{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.550 visninger | Oprettet:

Mode og egen stil... {{forumTopicSubject}}

Tjaa Jeg er jo selv en der ikke er en mode slave. Jeg køber det tøj jeg kan lide og er pisse lige glad om det er ind eller ej. Jeg har min egen stil. Jeg bliver dog somme tider udfordret når jeg skal købe tøj især hvis jeg og moden ikke kan enes.

Hvad med Jer? Er I modeslaver der ikke tørr have Jeres egen stil men hele tiden skal gå i det der er ind??

I frygt for at fornærme nogen. Hvad skete der for de der løber rundt i babysparkedragter???:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mode og egen stil...
  • #1   30. mar 2013 Mig og mode er uvenner. Jeg synes seriøst de farver der er det nye "in" og de grimme sko med tyk bund er til at brække sig over. Nej ellers tak, giv mig en lækker t-shirt eller skjorte fra Carlings, et par sneakers og et par bløde jeans, så er jeg glad!

• #4   30. mar 2013 Jeg køber og går i det tøj vil smiley

• #6   30. mar 2013 Vil ikke sige, at jeg er en modeslave, men vil heller ikke påstå at min stil er enestående, det er godt nok de færreste, der har sådan en. Jeg køber det tøj, jeg synes ser fedt ud og bliver også ofte inspireret af tendenser. Hvis der er noget tøj, der er på mode, som jeg selv synes er grimt, så vil jeg selvfølgelig heller ikke købe det. Opdaterer ofte min stil, som jeg måske ikke vil kalde en stil, for jeg kan lide klassisk stilrent tøj med søde ballerinaer, som jeg kan lide en ternet skovmandsskjorte til et par slidte sneakers.

Synes selv mit tøj er rigtig fedt, og det er jo heldigt eftersom det er mig, som skal gå i det smiley

• #7   30. mar 2013 Jeg skifter lidt alt efter hvad der passer mig. Og alt efter hvilken farve mit hår har smiley Normalt er det sjældent jeg er særligt vild med det moden diktere, men lige da Creepers var in, der var jeg ret vild med de tendenser der dukkede op smiley Men nu skal mit tøj også lige matche til en ring i næsen og to meeeeget store huller i ørerne, så det bliver næppe alt for mainstream til mig smiley

• #8   30. mar 2013 Modeslave som ikke tør have sin egen stil - hvad nu hvis folk faktisk kan lide tøjet?

Når du nu ligger op til debat, så gør det på en neutral måde, det får du meget mere ud af end at generalisere sådan.

Jeg har selv meget svært ved at købe tøj, jeg er meget, meget kræsen og det er ikke særlig tit at noget falder i min smag, og gør det endelig det, så det oftest alt for dyrt.

• #9   30. mar 2013 Jeg har det ligsom dig og har været sådan siden jeg... Ja altid smiley

• #11   30. mar 2013 Og med hensyn til hår: jeg har aldrig fulgt moden på det område. Så hellere køre min helt egen stil smiley

• #12   30. mar 2013 At man går i modetøj behøves jo ikke betyde at man ikke er sig selv og går i det man godt kan lide smiley Jeg går efter det tøj jeg kan lide og som sidder godt på mig, og så får jeg inspiration fra de nye trends og tager det til mig jeg kan lide. Er der nogen af de ting der er moderne, som jeg ikke kan lide, så lader jeg da bare være med at købe det. Synes moden og de nye trends har været sjove og flotte de sidste par år, men nogen også skrækkelige og grimme.

Jeg har sådan en "sparkedragt" som du snakker om. Så matcher jeg min søn smiley Bortset fra at min er pink. Men jeg går altså ikke udenfor en dør i den.

• #13   30. mar 2013 Jeg går i det tøj jeg har lyst til og jeg køber det hvor jeg har lyst til. Hvis jeg ser en fed t-shirt i Bilka så køber jeg den fordi jeg kan lide den. Det svinger rimelig meget hvor jeg køber tøj lige fra Bilka til asos.com. Kan jeg lide det køber jeg det. Punktum.

• #14   30. mar 2013 Just A dreamer - Jeg generaliserer jo faktisk ikke da det er et spørgsmål hvor jeg spørger om der er nogle der ALTID følger moden. Det er det jo....Jeg fulgte jo moden da jeg var meget ung...Dengang var det vigtig at følge moden uanset hvor tåbelig man så ud;-) Og det tøj man går rundt i har jo også faktisk været mode på et tidspunkt;-)

• #15   30. mar 2013
    " Er I modeslaver der ikke tørr have Jeres egen stil men hele tiden skal gå i det der er ind? " Det er ret negativ tone og ikke særligt sobert og starte et indlæg med ;o)

• #16   30. mar 2013 Går i præcis det der passer mig og hvad jeg føler for den givne dag..

