901 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Overbevise sin far til at en trailer er en god ting?? Overbevise sin far til at en trailer er en god ting??

Ja har fået tilbudt at købe en hestetrailer til 7000 kr. den fejler ikke noget og er inden for den vægt grænse bilen kan trække.

Jeg ved at vi kommer til at bruge traileren meget da jeg kommer til at ride hver anden weekend, plus der er kursuser, og terræn træning.

Det vil jo være en invistering,da traileren kan sælges igen, når der ikke er brug for den mere..

Men da jeg ikke har pengene til at købe en trailer,derfor vil det være min far der skal købe den,men jeg vil betale alt hvad der skal betales ud over, vedligholdes og forsikring.

Så hvordan jeg overbevise min far om at en den trailer en god ting??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overbevise sin far til at en trailer er en god ting??
  • #2   8. mar 2013 1. I skal ikke til at tænke på at finde en trailer når i skal ud med hesten
    2. I skal ikke betale leje for en trailere
    3. I skal ikke køre land og rige rundt efter en trailer
    4. I kan leje den ud til jeres venner og bekendte
    5. I skal ikke tænke på at i skal aflevere den tilbage

Tror vidst det var det smiley

• #3   8. mar 2013 Sig til ham: " Faaar..? Du ved godt at hvis nu (din ponys navn) Bliver syg så kan vi jo hurtigere få ham/hende til dyrlægen hvis det er slemt " smiley

• #4   8. mar 2013 Og det som prins pyller pjok smiley skriver smiley

• #5   8. mar 2013 Nu er det ikke min hest, men en jeg låner, så dyrlæge er ikke mit ansvar

• #6   8. mar 2013 I kan også bare tag på skovtur vis i lyst smiley og spise traileren, og du kan tag på længere udflugter med veninder smiley jeg kan kun se fordele ved at selv have en trailer smiley

• #7   8. mar 2013 Siger de ting du har skrevet her, det lyder vildt overbevisende smiley Jeg ville købe en trailer til dig hvis jeg var din far

• #8   8. mar 2013 Selvfølgelig er det dit ansvar at din hest får dyrlæge uanset om det er din ejen eller lån! smiley

Men derudover kan jeg ikk anbefaler at leje ud. smiley

Men de grunde som pjok kommer med er gode og velbegrundede smiley

Derudover synes jeg det lyder meget billigt for en tralier. Vi gav da over 80 for vores. smiley

En tralier har hurtigt tjent sin egen vægt værd i guld! smiley

• #9   8. mar 2013 Rhinestone, du skal vel stadigvæk køre den til dyrlæge hvis det er akut?! eller skal den bare ligge og ralle i sin boks til ejeren kommer og selv kan køre den eller hvad? smiley

• #10   8. mar 2013 Du er 24... Køb da din trailer selv? smiley 7000 er ikke alverden, og mon ikke din far kan overtales til eventuelt at låne dig pengene hvis de ikke er der lige nu og her?

• #11   8. mar 2013 i kan også betale halv halv smiley

• #12   8. mar 2013 Nu vedkommer det ikke folk om hvor mange penge jeg har,eller hvad min sittution er.

• #13   8. mar 2013 Nej, men hvis du er voksen og vil have en trailer, så må du da købe den selv i min verden. smiley
    Og muligheden for at låne pengene er der jo, så du ikke skal betale det hele her og nu og eventuelt stadig have den stående i hans navn. Det er sådan set bare en mulighed, det kunne jo være du ikke havde tænkt på det. Istedet for at du skal til at bede din far om en trailer.. smiley

• #14   8. mar 2013 Nu kan jeg ikke låne penge i banken, og vil ikke låne dem af min far.
    Og grunden til at han skal købe den, er fordi jeg kun har 3300 kr. om måneden til hest og mad og regningerne. Bor hjemme.

Er desværre en af de så mange unge, uden job og er derfor på kontant hjælp.

• #15   8. mar 2013 Hvordan kan det være at du godt vil bede ham købe den til dig, men ikke vil bede ham låne dig pengene til den?

• #16   8. mar 2013 Helt enig CTS..

• #17   8. mar 2013 For så vil jeg skylde ham 7.000 kr. og da jeg værken har kørekort eller bil, så vil det være mere fornuftigt at han køber den.

• #18   8. mar 2013 Det kan jeg ikke lige se logikken i, men okay hvis du føler sådan. Jeg ville bare personligt aldrig kunne bede min mor om at købe noget i den størrelse til det, hvorimod jeg ikke ville have problemer med at spørge om hun ville låne mig pengene til den.

Men igen, forskellige folk, forskellige holdninger.

• #19   8. mar 2013 Han vil stadig skulle hæve pengene, så om han betaler eller om jeg låner dem, gør jo ingen forskel

• #20   8. mar 2013 Det gør en verden til forskel i mit hovede.
    Sådan ser jeg det (og du må rette det hvis der er noget jeg ikke har fattet korrekt):

1) Din far betaler traileren, som du skal bruge og kører dig samtidig rundt til diverse stævner fordi du ikke har bil eller kørekort

2) Din far betaler traileren i første omgang, men du betaler ham tilbage. Det er stadig en trailer du skal bruge og ham der køre dig rundt til diverse stævner fordi du ikke har kørekort eller bil.

Er det korrekt forstået?

