kæreste til daglig, men jeg kan ikke holde det her ud mere. Han er meget utilregnelig og til dels aggressiv og det gør mig bare så ked af det når han siger han er ligeglad. Han har også flere gange sagt at han var ligeglad med om jeg gik fra ham.

For 3 uger siden besøgte jeg en ekskæreste (ven) på lolland.
Det var første gang i lang tid hvor jeg bare kunne være glad uden at "lade som om" og hele tiden tænke over hvad jeg sagde.
Vi drak en del, og ja, vi havde sex, og det var en kæmpe fejl. Jeg stoppede det også midt i det hele.
Jeg har det SÅ elendigt over det og det er på ingen måde ok, det jeg har gjort.

Jeg har ikke (og har ikke tænkt mig) at fortælle ham det, mest fordi at han selv før har sagt, at hvis sådan noget skulle ske, ville han hellere leve i god tro, uden at vide det.

Da jeg kom hjem igen blev min kæreste straks sur over, at jeg havde en veninde på besøg, og ikke ville have sex med ham.
Og han snakkede ikke til mig i 3 dage.

I de 3 dage overvejede jeg meget kraftigt at gå fra ham, både fordi jeg har det så elendigt pt, men også fordi jeg har været utro, og jeg synes han fortjener bedre.

Efter 3 dage tog jeg initiativ og snakkede med ham, for at høre hvor han stod, hvor han bare sagde at jeg var en dum ko, som bare kunne skride, så blev han sikkert gladere. Jeg blev vildt ked af det, og sagde at det nok bare var bedst at vi stoppede.
Jeg gik en laaaaaaaang tur, og da jeg kom hjem for at pakke mine ting, kom han ind og krammede mig og brød fuldstændig sammen, og sagde undskyld og en masse ting, og tiggede om en chance mere.

Jeg sagde ja, og nu bruger jeg al min tid på at tænke over hvad jeg skal gøre.

Oveni det hele vil min ekskæreste rigtig gerne have mig tilbage, og jeg er også rigtig glad for ham, og han er virkelig den sødeste og mest betænksomme person i verden.

Jeg har snakket med en ven om det, som synes jeg skal komme hurtigt ud af mit forhold, og ikke kigge tilbage.

Men hvad mener i?

Skal jeg droppe min kæreste fordi jeg ikke har det godt pt?
Skal jeg droppe ham fordi han fortjener bedre end en utro kæreste?
Skal jeg blive hos ham og håbe han gør en indsats?
Skal jeg blive og selv gøre en større indsats?

Er det mig der er en kæmpe idiot her? smiley

- Tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kærlighed og utroskab.. Hjælp.
  • #1   11. apr 2013 Har ikke selv forstand på kærester og alt det er, da jeg selv kun er 12 + at jeg aldrig har haft et forhold.

Men synes du skal droppe ham, da han lyder pænt barnlig, at han ikke vil snakke til dig i 3 dage?
    Og når du ikke har det godt, så er det ikke det værd smiley

• #2   11. apr 2013 nu er jeg kun 16 men har næsten været udsat for det samme så muligvis kan jeg hjælpe smiley

altså du har det ikke godt i dit forhold så ville jeg da straks komme ud af det, for man skal ikke gå rundt og have det skidt i et forhold, der skal man være glad for hinanden, og er man ikke det, så det noget rod smiley
    og at du har været utro, så kan du jo tænke om du så overhovedet elsker ham siden du har været utro? og det lyder da til du hellere vil ham den anden, så jeg synes da at du burde komme ud af forholdet, også når din kæreste er som han er, det ikke sjovt i sådan et forhold smiley

• #3   11. apr 2013 Ved ikke om jeg kan betragtes som voksen, men vil da gerne komme med mit synspunkt smiley
    Jeg synes faktisk ikke, at du skal blive hos ham. Du er stadig ung og har hele livet foran dig, og jeg synes ikke det er værd at holde sammen på noget, der ikke lader til at være lige respektfuldt fra begge parter.
    Nogle gange bliver man bare nødt til at være egoistisk og finde ud af, hvordan man bedst bliver lykkelig på længere sigt smiley
    Jeg håber du finder ud af det med dig selv, al held og lykke herfra!