Jeg er smask forelsket i mine old school buffalo's og mine 18 cm plateau støvler (;

• #17   30. mar 2013 Krikken - Hvis man synes det var så ille spurgt så må man jo lade være med at svare;-) Hvad med bare at svare ærligt. Jeg var jo sådan da jeg var ung og det er meget normalt. Når man er ung vil man da ikke skille sig for meget ud i frygt for at blive mobbet. Så går man da heller og ser lidt kikset ud hvis andre også gør det samme:-) Synd jeg ikke har nogle kiksede billeder at lægge ud. Men jeg gik bla. i hotpants, stor t-shirt med mavetaske, palme på hovedet gerne med bølger i, og sådanne lange strømper man skubbet ned i joggingsko. Nej hvad så det dumt ud:-)

• #18   30. mar 2013 Jeg tror jeg gjorde alt for at skille mig ud fra mængden, da jeg gik i folkeskole. Det var ikke altid lige sjovt, men jeg stoppede sgu ikke af den grund smiley

• #19   30. mar 2013
    Jeg tror næppe der er nogen der selv erkender og svare " Ey, jeg er en modeslave og har ikke nogen mening om mit tøj, jeg tør ikke skille mig ud og have min egen stil " :o)

• #20   30. mar 2013 White Lies - Sejt:-) Jeg var en bølle der skilte mig ud men ikke i tøjet men opførselen...

Krikken - Nogen mener jo at hvis de går rundt i det nyeste nye dyre mærketøj så er de noget bare fordi der står Gucci eller Lacoste osv på tøjet li meget hvordan det ser ud...

• #21   30. mar 2013 Ikke ret anderledes end de der vælger at købe nogle grimme ting men fordi der står Pikur på isteden for Starhorze så er det sejt fordi det er et mærke:-)

• #22   30. mar 2013
    Igen, ligesom med så meget andet så får man ikke folk til at stå frem og sige " det er mig! " især ikke med sådan en formulering :o).
    Det er lidt som det med de emner med hvordan folk bruger pisk, spore og bid. Der er jo ingen der står frem og siger " det er mig der lamme tæver min pony, til stævner eller der hjemme, når den refusere " .

Jeg tror det er de færreste der gør noget, de godt ved og selv mener er forkert og dumt :o)

• #23   31. mar 2013 Jeg vil mene, at jeg har min egen stil, mere eller mindre, men finder inspiration i moden. Jeg tager ikke alle tendenser til mig, kun dem jeg kan lide, og som passer ind i resten af min garderobe - og dem jeg har råd til, selvfølgelig. smiley Så jo, måden påvirker mig til en vis grad, men jeg har stadig min egen mening ind over. smiley

Men i dag er det jo faktisk på mode at have sin egen stil, skille sig ud og være anderledes og speciel - så på den måde kan man jo sige, at de der forsøger at skille sig ud, også følger moden. smiley

• #26   31. mar 2013
    Det er vel sandt at det er nemt når forældre betaler alt? Det er der vel intet forkert i og sige? smiley

• #28   31. mar 2013 Mit ridetøj er jeg lidt kræsen omkring.. Der er jeg nok lidt af et modedyr, men det er fordi jeg generelt synes at mærketøjet er federe end det billige..

Mit eget tøj er jeg ligeglad med.. Køber gerne tøj i H&M, hvis jeg ser noget jeg vil have.. Hvis det er fedt, så jeg er ligeglad med om der står Gucci eller H&M i det, selvom jeg nu ikke er den helt store D&G og Gucci fan..

Jeg kan godt lide Lip Service, selvom det meget af tiden er mega dyrt.. Så jeg har ikke ret meget af det :b Men det er ok, jeg kan sagtens gå i byen i billigt tøj, da hår og makeup hurtigt kan få alt til at se fedt ud..

• #31   31. mar 2013
    Med lidt tanke på hvor mange penge en 12årig har og de ting mærkevare koster, så ville det være underligt hvis en 12årig selv havde råd til at købe det hele inkl. rideudstyr ;o).

