{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Jobansøgning {{forumTopicSubject}}

Hello HG'ere smiley .

Jeg stopper højest sandsynlig på HHX her efter eksamerne til sommer. Jeg vil nemlig rigtig gerne ud og arbejde i stald igen. Jeg har fundet en del jobs som jeg rigtig gerne vil have, og har også sendt ansøgninger ud.

Nu har jeg så fundet et job hvor stillingsopslaget er på en engelsk hjemmeside og derfor på engelsk. Stedet er dog dansk og ligger også i Danmark.

Jeg læste på et debatfora at man skal skrive ansøgningen på det sprog som stillingsopslaget er på. Men ville i gøre det når i godt ved at virksomheden er dansk og har snakket med dem før - på dansk?

Jeg har overvejet lidt at skrive ansøgningen på engelsk og derefter på dansk. Men det virker lidt overdrevet. Hvad ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobansøgning
  • #1   18. mar 2013 Kan du ikke ringe til dem der ejer stedet, og høre ad, om det skal være dansk eller engelsk.

og ellers ville jeg skrive på båd engelsk og dansk, så er man på den sikre side! smiley

• #2   18. mar 2013 Joe, det kunne jeg godt, men de søger vidst lige nu og her og jeg ansøger nu, men først til start til sommer, så ville egentlig bare gerne en skriftlig ansøgning kun eftersom de kan se væk fra den hvis det så ikke er relevant mere smiley

• #3   18. mar 2013 Når. okay! Men prøv og skriv på begge sprg så, så er man da sikker på det er gjort rigtig på en måde! smiley

• #4   18. mar 2013 Skriv både på dansk og engelsk!

• #7   18. mar 2013 Det har ikke noget at gøre med at tage mig sammen - jeg har simpelthen ikke overskudet i min hverdag til skolen uden hestene. Så kan jeg nok så gerne ville fuldføre skolen, men jeg har bare ikke overskuddet til det og selv de mindste ting slår mig 10 gange hårdere i gulvet uden heste.

Hvis jeg stopper her efter første år har jeg ikke spildt et år nej. Hvis jeg går op til alle eksamner (hvilket jeg bestemt!!! regner med at gøre) så kan jeg starte på 2. år når jeg vil i gang igen smiley . Hvis jeg ikke kan finde arbejde, jamen så dropper jeg heller ikke ud.

• #8   18. mar 2013 Jeg vil gætte på at du har frit valg og kan skrive på det sprog du har mest lyst til. Men det kan måske være en fordel for dig at vise dine engelsk kundskaber (hvis de da ellers er gode). Du kan jo altid ringe og høre hvad de helst vil have, hvis du har snakket meget med dem i forvejen, så er chancen for at de husker dig også bedre og sandsynligheden for at du får jobbet derfor også større.

• #10   18. mar 2013 LadyBlacksheep - mine engelskkundskaber fejler skam intet, det er kun selvtilliden der halter lidt smiley .

Bettemus - Der er ikke mulighed for hest ved siden af studiet som det er nu, ellers havde jeg helt klart også gjort det smiley . Jeg har ydermere snakket med studievejleder omkring fjernstudie således at jeg stadig får en studentereksamen.

• #12   18. mar 2013 Økonomi og geografiske udfordringer smiley

• #15   18. mar 2013 Tak smiley .

• #17   18. mar 2013 Jeg ringede også til dem med det samme hvis det var at jeg skulle ansættes snarest mulig, men eftersom det ikke er sagen vil jeg hellere skrive en mail smiley .

• #19   19. mar 2013 Altså jeg har set det jobopslag det sidste 1½ år on/off, så det er ikke fordi jeg tror de bliver overrendt med tilbud smiley . Og kan se hvornår det sidst blev fornyet, så det er ikke fordi de glemmer at slette det smiley

• #21   19. mar 2013 Nej, jeg synes det er lidt tidligt at ringe nu når jeg tidligst kan starte i min læseferie i midten af Maj smiley . Hvis de i starten af maj stadig har opslaget, så ville jeg heller ikke tvivle med at gribe telefonen og ringe smiley .

Kommentér på:
Jobansøgning

Annonce