{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

At få stød af sine dyr {{forumTopicSubject}}

De sidste par uger har været et sandt helvede, når det kommer til at røre mine dyr. Jeg får simpelthen stød hele tiden.
Forleden tog jeg dækkenet af vores hoppe, og som jeg trak det af, fik jeg mellem 7 og 10 stød i træk nedad armen.
Jeg kan ikke gnubbe hende uden at få stød på fingerspidserne, når de lige rører hende, og selv når jeg bare aer hende.

Vores hund er ligeså slem, og hun reagerer selv på stødet.
Har lige fået et ordentligt smæld over nallerne, og desværre gjorde det også ondt på hende. smiley

Så nu vil jeg høre, er der noget man kan gøre for at undgå at konstant få rap over nallerne?
Vejret spiller jo en stor rolle, men det er simpelthen så træls.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få stød af sine dyr
  • #2   2. apr 2013 Hvis du har "hygge" strømper eller noget fleece på gør det det osse værre smiley Vores hunde giver osse hele tiden stød for tiden, og min hest giver osse stød men jeg kommer åbenbart osse til at give ham stød engang imellem og så bliver han sådan helt "uuhh, nej du skal ikke røre mig" smiley

• #3   2. apr 2013 Kan det have noget at gøre med at hesten/hunden har/er klippet, da jeg selv er ude for det én gang i mellem smiley jeg får det dog kun når jeg trækker fleecedækkenet af ..

• #4   2. apr 2013 jeg har også haft en periode med dette... Men ved faktisk ikke om at det kunne være vejret? det sagde min mor nemlig at det godt kunne være smiley

• #6   2. apr 2013 Magisk evne !! smiley

• #7   2. apr 2013 min hest dækken giver det og man kan bare høre de der gnister når man tager hendes dækken af.. :s

• #8   2. apr 2013 Jeg kender det alt for godt, har altid været i stødet både med de ældre (ssh) og dyrene. I skal tjekke jeres fodtøj-GUMMISÅLER er sagen og løft fødderne når i går på tæpper:O)

• #9   2. apr 2013 Jeg har også døjet med det og døjer stadigvæk med det, det er en pestilens! Fik engang at vide, at gummisko var løsningen, men det virker så ikke. Det er noget med, at man selv bliver ladet, og når man så rører ved en anden genstand/dyr, noget der kan lede, så bliver man "afladet". Ens tøj kan have stor betydning, en dag gav jeg mig til at støvsuge iført skiunderbukser med et par joggingbukser udover. Dumt, jeg fik så meget stød, at jeg ikke kunne holde på støvsugeren... Et tøjskifte hjalp dog på problemet smiley

Derudover kan det være en fordel at røre med håndfladen i stedet for fingerspidserne hvis det kan lade sig gøre, da håndfladerne ikke er nær så følsomme.
    Mht fx at strigle en hest, så er de syntetiske strigler ofte de værste, dem med rigtige dyrehår får man ikke stød af. Det er sindssygt ubehageligt både at afgive og få stød konstant, og de stakkels dyr forstår det jo ikke... Jeg har ind imellem været nødt til at få andre til at tage dækner og især fleecetæpper af, da jeg bare er utroligt følsom overfor lige netop stød/statisk elektricitet. Eller menneskelyn, som nogen kalder det smiley
    Ligner selv en idiot pt når jeg fx har kørt i bil, for jeg får konstant stød og tør ikke bare lægge hånden på bilen når jeg eksempelvis skal lukke døren, så jeg står og tjatter til den sådan flere gange hurtigt, til jeg enten har fået det overstået vha et lille stød eller jeg finder ud af, at jeg slap i denne omgang smiley

• #10   2. apr 2013 Det skete også for mig mega mange gange i dag, men det var kun den hest der går med dækken.:-)
    Jeg tror det har noget med vejret at gøre..

• #11   2. apr 2013 Showshine/hårlak hjælper smiley

Det er faktisk noget dyrene (ubevidst) gør for at smide vinterpelsen smiley

• #14   2. apr 2013 Plastikstrigler, metal, gummisko og fleece er de største syndere jeg lige kan komme i tanke om, men ja, det har noget med luftfugtigheden at gøre - det er så endnu en grund til at håbe på mere forår snart!!
    Har ikke hørt om at showshine skulle hjælpe, men det skal helt klart prøves, for jeg har drevet mine heste på flugt et par gange, pga. al den elektricitet smiley

• #15   2. apr 2013 Det gør Stjarni også, hvergang jeg hiver dækkenet af ham. Han reagere slet ikke på det, han står lige så normalt som han altid gør.. Min veninde har også et par gange fået stød af ham, men jeg har ikke fået noget. Det lidt mærkeligt?

• #16   3. apr 2013 Kan høre det ikke kunne er her det er et problem. smiley
    Tak for div. fif, det må prøves med showshine, synes dog lige jeg har givet hende en omgang, og jeg får stadig stød, men prøver igen smiley

• #18   3. apr 2013 Afhjælper på stød!!

1 rådGår med to elistiker rundt om håndledet det der normalt er rundt om fast food mad!
    2 råd lad hver med og går med hyggestrømper/flis!
    3 råd lad hver og går med gummi det giver Xstra stød!
    4 råd det har meget med dit tøj og gøre!
    5 råd klap inden du rør det der giver stød det aflader stødet!
    6 råd det har meget med det er minus grader og gøre men her er lidt råd smiley

• #19   3. apr 2013 Har også lige haft en periode med min den ene pony. Men med de andre 2 var der ingenting. Men det var yderst ubehageligt smiley
    Håber også snart dit forsvinder smiley

• #20   3. apr 2013 Det har jeg også prøvet med min kat smiley Det gør ondt smiley SORRY Mis xD

Kommentér på:
At få stød af sine dyr

Annonce