{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
285 visninger | Oprettet:

3 spørgsmål {{forumTopicSubject}}

1) Jeg har en islænder der ikke har en helt ren tölt, det er sådan 70% tölt og 30% trav, så man kan ikke letride, men man hopper en lille smule. Så er det bare det, at jeg er begyndt at få ondt over hjertet tæt på halsen? Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre?
2) Når vi rider, kan han godt finde på at stoppe lige pludselig, og han skal have tre prik med pisken før han går igang. Hvad kan jeg gøre? Det er vildt træls!
3) Når vi tölter, er det tit ham der bestemmer hvornår vi skal sridte, og han er meegte svær at få igang igen!
Tror i det ville hjælpe med en spore ?
Tuuusind tak på forhånd!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 spørgsmål
  • #2   5. mar 2013 Svaret på alle tre spørgsmål er egentlig bare god gymnasticering af hesten og masser af dressur. Der hjælper sporer dig ikke, men en dygtig underviser som evt. kender til islændere og gangartsridning.

• #3   5. mar 2013 Svaret til spørgsmål nr 1 er, at luften her på det sidste har været skide kold, og når du så skal lave lynhurtig 'letridning' skal dine muskler bruge mere luft, så du trækker vejret hurtigere. Derfor kommer der hurtigere kold luft ned i halsen, og det begynder at gøre ondt smiley Har selv samme problem. Jeg er selvfølgelig ikke læge - så det kan jo være al verdens ting smiley

• #4   5. mar 2013 1) når vores islændere nogle gange går halv tølt halv trav klemmer jeg/vi bare lige lidt med benene og tager i tøjlerne. Rid på en ridebane indtil den fatter det. Jeg ved ikke om det er det, men det er altså det jeg vil foreslå smiley og husk tålmodighed er en god ting ;-D

• #6   5. mar 2013 Tak. Men han reagere ikke så godt med pisken, altså jeg ville aldrig kunne drive ham fremad uden, men han er bare lidt ligeglad med pisken, som sagt skal han have et par prik, før han reagere..

• #8   5. mar 2013 Nej det har jeg ikke, men det er ret dyrt.. smiley

Kommentér på:
3 spørgsmål

Annonce