{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3- rings bid!
  • #1   21. mar 2013 De lige gode allesammen smiley
    Øhav gode erfaringer med dem fra RoyalSteel

• #2   21. mar 2013 Haha mente jeg har

• #3   21. mar 2013 vælg det som tilsvarer dit alm trensebid?

eller vælg en pelham med kæde?
    hvad skal du bruge det til?

• #4   21. mar 2013 Jeg bruger det til springning, da min hest er meget springglad, og kan ikke holde hende hvis jeg har normalt bid på. smiley

• #5   21. mar 2013 min hest går mere roligt på en pelham end på 3-rings, ved ik hvorfor, acceperer bare at han da også skal have lidt at sku ha sagt smiley

prøv dig frem, er der ik nogen i stalden der har et du kan låne?

• #7   21. mar 2013 Det ikke biddet der løser a din hest er springglad;)

• #9   21. mar 2013 Hmm du kunne jo os bare lade din hest forsat være glad istedet for at putte et skaper bid i bunden på den?...

• #10   21. mar 2013 Min gamle pony er også mega springglad og ja der hjalp et skarpere bid på der kom mere fart så der gik jeg ned og arbejdede mere med grundridningen

• #11   22. mar 2013 Jeg rider med martingal og 3- rings men ville gerne have et nyt. Min hest er meget springglad og hvis jeg bruger normalt bid, så kan jeg ikke styre hende eller holde hende tilbage!!

• #12   22. mar 2013 Der er ikke noget forskel på 3 ringsbid så hvis du vil have et der kan holde din hest bedre så er det et skaper bid ifølge dig. Men husk det er jo ikke bidet som skal stoppe din hest det er dig!:)

• #13   22. mar 2013 En hest der farer næsten ustyrligt gennem en bane og ignorerer dine signaler, ville jeg måske ikke se som springglæde. Nærmere tværtimod.
    Kan du ikke engang styre den med 3-rings bid og martingal, så kan det nok ikke betale sig at købe et nyt bid. Massere af træning og tålmodighed vil nok være en bedre investering smiley Eller en underviser måske?

• #15   22. mar 2013 Folk har forskellige holdninger og det er godt, men nu kan vi ikke alle sammen ride bidlæst og uden sadel...
    Nogle vil altså mere med deres ridning end det, men det gør dem vel for pokker ikke til "mishandlere"?
    Vil også sige at grundridning og træning er det bedste redskab, MEN nogle heste bliver bare mere "hissige" når de kommer på springbanen, på tur eller på terrænbanen.. De skal selvfølgelig høre efter rytteren, men nogle gange er et 3-ringsbid faktisk den "blideste" måde, fordi hesten mærker det med det samme og man behøver derfor ikke tage særlig meget i bidet! og Nu behøver man jo heller ikke sætte tøjlerne i den nederste ring...

Kan man bruge hjælpemidlerne rigtigt er det netop et hjælpemiddel, lige som spore og pisk også kan være et hjælpemiddel. Faktisk synes jeg det er mere dyrevenligt at tage sporerne på og så bare lave en lille anvisning (prik) end at sparke hælen ind i siden på hesten.. Jeg rider fx to forskellige heste, den ene rider jeg med spore og jeg rører den faktisk ikk, snitter den allerhøjest. Den anden rider jeg uden og her skal jeg da sparke noget "voldsommere" for at få samme reaktion. Begge hestene er SUPER følsomme og oppe på dupperne så det er ikke bare fordi det er en schenkeldøv hest at der skal sparkes,

Men til TS prøv evt. at låne nogle forskellige bid før du køber dig fattig i dem! Og når du så har fundet et som fungere for dog og hesten, så begynder i træningen på at få den gjort mere styrbar.
    Hidser den sig op, så stopper du op og skridter frem, når hesten så skridter afslappet kan der traves og først når den slapper af i traven kan der galoperes. De første mange gange er det ikke sikkert du få sprunget, men har du en "kvik" hest, så fanger den lyn hurtigt at den skal slappe af.
    Dog vil jeg så også sige det er vigtigt at beholde dens "tændthed" så den fortsat trækker mod springene og ikke hele tiden forventer at blive stoppet.Så det kræver at finde den gylde mellemvej. - Netop fordi en springhest skal være "vild".

Held og lykke med det.

Kommentér på:
3- rings bid!

Annonce