Oversætte Oversætte
Hej Alle.
Jeg er ved at oprette Ási på det tyske hestegalleri, og kan ikke få det her oversat. Så jeg tænkte, at hvis det nu var der var nogle der var meget bedre til tysk end mig, om de så ville oversætter det?:-)
***********Jeg giver en ekstra høj for det!************
Jeg har allergi for det fleste dyr, heste, lidt katte, kaniner.. Ovs..
Men jeg har altid været glad for heste, og har fået at vide, at jeg er et naturtalet til at ride og det med heste.
Jeg har føre været med min moster ude og ride, hun har islænder.
Men det hele startede i sommerferien 2012, min far går til ridning for at få sin ryg rettet op, der har jeg også været med ude et par gange. Min far ville så høre sin ridelærer om hun kunne undervise mig lidt, i sin fritid. Jeg var så glad! Og havde bare så høje forvendinger til, at hun ville sige ja.
Men min far kom hjem, og sagde at det kunne hun ikke. Jeg var skuffet, ked af det og engelig også gal, men det var jo min ejen skyld, jeg havde stillet alt for høje forventninger.
Nå, så fik jeg den idé om at høre min nabo, om jeg måtte komme og ride på deres hest engang imellem. Og det måtte jeg hellere end gerne. Så var jeg oppe igen! Godt nok var hun 18 år, og havde det med at tage hovedet ned, når hun red, men hun var bedre end ingenting.
Hun fik det med at hoppe ud af indhegningen, og så var hun halv blind, så min nabo, Søren og Åse, blev enige om, at nu skulle hun have fred, men så ville de finde en ny hest. Okay fint med mig, jeg havde ikke opbygget et forhold med Sarabi endnu. Jeg tænkte at de hurtig fandt en ny og fin hest. Men der gik en uge, og så fortalte de mig, at de desværre ikke havde råd til at få sig en ny hest, men jeg måtte have en hest stående billigt ved dem. Bum, der braste hele min verden ned. Nu skal jeg aldrig ride mere, for mor og far ville ALDRIG give mig lov til at få en hest, for det første, så kan jeg ikke tåle heste, for det andet, skal jeg på efterskole til næste år. Så det var helt udelukket.
Jeg var ked af det, jeg kiggede heletiden på heste inde på DBA, men jeg hvidste jo, at jeg aldrig ville komme til at eje en.
Jeg var desperrat, så jeg skrev et brev til mine forældre, hvori jeg skrev med mange fæelser, hvor stort et ønske det var.
Heldet var med mig! Det sagde ok!!!!!!! Men de havde et krav, det skulle være en islænder, så ville de nemlig betale halvdelen, hel fint med mig. Vi fandt en billig islænder(vi havde nemlig et budget på kun 10.000) en tilredet vallak, men som ikke havde redet et år. Det var fint, så måtte jeg selv træne ham. Han boede ikke engang en km fra hans nye hjem, så jeg trak ham hjem.
Min drøm gik i opfyldelse!<3<3<3<3
Og siden jeg fik Àsi, har jeg ikke mærket noget til min allergi!
Vi rider i skov og på mark, og har det fantastisk sammen!!;-)
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 127 Svar: 327
Oversætte