• #4   11. apr 2013 Jeg har selv en kæreste og når vi rigitg er uvenner tager jeg hjem til min mor og han tager hjem til hans og vi snakker ikke rigtig sammen i en uge (dette er kun sket en gange på 4år)

Jeg har selv en eks der brænder for at få mig tilbag, og tanken har da også været der, men alligevej nej, jeg bliver hvor jeg er smiley

jeg syntes du skal sættet det dårlige op mod det gode. Hvorfor fandt du sammen med ham til at starte med ? og hvorfor gik dig og din eks fra hinanden ?

• #5   11. apr 2013 drop din kæreste slå op med ham.. hvis du betyder noget for ham vil han kæmpe med at få dig tilbage tro mi først der ved han hvad han mister og det går pludselig op for ham. hvis han er ligeglad var han klart ikke det værd at være sammen med

• #6   11. apr 2013 Jeg er godt nok ikke ''voksen'' men vil alligevel gerne komme med min mening.
    Nu har jeg aldrig været nogen utro, og er sikker på at jeg aldrig kommer til at være det, det synes jeg simpelthen ikke jeg kan give folk, men HVIS det skulle ske, havde jeg fortalt personen det med det samme, mest af alt for min dårlig samvittighed, men også fordi jeg føler at ens partner eller andet, fortjener at vide hvad man laver, og jeg vil personligt også helst selv have det at vide, hvis det skulle ske mod mig. Så det ville jeg starte med, hvis jeg var dig, også næsten tage den derfra smiley

Men hvis vi ser bort fra det, så ville jeg ikke droppe min kæreste, hvis ikke jeg havde det godt. Jeg synes igen heller ikke at du skal droppe ham fordi DU har været ham utro, men i stedet fortælle det. Men jeg synes du skal blive ved ham, hvis du elsker ham, og hvis du ikke gør, så drop ham, ingen vil have en kæreste man ikke er elsket af, og det ville heller ikke være fair, men hvis du virkelig er SÅ glad for ham, må det også være kampen værd, selvom det til tider og i perioder kan være skide hårdt! og jeg kender det.. Men det ville jeg have gjort hvis jeg var dig, håber det var okay svar smiley

• Maria H
    Maria H Tilmeldt:
    apr 2013

#7   11. apr 2013 Well, mig og min eks slog sådan set kun op pga afstanden...
    Så den er sgu lidt svær smiley

Jeg elsker jo min kæreste og vil helt sikkert gerne have et godt forhold med ham, er bare bange for det ikke kommer til at lade sig gøre..

• Maria H
    Maria H Tilmeldt:
    apr 2013

#8   11. apr 2013 isabella: Ja, men det var vel også lidt det han gjorde da han brød sammen og tiggede om at blive? :S

• #9   11. apr 2013 Jeg synes du skal spørge på Heste-nettet under Senior - det er en garanti for et voksent svar. smiley

• #10   11. apr 2013 Jeg synes ærlig talt ikke han fortjener dig! Han taler grimt til dig, bliver sur og taler ikke til dig i 3 dage, fordi du ikke vil give ham sex! Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men han lyder som en uopdragen, forkælet møgunge! Pak dine ting og skrid, helst igår!

• #11   11. apr 2013 I vel begge to ude om det. Jeg fatter ikke folk som kan være deres partner utro og så se dem i øjnene bagefter. Så holder jeg på at man ikke elsker hinanden nok, du ville have haft nok i ham hvis det var tilfældet.

Når det så er sagt, så virker han da som en følseskold skiderik. "Hvis du går er jeg ligeglad". Medmindre det bare er pis han fyrer af (hvilket næsten er værre), er det da ud til højre med ham, og finde en der fortjener dig. Utroskab kan ALDRIG forsvares, og det enorme svigt der følger med er utilgiveligt i mine kristne øjne.