• #21   8. mar 2013 Forskellen er jo, at han får pengene tilbage på et tidspunkt når du låner dem, det gør han ikke ellers.
    Ingen snakker om problemet i at hæve dem, så det har intet med sagen at gøre, er det er da heller ikke der problemet ligger. smiley

Ingen siger du skal betale ham den første måned, og jeg kan heller ikke se hvorfor kørekort og bil har betydning for, om du kan betale pengene tilbage til ham igen? Du kan da bare lave en afbetalingsordning, hvor du betaler lidt penge af hver måned, indtil lånet er væk. Længere er den ikke.

Jeg har det helt som rynkerosinen - jeg ville langt hellere låne pengene af mine forældre, end jeg ville bede om dem. Jeg kan ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne låne dem. Men ja, det er da dit eget valg, jeg kan bare overhovedet ikke se logikken i dine argumenter. smiley

• #22   9. mar 2013 Ja nu kan jeg godt se det, når i stille det op på den måde. Har også planer om at tag kørekort når pengene er der, som vil være til efteråret, vis jeg ikke finder et arbejde inden. Og tag trailerkort i 2014, så jeg ikke er afhænging af min far hver gang jeg skal noget med hesten.

• #23   9. mar 2013 Jeg forstår det ikke helt? Altså du har ikke kørekort, du har ikke bil. Men du vil have en trailer som du ikke selv vil betale fordi du ikke har råd.

Hvordan har du råd til at komme til kurser, tærren træning osv osv med de smule penge du har?

Nu kan jeg regne ud du bor hjemme, ellers ville du få mere i kontanthjælp. Så hvorfor ikke bare afbetale med 500 kr om måneden til ham? Det lyder langt bedre at spørge om han vil låne dig det, end at han skal give sin 24 årige datter en trailer, som hun ikke selv kan bruge til noget.

Nu vil jeg ikke ind på at du er "voksen" for jeg er også selv officielt voksen med mine 18 år. Men helt ærligt uden min mor kunne jeg ikke leve. Jeg er stadig barn på det punkt. Det lyder lidt som det samme her?

• #24   9. mar 2013 Nå hov du nåede lige at besvare min undren smiley

• #25   9. mar 2013 Jeg tror såmen det er de færreste fædre der ville have et problem hvis du kommer og siger:
    "nu skal du høre her far. Jeg har brug for en trailer (og kom med alle de gode argumenter folk har foreslået her i hvis han spørger hvorfor), men har ikke de 7000 nu og her, som sådan en altså koster. Jeg ville høre, om jeg må låne de penge af dig, og tilbagebetale dem over tid, med f.eks. 100-200 i måneden og mere, når jeg har penge i overskud."
    Eventuelt kan en del af pengene da vil indgå i form af at du laver noget arbejde for dine forældre hjemme. Min mor stikker da gerne mig penge hvis jeg laver noget arbejde hun ikke gider (jeg flyttede en million milliard skide tagplader fra nogle paller i haven til nogle paller i vores "skov" sammen med andre byggematerialer. Ulækkert, langsommeligt og nødvendigt, men jeg fik en god løn) smiley

• #26   9. mar 2013 Jeg synes ihvertfald det ville være bedre at låne pengene af ham, og så er det nok også sværere for ham at sige nej. smiley

Men du kan jo prøve at lave et budget over hvor meget det vil koste om året, at skulle låne trailer, og se om ikke det bliver dyrere end at købe en trailer for 7.000.

Nu ved jeg ikke lige hvad det koster der hvor du bor, men heromkring koster det omkring 300 kr. at låne et trailer en hel dag. Hvis du så skal bruge en trailer bare 2 gange om måneden, bliver det 600 kr. om måneden. Om året bliver det 7.200 kr. Derudover kommer at I skal bruge brændstof på at hente traileren. Så efter et år ville prisen på traileren været tjent hjem, og hvis I bruger den mere end 2 gange om måneden, ville den være tjent hjem endnu hurtigere.

Det regnstykke kan du måske vise til din far, hvis han ikke engang vil låne din pengene. smiley

• #27   9. mar 2013 Ja, det kunne være jeg skulle prøve det. Ved at jeg måske har et arbejde i fremtiden, når jeg blevet mentalt rask(depression). Har nemlig været i arbejdes prøvning i vuggestue som gerne vil havde mig når jeg bliver helt rask.

• #28   9. mar 2013 Det lyder som en rigtig dejlig ordning. smiley

• #29   9. mar 2013 Tror jeg vil prøve at spørge ham, en af dagene. Når jeg ved om jeg har et arbejde når bliver rask.

• #30   9. mar 2013 God bedring i hvet fald smiley

• #31   9. mar 2013 Invistering er vist så meget sagt.
    Det er vist kun når man har noget, man ka forhøje værdien på, fx en hest.
    Biler fx. taber værdi så snart du kører fra butikken, trailer er vist det samme.

7000 er jo ingen herregård, og med de trailerudgifter jeg ved du har, ku det godt ha sin fordel.
    Det tror jeg du ska overbevise din far om.
    Og med din situation, ska den nok osse stå i en andes navn, ellers ka kommunen kræve du sælger den.

• #32   9. mar 2013 Spørgsmål: hvorfor oprette (næsten) samme emne som du har oprettet før? Tror da ikke du får andre svar nu end sidste gang. Det her må da være en diskussion mellem dig og din far.
    mvh Ponymor

Kommentér på:
Overbevise sin far til at en trailer er en god ting??

Annonce