• #33   31. mar 2013 Divaen - Her er en rigtig god grund.. Sateme en øjebæ og det er meget af det andet også..

profilbillede
  • #34   31. mar 2013
    Nogen grund? Det dyre tøj jeg har købt, har holdt så dårligt - derfor gider jeg ikke købe dyre ting, det holder så dårligt til min behandling smiley

• #35   31. mar 2013 Jeg synes sjældent tøjet er bedre i kvaliteten, bare fordi det er dyrere. Så længe tøjet enten er pænt eller lækkert i kvaliteten, så kan mærkes rage mig. Dog er jeg af princip lidt imod det der masseproducerede "modetøj". Øv. Og som Melanie siger; meget af det er sgu ikke engang særligt pænt! smiley

• #37   31. mar 2013 Det skal du skam også have lov til at synes - jeg er bare ikke enig smiley Og jeg synes det er mærkværdigt at en 12 årig pige køber dyrt tøj, når man så hurtigt vokser ud af det i den alder. I min verden er det lidt spild af penge..

• #38   31. mar 2013 Divaen - Du skal da have lov til din mening og at gå i et tøj du vil, ligesom os andre.

Jeg tror aldrig har jeg set noget flot fra Gucci.. Og det er måske er flot, ligner noget af det som man kan købe i H&M for mange kroner billigere.. Jeg ved ihvertfald godt hvad jeg vælger.

• #40   31. mar 2013 Divaen - Præcis. Der er da også massere af mennesker der synes min stil, brug af makeup og for den sags skyld musiksmag er noget værre lort.. Men hey, så er det godt at de ikke er tvunget til at ligne mig ;D

• #41   31. mar 2013 Divaen - Den dag du selv skal stå for alle dine udgifter, så lærer du pludselig er gå i det billige tøj. smiley Du tror mig ikke nu, men kom tilbage om 10 år, så vil jeg vædde med, at du mere end én gang har købt billigt tøj. smiley

• #43   31. mar 2013 Divaen - Nej, men hvis du nu tænker lidt økonomisk og ikke kun på at have det bedste, så kunne der ligge en god grund til ikke at rende rundt i tøj til flere tusind kroner, når det alligevel udskiftes efter et halvt år fordi du vokser smiley

Og når du en dag selv tjener penge og får faste udgifter, så er der bare ikke altid råd til en trøje til flere tusind kroner. Det håber jeg da du vil opleve en dag.

Melanie - Jeg ELSKER din stil, den er virkelig bare så fantastisk! Så gennemført! I love it!

• #45   31. mar 2013 Divaen og White Lies - Mange tak (:

Jeg kan så tilgengæld rigtig godt lide svinedyre parfumer, men det er fordi jeg er meget til den der tunge, klassiske duft og mange af de billigere parfumer synes jeg lugter af toiletrens.. De skærer mig i næsen.

• #46   31. mar 2013 Jamies Mor - nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg tænker mere på livet som studerende smiley Der har man næppe det store økonomiske overskud

• #47   31. mar 2013 Nej, jeg tror det er sværere hvis man er alene om økonomien.

• #48   31. mar 2013 Divaen - Tro mig, når du selv skal betale din hest, din mobil, transport og alt dit tøj - så lærer man at spare, og så er det sgu ikke råd til tøj i de prisklasser hele tiden. smiley Når du så oveni også skal flytte hjemmefra, er der endnu en stor udgift, og endnu færre penge. Som sagt - du vil nok ikke tro det, men det skyldes nok din alder. smiley Når du har prøvet at stå på egne ben, lærer du at alt det der er der ikke råd til det hele tiden.
    Jeg forstår desuden ikke, at dine forældre overhovedet vil betale så meget til dit tøj, men det er da dejligt for dig at de vil. smiley

• #49   31. mar 2013 Jamie - Som 16-årig har dine forældre også stadig et ansvar overfor dig, så det er klart at du bedre kan få råd til den slags - og som du selv skriver, så hjælper de dig jo så engang imellem, og I er også to om det. smiley

Er man helt alene, med de udgifter du har, og ikke nødvendigvis får hjælp, så skal man ikke regne med at kunne købe gucci, D&G, Louis Vuitton, Rick Owen, Acne osv. hele tiden. smiley

• #50   31. mar 2013 Jamie - Nå, jamen der er jo også en kæmpe forskel på at købe billigt tøj og på at købe dyrt tøj, så det kan jo ikke sammenlignes. smiley

• #52   31. mar 2013 Mener du seriøst at du vil bo hjemme til evig tid...?