Men hvis din eks er mere anstændig end din nuværende kæreste, hvorfor gik i så fra hinanden? Det der med afstand er noget BS, min kæreste boede i Stockholm og jeg ved lillebælt det første halve år vi var sammen. Vil man hinanden nok, så fungerer det, og så er man IKKE utro!

• #12   11. apr 2013 Jeg er 19 år og har været sammen med min kæreste i 2½ år.Vi har haft utrolig mange op og ned ture. Da jeg lærte min kæreste at kende var han forelsket i en anden, men jeg var sikker på det skulle være ham, så jeg kæmpede virkelig for at få ham,3 måneder tog det så fik jeg en chance, det holdte i 5 måneder så gik han fra mig for han var stadigvæk forelsket i hende den anden. Så vi var ikke sammen i 3 måneder. men jeg kæmpede videre, og den 10.10.2010 spørg han mig om vi skal komme sammen, Vi kommer sammen, men Det var bestemt ikke drømme forholdet. jeg startede på skole 1 febuar og var ham utro, Vi skændes konstant, men vi holdte sammen, omkring 1 maj er jeg sammen med ham, Han modtager en SMS, men da han ikke selv lige kunne kigge giver han telefonen til mig, SMSen er fra hans eks kæreste som skriver at hun er gravid og han er far. og der bryder min verden fuldstændig sammen, men jeg holdte fast,var ikke klar på at give slip på det jeg havde kæmpet så hårdt for at få. Jeg tjekkede hans telefon og facebook konstant, forbyd ham at snakke med eks kæresten, og holdte ham i ekstrem kort snor, barnet bliver født og min kæreste skal ind til faderskabs test, i mellem tiden har vi fundet ud af min kæreste ikke er den eneste der er mulig far, og der faktisk var 6-8 der var inde til test. og den 27 januar 2012 får vi svaret, han er IKKE far til barnet, Er så glad for jeg holdte fast. vi stoppede med at skændes og det hele begyndte at gå meget bedre. og dagen i dag er jeg over lykkelig over jeg ikke gav slip og opgav. for han er virkelig drømme manden.

Men gør hvad du føler for, hvad siger dit hjerte?

• #14   11. apr 2013 Kære Mariah H. Jeg ville ikke kunne holde ud at være i sådan et forhold. Have been there before. Jeg var selv meget i tvivl om jeg skulle slå op med min daværende kæreste. Jeg er så glad for at jeg gjorde det, selv den dag i dag. Det jo ikke meningen det skal være sådan i et forhold. Det hverken meningen at man skal såre hinanden eller være hinanden utro. Når først forholdet er endt derud synes jeg personligt det er svært at komme tilbage på rette spor. Hvis du vælger at slå op, så husk at det ikke alle dage har været dårligt men at i også har haft gode tider, det gik bare ikke. Det hjalp i hvertfald mig til at komme videre. Jeg håber du finder ud af det!

• #15   11. apr 2013 1. Når han siger at han er ligeglad med at du går fra ham, er det vel fordi han ved at der ikke er hold i "truslen". Det er vel også derfor han så bryder sammen når han finder ud af at det er alvor det du siger.

2. Det nytter ikke noget at gå fra ham, for at gå tilbage til din eks, mens du har en dårlig periode. Du vil tage det negative med dig i det nye forhold. Jeg synes du skal lære at være dig selv, have det godt med det og først og fremmest ELSKE DIG SELV!

3. Det er super nemt for objektive øjne at sige ting som "skynd dig og skrid", "han fortjener dig ikke" og sådan. Det er DIG der sidder med følelserne i klemme og DIN og KUN din beslutning. Hvis du ikke har det godt i forholdet, så skal du virkelig overveje, om du vil blive ved med ikke at have det godt, bare for ikke at såre en anden.
    Du står overfor et valg, hvor du er nødt til at tænke på DIG. At du har været utro spiller ikke nogen rolle overfor om du vil gå fra ham. Som jeg læser det, havde du allerede bestemt dig inden du havde sex med din ekskæreste.

