{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Hvordan gør du/i?? {{forumTopicSubject}}

Heej smiley

Jeg har brug for nogle råd til hvordan jeg får sat nogle gode rygmuskler på min unghest. smiley Han er ryttervant, men mangler en del rygmuskler inden jeg vil tilride ham smiley Men tænkte på hvor du får rygmuskler på din unghest.? En masse øvelser fra jorden modtages ! smiley
Evt hvordan du får din hest til at gå ned og frem i longsen.? smiley

Tak på forhånd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør du/i??
  • #1   4. mar 2013 frem og ned i longen som jeg gør:

    Ud på så stor volte som muligt, frem i trav og så en masse temposkift i traven.


  • #2   4. mar 2013 jeg opbygger min hoppes muskler i et pessoa longesystem, ved siden af tilridningen.. så jeg skifter lidt imellem om jeg rider eller longere.. hun har allerede nu en SUPER god bæring til trods for hun kun har været i rigtig tilridning i knap 1½ måned smiley

  • #3   4. mar 2013 Jeg glemte og skrive at jeg ikke så godt kan lave temposkift da han så bliver bange for mig. smiley Han er utryg og har ikke været så meget i hænder nemlig. smiley Men kan sagtens blive longeret. smiley Kan passoa longesystem til en 3'er..?

  • #4   4. mar 2013 frem og ned over en maaaaaasse bomme. smiley

  • #5   4. mar 2013 Longering frem og ned. Ingen hjælpe tøjler, pessoa eller andet pjat. Bare giv hesten tiden til at finde ud af det selv.
    Start med at longere uden tov indtil hesten har fået en god balance, ellers vil træning have mere ødelæggende effekt end det vil gavne. Og ikke mere end et kvarter af gangen. Og max hver anden dag.
    Så kan man supplere med trækketure i skoven, gerne i lidt besværligt terræn. Trav over bomme og evt lidt løsspringning.

    Du kan også lave lidt let dressur fra jorden, det kan du få inspiration til her: kapriole.dk
    Men husk at i de begyndende stadier af træningen skal det være LØSGØRENDE. Altså skal det foregå på en rolig og afslappet måde for at have en positiv virkning. Og samlingen kommer først meget senere, så det skal du ikke tænke på.

    Men, men, men, hvis hesten ikke har ordentlig tillid til dig, så skal du slet ikke tænke på muskelopbygning endnu, så kommer tillidstræning først.


  • #6   4. mar 2013 Han har tidlig til mig, han bryder sig bare slet slet ikke om at han bliver jaget med smiley

  • #7   4. mar 2013 Stald zederkof smiley hvad mener du med løs longering ?
    Ladyblacksheep smiley hvordan skal jeg longere uden torv ?


  • #8   4. mar 2013 det er ikke meningen hesten skal føle sig jaget, så er der noget galt start eventuelt med at øve tempoveksling hvor du føre den i tov ved hånden og ros meget, hvis den bliver bange er det fordi den ikke forstår opgaven.

    rent anatomisk er ryggens ovelinje muskler beregnet til at overføre energi fra bagparten frem til forparten, og det kan de bedst når muskeler arbejder afslappet, så fx trav i hurtigt tempo skal man være forsigtig med da det hurtigt får hesten til at spænde og bliver overfladisk i sine bevægelser, starter altid i et lavt tempo til hesten rækker næsen stabilt frem og ned af sig selv uden hjælpemidler, og så stille og roligt bygge på smiley


  • #9   4. mar 2013 Okay smiley jeg må prøve mig lidt frem smiley

  • #10   4. mar 2013 Løs longering er når man longere uden tov. Det gør du ved at du laver en lille indhegning eller rundel/roundpen. Størrelsen er ikke så vigtig, den skal bare være så tilpas lille at du ikke skal løbe efter hesten. Den skal være så tæt at du har kontakt.
    Har du fået undervisning i longering? Det er ikke meningen at du skal jage med hesten, det skal være træning ligsom alt andet, hvor hesten lærer at gå frem for et signal. Det kan være en hævet pisk, et klik med tungen eller sådan noget. Du skal ikke blive ved med at jage hesten, den skal lære at gå frem for et lille signal.


  • #11   4. mar 2013 Har ikke mulighed for roundpen smiley han reagere ikke på mår jeg evt hæver pisken ? Har dog ikke prøvet med en longerings pisk kun med en dressur smiley jeg løber bare med ham rund for at visr lidt at han skal løbe hurtigere, mem stopper bare op og drejer rundt ? smiley han kan sagtens gå frem i skridt og trav for sinal men ikke galop eller øgning i traven smiley

  • #12   5. mar 2013 Jeg synes du skal se om du ikke kan få en til at lære dig hvordan man longere rigtigt. Lige nu jager du bare hesten og det får du ikke noget ud af udover en stresset hest. Selvfølgelig reagere hesten ikke på en hævet pisk, det skal DU jo lære den først.
    Er du helt sikker på du ikke kan lave et sted du kan løslongere? Det er ikke ret svært og kræver næsten ingen plads. Du kan lave banen med jernspyd eller plastik pæle og det er lige meget om den er rund eller firkantet, størrelsen er heller ikke så vigtig, den skal bare have en tilpas størrelse så der er plads til at hesten kan løbe derinde og ikke for stor til at du skal til at ud og løbe. Det er ikke så vigtigt om jorden hælder eller er lidt ujævn.


  • #13   7. mar 2013 Pessoatræning og temposkift er supergodt smiley

Kommentér på:
Hvordan gør du/i??

Annonce