• #53   31. mar 2013 Jamie - Nej, forældrene har ikke ansvar for dig på nogen måde - rent juridisk - når man fylder 18. Så kan de være totalt ligeglade med dig, og kan på ingen måde stilles til ansvar for noget af det du laver - ergo, har de intet ansvar for dig. smiley

Divaen - Haha, den holdning ændrer du også når du bliver ældre. smiley
    Du gør dine forældre en tjeneste, ved at passe din pony og dine stævner? Hvordan kan det på nogen måde være at gøre dine forældre en tjeneste?
    Og det er super skønt, at de støtter dine stævner - men nu er det jo ikke stævner, heste og hvor meget tid du bruger på det, vi snakker om her. smiley Vi snakker om tøj. smiley

• #54   31. mar 2013 Jamie - Nej, men det er bare fordi du skriver, at det sagtens kan lade sig gøre at købe alt det tøj man vil, selvom man bor selv osv. - og det er jo klart at du kan købe alt det tøj du vil, når du køber det de billige steder. Det kan jo ikke sammenlignes med at bruge 1-2.000 på næsten hvert eneste stykke tøj. smiley

• #55   31. mar 2013 Divaen - Må man spørge hvad du går i af Gucci? Jeg mener, det er jo ikke ligefrem 12-årige det henvender sig til. Ved godt der også er børnekollektioner, men det er jo som regel til små børn. Må indrømme jeg har lidt svært ved at forestille mig en 12-årig i den slags kreationer smiley
    http://www.gucci.com/images/ecommerce/styles_new/201305/web_full/317786_ZY607_6980_001_web_full.jpg
    http://www.gucci.com/images/ecommerce/styles_new/201305/web_look_zoomin/eu_ss13_fs_wrtw_2_001_web_look_zoomin.jpg
    http://www.gucci.com/images/ecommerce/styles_new/201305/web_full/316027_ZY407_1600_001_web_full.jpg
    Så blev lige lidt nysgerrig smiley

• #57   31. mar 2013 Jeg boede også alene da jeg var 16-17 år..

• #58   31. mar 2013 Divaen - Jeg håber da du skifter mening! Jeg vil ikke kunne holde ud at bo hos mine forældre hele livet. De vil bestemt heller ikke have mig boende i mere end 1-2 år endnu, til trods for at vi har det rigtig godt med hinanden smiley

Og ja, forældre behøves ikke have ansvar for deres børn når de er 18, jeg kender flere hvis forældre bare har forladt dem når de fyldte 18 og så har de måtte klare sig selv.

• #61   31. mar 2013 Divaen - Mente ikke hvilke andre mærker, men hvilket tøj fra Gucci du går i? smiley

• #62   31. mar 2013 Jamies mor - nogle af dem har, andre har svært ved det. Dog har de fantastisk gode venner, der støtter dem og hjælper dem alt det de kan smiley

• #63   31. mar 2013 Jamies mor - ja det er smiley Og venner betyder virkelig alt. Jeg er da i hvert fald glad for mine smiley

• #65   31. mar 2013 Jamie - Der står heller ingen steder hvad hun bruger, men det undrer mig at du sammenligner dit eget forbrug med hendes, når du jo kan se, at de I ikke køber tøj de samme steder. smiley

Og jo, der er skam MANGE forældre der slipper deres børn når de bliver 18. Vi havde en dreng i pleje, fordi hans forældre mere eller mindre havde opgivet ham, og han var kun 15-16, men havde haft problemer med forældrene længe. Kender også flere der bliver smidt ud hjemmefra når de bliver 18. Så der sker skam tit, rigtig, rigtig tit. smiley Kan godt være du ikke tror på det, men det er desværre rigtigt.

Divaen - Du svarede ikke på resten? smiley

• #66   31. mar 2013 Divaen - Ved du godt, at stort set alle highstreetbutikker (herunder H&M) laver billigere alternativer til de dyre varer? Og det undrer mig også, at du godt vil købe pieces/only, der jo faktisk er på niveau med H&M fx smiley

• #67   31. mar 2013 Jamie - Du skriver bare, at det godt kan lade sig gøre. Derfor jeg ser det som en sammenligning. smiley

• #70   31. mar 2013 Divaen - Jeg er stadig ikke overbevist smiley Synes det er herre grimt, haha smiley Overhovedet ikke min stil :b

• #72   31. mar 2013 Nu må vi lige slå fast, at en kopivarer er en, for så vidt muligt, nøjagtig kopi af det tøj som er originalen. Altså ville en kopi også have Gucci eller noget tilsvarende stående i nakken. H&M er for stor en kæde til at stjæle designs fra Gucci og slippe afsted med det, det er ikke kopivarer. De følger nok bare en trend smiley