• #16   11. apr 2013 Har skrevet en privat besked til dig.

• #18   11. apr 2013 Ja du skal droppe ham, af to væsentlige grunde, du følte dig mere glad da du var på Lolland (væk fra ham), du har været ham utro -> dine følelser ER bare ikke store nok for ham så!

• #19   11. apr 2013 Jeg er meget enig med Askepot, kunne ikke have skrevet det bedre selv.

• #20   11. apr 2013 Med det siger jeg ikke du skal blive sammen med dig, det er kun dig selv der kender til situationen og ved hvordan du føler det. Jeg fik det dårligt i mit tidligere forhold, og jeg fik det ikke bedre før vi slog op, fordi jeg hele tiden igennem var bange for at miste ham, og af en eller anden grund, følte han ikke fortalte mig alt, at jeg ikke var god nok, at han kunne finde bedre, at han ikke ville være sammen med mig osv. disse ting forsvandt, efter vi slog op, og jeg fik det pludselig meget bedre.
    Men hvis det havde stået til mig, var jeg blevet, jeg havde ikke selv kunne gøre det forbi, selvom jeg ikke havde det godt, for samtidig var det jo kun ham jeg havde, det var ham jeg elskede og holdt af. Men husk nu, alle disse kommentarer påvirker dig sikkert gevaldigt meget, men det er udelukkende din egen beslutning!

• Maria H
    Maria H Tilmeldt:
    apr 2013

#21   11. apr 2013 Tak for alle jeres svar.

Det jeg helst vil, er at forholdet fungerer, men er bange for det ikke kommer til at ske..

Jeg var sammen med min eks (en anden eks) i 3 år og det var et forfærdeligt forhold og jeg er SÅ glad for at jeg kom ud af det, og han er nu min bedste ven.

Jeg tænker at det muligvis er det samme her, og at det vil være godt at komme ud af. Men hvis vi slår op kommer min kæreste aldrig til at snakke til mig igen. Det ved jeg. Og det er hårdt at tænke på.
    Han er meget følsom når det kommer dertil og meget nemt sur.

Han har været igennem en masse og jeg er virkelig bange for at han går helt ned hvis jeg går, ikke at det er grunden til jeg bliver, nem stadig..

• #22   11. apr 2013 Altså for det første synes jeg det er cool at stå frem og fortælle at du har været utro, da jeg godt ved det ikke lige er noget at stå frem med.. Jeg havde dog 'kun' kysset med en anden i min situation men havde det forfærdeligt..

Det eneste jeg kan sige er at husk at tænke på dig selv, selvom det er røvhårdt så dig selv frem for andre! Derudover ved jeg jo ikke hvorfor du gik fra din eks, men jeg synes du lige skal huske hvorfor du ikke er sammen med din eks mere. Jeg har selv før gået tilbage til en eks.. Hvilket gik bedre, men efter et år stadig væk ikke fungerede.. Men lyt til dig selv. smiley

• #23   11. apr 2013 du skal ikke finde dig i din kæreste er sådan over for dig. Det er at køre psykisk på en. Jeg står samme sted, min kæreste er også sådan over for mig, han siger bare aldrig undskyld.. Men jeg synes du skal gå fra hm, selvom det er vildt svært, jeg kan ikke selv.. Håber det bedste for dig:)

• #24   11. apr 2013 I sidste ende er det din beslutning, men jeg tror ikke jeg kan sige min mening meget bedre eller anderledes end det her :If you fall in love with two people, pick the second. If you really loved the first person, you wouldn't have fallen for the other.

• #25   11. apr 2013 Du skal droppe ham fordi han har fortjent bedre end en utro kæreste for ligemeget hvad han har sagt så godtgører det ikk du har været utro..!! det er det væreste man overhoved kan gøre ved ens kæreste...

