459 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kørsel, Hvordan og hvorledes? Kørsel, Hvordan og hvorledes?

Ja, Jeg er blevet lidt nysgerrig, ikke fordi jeg har tænkt mig at tilkøre min pony, men er bare komemt til at tænke på det.

Hvordan er det med at køre Hestevogn på vej fx. Kræver det kørekort ellerh? Og hvordan træner man en hest til at køre med vogn? ^^'
-Jeg ved ærlig talt ikke hvorfor jeg er kommet til at tænke på det, men blev bare nysgerrig smiley Kender i måske en hjemmeside hvor sådanne ting står?

Btw. Tak for hjælp! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel, Hvordan og hvorledes?
  • #1   24. feb 2013 du kan få sådan et kursus, hvis du skal du og starte.
    man træner først for lange liner, bagefter med en palle eller andet tungt og til sidst med en vogn

• #2   24. feb 2013 ud*

• #3   24. feb 2013 http://www.koereforbund.dk/

• #4   24. feb 2013 Altså, jeg har lært at køre hestevogn af en erfaren mand i sporten smiley Og jeg og de andre, han har lært det, må gerne køre på vej, så længe han er med - men det er hans egne regler, ikke noget forbunds (af hvad jeg ved, i hvert fald ;-)) Og træning, det er jo som Sarah Emilie siger, lange liner (også gerne i dobbeltlonge), træning af træk og så tilvænning med vogn smiley

• #5   24. feb 2013 Tak for hjælpen! smiley

• #6   11. mar 2013 Kørekort er ikke påkrævet -men man skal self overholde færdselsloven og det er så op til en selv at sætte sig ind i de love og regler der gælder kørsel med hest.

Ang hvordan hesten lærer det, så er der lgeså mange forskellige meninger om hvordan man tilkører som om hvordan man tilrider.

Vores trækker feks. ikke palle, dæk e.l. før de spændes for, så blot her i tråden er der allerede 2 forskellige meninger om hvordan smiley

Nogen vælger at køre til i 2-spand, så den unge hest spændes sammen med en rutineret kørehest de første gange. Det bruger vi heller ikke, men andre er meget glade for det.

Vores lærer at have selen på, lærer at blive "kørt" fra jorden -altså at stå, kommandoer som skridt, stop, trav osv.
    De lærer at affinde sig med at skaglerne (de "seler"/snore som hesten trækker vognen i) slakser om benene på dem osv. Altså så de er helt fortrolige med de ting de nu skal kunne før de kan spændes for.
    Og ja, så får de så vognen spændt på -men tilkørslen stopper jo ikke her. Den næse tid går med dressurtræning (en kørehest skal lære det samme som en ridehest-at holde balancen, runde sig med sporet, at bære sig osv), og når hesten går rimeligt stabilt på banen, får de så lært at gå på tur osse.

Når engang de er stabile enspændere, begynder vi så (med hjælp fra dyggtig kusk) at lege med to-pand, tandem o.l.

• #7   11. mar 2013 Okay, Tak for hjælpen!.. Det var faktisk meget interessant smiley Det vil jeg huske smiley

Kommentér på:
Kørsel, Hvordan og hvorledes?

Annonce