• #75   31. mar 2013 Divaen - H&M og Bilka osv. laver jo ikke kopivarer - de laver bare en billigere udgave af det. smiley Og ofte kan man jo ikke se forskel på det, og man kan heller ikke se hvilket mærke der står i nakken - hvorfor så bruge SÅ mange flere penge på det? smiley

Især når du jo godt vil købe i Pieces og Only, de laver også kopivarer, og er på ligefod med H&M? smiley

• #77   31. mar 2013 De laver måske en tilsvarende udgave, så ikke alle behøves være millionære hvis man synes om udseendet på kjolen - det er ikke ensbetydende med at de kopierer?

• #79   31. mar 2013 Det er ikke en kopi, det ligner bare. smiley
    Ofte har mange forskellige mærker også tøj der ligner hinanden, fordi de alle følger de samme trends. Og det gør H&M jo også. Desuden ved du ikke, hvem der lavede designet først, og kan derfor ikke vurdere hvem der 'kopierer' hvem. smiley
    Så ja - alle har ret til at følge de samme trends. smiley

• #80   31. mar 2013 Der er virkelig noget her, du ikke forstår, Divaen. De følger en TREND, altså ikke en nøjagtig gengivelse af varen, men bare noget der ligner, fordi det er det der er moderne. De store mærker har ikke patent på en trend, så der er ikke nogen der kopierer dem, med mindre de laver præcis det samme, og det gør de IKKE. smiley

• #81   31. mar 2013 Desuden er kopivarer for det meste ulovligt i de fleste lande - sååååå det ville være svært at drive en butik med kopivarer smiley Især når det er en kæde som H&M

• #82   31. mar 2013 Jeg kan desuden ikke se, hvilken vare det er du mener er kopieret, Divaen?

• #83   31. mar 2013 Så lad da pigebarnet spilde hendes penge i fred på dyre mærkevarer, hvis hun vil det. Sådan var jeg sgu også, da jeg var 12, men "voksede" fra det. Måske vokser hun slet ikke fra det. Folk er sateme busy smiley

• #88   31. mar 2013 Kopivarer er ulovlige hvis de skal bruges til videresalg, som H&Ms varer skal. Altså kan de ikke drive forretning med kopivarer.

Men jeg håber du bliver klogere smiley

• #90   31. mar 2013 I min verden er det ikke lige meget om man er 12, 45 eller 94. For er man 45 eller 94 så har man sine egne penge at bruge på tøjet, man vil kunne have det i lang tid og det vil være en luksus, man tillader sig selv. Er man 12, så bruger man sgu ikke lige sine egne penge på det og man vokser ud af det. Det er materialisme der siger spar to - synes jeg smiley

• #91   31. mar 2013 Jeg syntes din tråd er lidt firkantet formuleret .. Hvem siger man ikke kan være med på 'beatet' og sammentidig have sin egen, personlige stil.

Jeg er selv en pige der går ekstremt meget op i min udseende og især, min stil.
    Jeg skiller mig ud, men får kun posektiv respons på det.

Jeg tror ikke man kan fornærme folk med tøj, eller personlig stil, hvis det er harmonisk. Dermed ikke sagt det ikke kan være vildt, men jeg tror først det 'fornærmrer' folk, hvis man ikke kan bære denne personlige stil, der forsvinder det harmoniske og unikke.

Når stilen kun er til for at fornærme folk, præller det smukke af stilen.
    Hvis man kan mærke personen går op i denne stil, og selv syntes det er fantastiks, så kan det i mit hoved kun være harmonisk.

• #93   31. mar 2013 White lies: Jeg brugte alle mine penge på tøj og mode da jeg var 12:)

• #94   31. mar 2013 Dreamteam - Men indebar det tøj, tasker og sko til over 2-3.000 per styk? smiley

• #96   31. mar 2013 White Lies: Man kan godt være rigtig stilet uden så dyre ting. Men jo, har var ekstremt modefikseret allerede som 12'årig og kunne let bruge 3.000 af mine egne penge på sko, eller tasker smiley

• #97   31. mar 2013 JM: Det har du ret i, jeg siger det bare smiley

• #99   31. mar 2013 DreamTeam - Det kan sagtens være stilet uden at være dyrt smiley Men Guccis ting ligger generelt i den dyre ende af skalaen smiley Så det var mere der jeg ville hen.

Divaen - Måske ikke for dig og DreamTeam, men lige meget hvor jeg har været eller hvem jeg har kendt, så har det altid været unormalt at bruge så mange penge på dyrt tøj.