Utroskab kan aldrig undskyldes det kan aldrig gøres godt.. og helt ærligt skal der ikk mere til så vil du tydeligvis ikk ham også skal du lade ham gå

• #26   11. apr 2013 TS: lad mig sætte det op for dig lidt enkelt.

Ham: Han nedgør dig, kalder dig grimme ting og får dig til at føle dig trådt på. Hvorfor? Fordi han muligvis har det utrolig svært, og frygten for at miste dig gør det værre - han er muligvis også dybt jaloux. Derfor nedgør han dig, giver dig dårlig selvværd, så du føler du ikke er noget uden ham. På den måde "sikre" han sig at du bliver, for du kan jo ikke uden ham - vel? Når du så hiver jeg-går-fra-dig-kortet op af ærmet, indser han en kort stund hvor forkert han har handlet, men tro mig, han gør det igen.

Dig: Du bliver såret over de ting han siger, men frygter også at gå fra ham, så du bliver for det er klart det nemmeste nu og her = han får det som han vil. I frustration og manglen på at føle sig værdsat, er du utro. Jeg siger ikke det er en undskyldning for at være utro, men utroskab kan ses som mange ting og kan have et hav at årsager og betydninger.

Jeg synes det er på tide at du tager nogle uger/måneder uden ham. Du skal gøre det klart for ham at det er en pause, og at du har behov for at vide hvor du har ham (og dig selv) henne i det her. Hvis i ender med at gå hver til sit, og ikke tale sammen mere, har du så overvejet det faktisk kunne være det bedste der skete for dig?

Uanset hvad er beslutningen helt og holdent din, kun du ved hvad der er bedst for dig. Men måske du skulle revurdere hvad du egentlig vil i livet?

• #27   17. apr 2013 Hvad er formålet med at have ham som kæreste, når du ikke er glad. Min kæreste gør mig svimmel bare ved at sende ig et kærligt blik, han får hele min verden til at dreje rundt, og han gør mig vigtigst af alt mere glad end ked af det. Jeg er sikker på du kan finde en der gør det samme med dig. Der var nok en grund til du var ham utro? Jeg synes du skal lytte til dit hjerte, og måske have ham som ven, men finde den person du ikke kan leve uden, i stedet for at prøve og holde ud og leve med din kæreste.
    Håber det kan hjælpe lidt, men synes du har fortjent bedre! smiley

• #28   20. jun 2013 Frida Kraft - den står længere oppe, bare på engelsk...

Nå men TS - jeg syntes du skal gå fra ham, og så se hvor vinden fører dig hen smiley

• #29   20. jun 2013 Kunne det tænkes at din utroskab er et symptom på at du er i et dårligt forhold??
    Altså at det i virkeligheden er mere en flugt fra dit nuværende forhold, end et udtryk for at du vil tilbage til din eks??

Og nu kommer der så et voksent( 34) syn på sagen..

DROP DIN NUVÆRENDE KÆRRESTE!!!' Livet er ALT for kort til forhold af den karakter! Du er 21 år gammel og du lader dig NØJES med et forhold der hverken er sundt, kærligt eller givende smiley

Run Forrest RUN!!

Ud og finde glæden, kærligheden til dig, din selvrespekt, erkendelsen af at DU fortjener bedre, find livet, lykken og glæden ved at være DIG!!

Og afskriv de sidste 3 år som værende din lektion i hvad du aldrig vil udsætte dig selv for igen smiley

Go Get Them smiley

• #30   21. jun 2013 Chokofant;
    Men din kæreste HAR så været dig utro alligevel? Hvis hun troede han var far, må du da havde haft sex.

• #31   21. jun 2013 Synes at du skal smutte fra ham, når han er sådan et ubetænksomt menneske. Han lyder ikke særlig rar - på NOGEN måde!! Så kan det også være han indser hvor dum han har været.også bare for din egen skyld!

Kommentér på:
Kærlighed og utroskab.. Hjælp.

Annonce