{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Hvor går græsen for at blande sig? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
- Jeg ved godt, at overskriften er skidt, men der kunne ikke stå det hele! (Hvor går grænsen for at blande sig i andres ridning).

Jeg har et lille spørgsmål; Hvor synes I, at grænsen går, når man ser andre være slem mod sin hest eller pony?
For at tage et eksembel, som jeg har været vidne til:
Jeg så en rideskolerytter ride rundt på en af hestene, med sporer, pisk og det hele. Ikke nok med, at hun savede i hesten, samtidig med, at hun daskede konstant til den med pisken, så slog hun den også pludseligt på halsen med begge tøjler, så den fik slået biddet så hårdt imod tænderne, at det skar ind igennem marv og ben! Både min mor, min ridelærer og jeg råbte op. - Var det i orden?
Og er det i orden, at man blander sig, når en rytter dasker unødvendigt til hesten, saver i den, eller andet?
Hvor synes I, at grænsen for at blande sig, går?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor går græsen for at blande sig?
  • #1   26. nov 2006 Synes absolut at det var iorden, at I skred til handling!

• #2   26. nov 2006 FRYGTELIGT =( HVORDAN KAN NOGLE MENNESKER VÆRE SÅÅ ONDE MOD EN STAKKELS LILLE HEST?

Syntes man skal blande sig inden det når at gå så slemt til. Hvis rytteren ikke ved bedre, er det med at få det fortalt hurtigst muligt!

• #3   26. nov 2006 Ja, præcis. Men på den anden side - Hvis man også ser en privathest blive hevet og sledet i, skal man så også bare se blindt til, at den stakkels hest bliver mere og mere frustrerret?

• #4   26. nov 2006 det var da ikkk iorden det var da nødvendigt!!! <- hehe
    der er en springrytter der kommer hvor eg gør(ude itl stævner) istedet for at læne sig frem med hesten rejserhunn sig lodret op i luften over springet så hesten brækkker nakken(næsten daÖ) og hun svaede den helt vildt i 30 sekundee rfordi den ikk ville over et spring alle skreg NEJ NEJ VIL DU HOLDE OP og hun fik en advarsel af dommerenn det havde hun godt af og hun er blevet bedre til at læne sig frem

• #5   26. nov 2006 ja ikk til træning det er folks eget problem(dermå en evt træner sige noget) men til stævner

puha så sig noget til sådan nogle mishanler

• #6   26. nov 2006 ja det er et svært spørgsmål - det kommer nok også an på om det kan få konsekvenser for en selv

• #7   26. nov 2006 Jeg er totalt ligeglad med om det er privat eller hvad det er. Ser jeg noget, som ikke er i orden, er jeg IKKE bange for at sige noget.. Det er da det mindste man kan gøre. Det er så ikke sikkert at personen adlyder, men så kan jeg i hvert fald holde mig selv ud.

• #8   26. nov 2006 Lisa.
    - Lige præcis! Jeg har nu lidt svært ved at sige noget, men jeg har til et stævne råbt op, fordi at en rytter bare vred sin stakkels lille pony rundt på en mindre og mindre volte, mens den fik nogle med sporerne. Og moderen stod bare og gloede! Så dér råbte jeg altså også lidt op, og hver gang jeg har mødt dem siden, har de nærmest været ved at æde mig... Lidt irriterende...

• #9   26. nov 2006
    ~* Bianca - Nu med kommende avlshingst! *~ A

Kender det alt for godt, det er nok også derfor at jeg ikke er specielt vellidt på den rideskole jeg kom på før i tiden..

Synes det var kanont at I greb ind! ;o)

Bliv endelig ved.

• #10   26. nov 2006 Altså hjemme hos os låner vi ridebanen ud.. Og hvis der er en rytter der ikke er god mod sin hest/pony blander jeg mig! Jeg synes det er godt der er folk der tør blande sig!

• #11   26. nov 2006 jeg synes det er helt fint at sige fra hvis nogen gør noget som gør ondt på hesten..

for et stykke tid siden skulle en pige begynde at ride på sin pony igen, efter den havde været halt pga en hov byld... ponyen kunne så ikke stå stille mens pigen satte sig op.. og da hun så kom op SAVEDE hun hesten i munden, så hårdt, at hendes hænder var helt oppe ved hendes eget hovede..

der råbte jeg "NEJ "gurli" (opdigtet navn) sådan noget gør man sku ikkke.....

og så begyndte hun at græde og galoperede væk...

jeg fik dårlig samvittighed.. men jeg blev bare så sur på hestens vegne smiley

• #12   26. nov 2006 selvfølgelig skal man skride ind i sådan nogen tilfælde. Der er ikke nogen der har ret til at behandle et dyr på den måde hverken private eller skoleryttere!
    det er jo dyreplageri!

• #13   26. nov 2006 Rart at se at I er enige... ^^

Kommentér på:
Hvor går græsen for at blande sig?

Annonce