• #101   31. mar 2013 Divaen - Det er du helt bestemt ikke, og du kunne ikke finde på at bruge så mange penge på tøj, det er dine forældre der bruger penge på dit tøj smiley Det er bare et mindretal der rent faktisk bruger så mange penge på tøj til børn på din alder.

• #103   31. mar 2013
    Er totalt fan af Kvicklys nedsatte stativer smiley
    Har købt en forårs jakke i fake skind til 150kr, trenchcoat til 30kr, jogging bukser til 30kr, utallige sko til 150kr - mine bedste pumps/højhælede nogensinde kommer fra Kvickly.

• #104   1. apr 2013 Divaen - Som sagt, så bliver du klogere, når det er din egen pengepung det går ud over. smiley Lige nu er du sikkert ikke gammel nok til at forstå det, især fordi du ikke selv betaler det, men en dag så rammer virkeligheden, og så skal du selv betale det hele - og tro mig, det har man ikke bare lige råd til. smiley
    Jeg siger ikke, at det ikke er i orden, at du gør det - selvom det er en utrolig usund holdning at få så tidligt - jeg siger bare, at du helt sikkert bliver klogere en dag. smiley

• #105   1. apr 2013 Jeg faktisk enig med Jamies mor, det er ret skræmmende.
    Selv har jeg en del mærke vare, egentlig ikke fordi det interessere mig en skid, men fordi jeg får tøj fra kusine og bekendte og de går op i det. Men faktum er at hvis jeg fik noget tøj som jeg ikke brød mig om, jamen yd med det, så skide være med om der står D&G, Gucci eller what ever. Tænk at være besat af en mærke vare..,

• #106   1. apr 2013 Nu fik jeg så endelig læst hele tråden.... puuuuhhaaaa...

Og jeg vil faktisk på nogle punkter give Divaen ret, men samtidig også jer andre. Fordi jeg går selv okay meget i mærkevare, fx er min vinter jakke en Parajumpers og det bliver formodentligt også min forårs jakke. Men selvom jeg har så dyre jakke så kan jeg også godt gå i H&M tøj, fordi jeg kan faktisk godt lide noget af det, og syntes faktisk at det er helt okay tøj til pengene, men jeg vil også indrømme hvis jeg selv måtte vælge så ville jeg kun gå i mærkevarer tøj. Men jeg har som sagt SLET ikke noget imod at gå i tøj fra H&M, og nogle gange syntes jeg også at det faktisk er pænere. Derudover har jeg fx også denne her læderjakke til 4500, og jeg syntes den er rigtig fed, og min veninde har så købt en som ligner den nærmest på en prik, hendes er så bare i fake læder, og jeg syntes virkelig kvalitet forskellen er stor der! og jeg mener personligt at det er grimt med noget som er fake, som fx læder. Hvis jeg ikke har råd til den ægte vare, så vil jeg personligt selv spare pengene. Men samtidig så fordi jeg ikke hvordan man kan have noget imod et specielt mærke, fordi det kan godt være at der ikke står Gucci på en trøje, men bare fordi den er fra H&M, det gør jeg ikke trøjen pænere.

Men jeg vil så også indrømmer at jeg nok er en smule besat er mærkevare også, fordi jeg netop aldrig ville kunne få mig selv til at gå i fx en pelsvest som ikke var af ægte pels eller ikke læderjakke i fake læder. Derudover så syntes jeg også bare at mærkevare tøjet holder bedre smiley Men det er jo bare min mening, og har jo som sagt slet ikke noget i mod andre som går i sådan noget tøj, bare så længe jeg ikke selv skal smiley

• #107   1. apr 2013 Nu er pels og læder jo altid lækrest ægte, men om man så køber det til flere milliarder hos Marlene Birger eller bare finder en læderjakke til 1000-2000 kroner - det er der forskellen ligger hos mig. Ikke om man køber ægte eller falsk pels. For det er en smagssag.

• #108   1. apr 2013 Jeg er dybt ligeglad med mode. Synes det er direkte latterligt, at nogle tilfældige mennesker (tøjdesignere) skal sidde og bestemme, hvad der er grimt og pænt. Det skal jeg nok selv stå for, når det gælder mit eget tøj. smiley At min smag så ofte ligger temmelig tæt på det, der er moden, er en anden sag.

Dog har jeg intet som helst imod de folk, der følger moden til mindste detalje. Jeg har den holdning, at alle skal have lov til selv at bestemme, hvad de vil gå i, og respekteres for dette - modetøj eller ej. Det eneste jeg synes er ærgerligt, er når meget unge piger bliver "slaver" af moden i en sådan grad, at det ikke længere tillader dem at have deres egen holdning og smag. Så er det skadeligt.

• #109   1. apr 2013 Jeg er helt enig i, at mærkevarer tit er bedre og lækrere, og tror da bestemt heller ikke det er det vi diskuterer her.

Jeg siger bare, at man lærer at købe de billige ting, når man selv skal stå for alt økonomisk, for så er der IKKE råd til alle de dyre varer, uanset hvor lækre de så er. smiley

• #110   1. apr 2013 Synes efterhånden at det er blevet mainstream, ikke at være mainstream - hvis i forstår smiley

• #111   1. apr 2013 Thea - Ja, det synes jeg også efterhånden det er, det er ret sjovt egentlig. smiley

• #112   1. apr 2013 Efter at have læst hele tråden igennem, sender jeg endnu en gang mine forældre en taknemlig tanke. Selvom jeg ikke kommer fra den rigeste familie, har jeg aldrig manglet noget - og har lært at arbejde for det jeg ville have og dermed ha' et realistisk tilgang til tingene - synes jeg da selv, hihi.

Til dig kære Diva har jeg kun at sige; du bliver klogere! Du er kun 12 år, ikke engang teenager endnu. Jeg kan garantere dig, at når hormonerne begynder at rase rundt i kroppen på dig, vil du nogle gange ønske at du boede alle andre steder end hjemme. Men uanset hvad, så elsker vi jo de gamle - og det er da fedt for dig at du kan gå i alt det "rigtige" tøj og tilbehør uden selv at skulle betale - og jeg tror at grunden til, at mange reagere så voldsomt som de gør, er fordi at de bliver forargede over den måde du vælger at skrive det på. Nogle af dem er måske lidt jaloux, uden at ville indrømme det - men tror nu mest på det første.

Men nyd så længe du kan, og så kan du jo altid sælge ud af tingene igen, hvis du på et tidspunkt kommer i pengenød smiley

• #113   2. apr 2013 Sådan noget med super dyre mærkevarer (som Gucci) kan jeg til gengæld slet ikke holde ud. Det handler for mig ikke om tøjet, men hele princippet i det.

Min veninde fx. købte forleden dag en taske derfra til 40.000 kr. Dette synes jeg er så forkert på alle måder, men nu er hun jo en voksen på 32 år, og så kan det være hendes egen sag. Men når unge piger gør dette, synes jeg det er så trist. For det første finder jeg det enormt usympatisk, at folk ligger og dør af sult, og så bruger vi millioner på noget så relativt overfladisk som tøj. 40.000 kr. er nok til at holde 6 familier i live i et år, så vidt jeg husker (der er lavet undersøgelser omkring det). Endvidere kan det betale 10 børns skolegang i ihvertfald et år. Men alligevel vælger folk at bruge dem på en latterlig taske, den ulighed er så modbydelig, synes jeg. smiley

En anden ting er, at sådan noget som mærketøj, er noget der spreder splid, konkurrence og kamp om prestige mennesker (især unge) imellem, når vi kommer op i det helt dyre såsom Gucci. Jeg synes det er så synd, når unge mennesker lader det fylde i en sådan grad, at det næsten bliver det vigtigste. Og hvad så med den familie, der ikke har så mange penge? Skal pigen så gå og føle sig forkert? Og skal forældrene gå og være kede af, at de ikke har mulighed for at give deres datter hvad hun ønsker sig?

Efter min mening skal man passe virkelig meget på med at få gjort for stort et nummer ud af de overfladiske aspekter som tøj og mærker. Det vigtigste er, at man selv kan lide det, man går i. Så er resten for så vidt ligegyldigt smiley

• #114   2. apr 2013 Jeg er nu ligeglad med hvad der er mainsteam.. Jeg vælger tøj efter hvad jeg synes er pænt og sammensætter det som jeg synes det skal.

Det rager mig en papand om folk ser mig som værende mainstream eller ej, jeg er mig og min stil passer til min smag, om det så er H&M, Chanel, Lip Service eller Cyberdog. Kan jeg lide det, så går jeg med det, ligemeget hvad der står i nakken på det.

• #115   3. apr 2013 Jeg er komplet mainstream.

Eller.....

profilbillede
  • #116   3. apr 2013 Shiiiit.... Jeg havde egentlig skrevet noget mere, men åbentbart er det hele blevet slettet og det gamle indlæg smidt ind 40 gange? oO Beklager!

• #117   3. apr 2013 Jeg foretrækker at handle i genbrugsbutikker, både fordi det er billigst og fordi jeg ikke vil støtte den overproduktion vi har af tøj.
    Dog bliver der også købt i almindelige butikker af og til. Mest undertøj, strømpebukser o.l. Og så har jeg en svaghed for sko, køber gerne sko i genbrug men lige så gerne fra Bianco osv. Ja, jeg er dobbeltmoralsk ;o)
    Men det er et lille skridt i den rigtige retning og små skridt tæller også.

• #118   3. apr 2013 Af ren nysgerrighed Johanne.. Har du hest? - i givet fald, hvorfor giver du dig selv den luksus, når nu så mange mennesker dør af sult?

Jeg følger ikke moden, og går kun i tøj der er behageligt at have på, og selvfølgelig noget jeg selv synes er okay.. Derudover skal det helst være temmelig neutralt, da jeg ikke ønsker at skille mig ud smiley

• #119   3. apr 2013 Ja, det har jeg. Og du har helt ret, det er egentlig ikke i orden i mine øjne, at nogen mennesker skal have råd til den slags, imens andre ikke engang har penge til at overleve. Men når nu jeg HAR hest, vælger jeg til gengæld at sætte ind nogle andre steder, såsom ikke at købe det det aller dyreste tøj. I princippet skulle mange tinge laves om, hvis en komplet lighed skulle opnåes. Det vigtige er de små skridt i den rigtige retning.

Og så er hestene også arbejde for mig, så det er ikke kun "luksus." Det er vores virksomhed og måde at tjene penge på - rideundervisning, avl samt køb og salg. En anden ting er, at der er for mig at se er forskel på at give de 40.000 ud til en hest, som man agter at beholde og have stor glæde af i MANGE år, få oplevelser med, osv. end til en taske, som man køber mest for mærkets og prestigens skyld, men som kvalitetsmæssigt kunne findes langt billigere.

• #120   3. apr 2013 Undskyld, men komplet dobbeltmoralsk i min verden.
    Enig i at man får flere oplevelser med hesten, men vedkommende der hellere ville have tasken, synes sikkert du er åndssvag, at give så mange ud til en hest.

Men ja, jeg synes det er dobbeltmoralsk så det batter. Det skaber kun den ulighed, som du selv synes er så modbydelig.

''Og hvad så med den familie, der ikke har så mange penge? Skal pigen så gå og føle sig forkert''. Det gælder vel også ved det, at have hest smiley

• #121   3. apr 2013 Nu blander du flere ting sammen smiley Du kan se jeg skriver sort på hvidt: "Ja, jeg har hest, og du har helt ret, det er egentlig ikke i orden i mine øjne, at nogen har råd til den slags, imens ikke engang har penge nok til at overleve."

Så dobbeltmoralsk kan du ikke kalde det. Hestene er mit arbejde og min virksomhed, ikke blot en luksus i fritiden. Og selv hvis det havde været det, har du ret i, at jeg ikke går ind og sparer penge væk til U-landene på alle områder i min dagligdag. Men det handler om at prioritere; hestene køber jeg så virksomheden kan løbe rundt. En taske er til gengæld reelt set til at bære genstande i, og kan findes LANGT billigere end den fra Gucci, som man i og for sig mest køber for mærkernes og prestigens skyld. Dette ser jeg simpelthen som langt større overforbrug, end at købe heste for at kunne få arbejdet til at løbe rundt.

• #122   3. apr 2013 Og hvad så hvis folk har lyst til at gå ud og købe en dyr taske? Som du selv siger, så handler det om prioritering.

Havde overset det med at det også var arbejde, men laver ikke om på, at jeg synes det er dobbeltmoralsk, når det nu også er fritid. Specielt hvis du ikke selv er villig til at sparer på alle områder i din dagligdag, og mener det er en prioriterings sag, men væmmeligt og modbydeligt, når folk prioriterer deres egne penge på tøj.

• #123   4. apr 2013 Det er ikke fritid, det er mit job. Jeg må indrømme, at jeg synes, det er en mere forståelig prioritering at købe heste til sin virksomhed. Det er sådan, jeg tjener mine penge.

Og jeg har det fint med, at folk prioriterer penge på deres tøj - men ikke når vi kommer helt derop, hvor tasker ikke kan købes for mindre end 40.000 kr.

Kommentér på:
Mode og egen stil...

Annonce