943 visninger
|
Oprettet:
Hvad er det billigste strøelse?? {{forumTopicSubject}}
Ja overskriften siger sig selv, hvad er den billigste strøelse og hvad er godt, fordi jeg synes der er meget halm der går til spilde hver dag. Hvad kan i anbefale?:) Og hvis man kender nogen som sælger det billigt må man gerne nævne det, Bor ved aabenraa ( sønderjylland)
mar 2009
Følger: 167 Følgere: 185 Heste: 24 Emner: 14 Svar: 215
Bryder mig ikke om at se der hvor hestene står opstaldet på Spåner, træpiller, tørv el. lign. og så de får en bestemt mængde hø/wrap dagligt. og når det så er spist så har de intet adgang til stråfoder. Ikke ment med man skal foder med halm, men mener faktisk en hest der står på piller, tørv el. lign bør havde hø/wrap adlibitum. Da hesten danner mavesyre døgnet rundt, om der er mad eller ej i maven. hvilket medføre hesten nemmere får mavesår.
dec 2008
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 1.348
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Det jo som man ser på det.. Man kan jo lave slow feeder til netop så hesten har hele natten/aften.. Men jah nå en hest så på piller spåner og andet skal den have adgang til noget og gumle i..
Men jeg sys træpiller er det billigste
maj 2011
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 891
mar 2009
Bare min personlige mening ;0)
mar 2009
Ved godt mange andre former for bunde i bokse tit og oftest vælges da det gør det nemmere for os ejer at rengøre boksene, eller pga. mindre mødding el. lign ;o)
maj 2011
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 891
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Træpiller samt smuld er begge noget jeg syntes super godt om :o).
Halm er jeg heller ikke fan af, man kan ikke som med træpiller mm. sortere strøelse fra ved at rasle med greben, så man kun får det beskidte med ud.
Det irritere mig voldsomt.
mar 2009
På denne måde så syntes jeg jo også det er fint for hesten.
Men det jeg skriver er bare man skal tænke over flere ting ang. når man vælger bund (har hesten noget at pille i, sviner den meget i sin boks, hvor meget kommer den ud osv.)
Og jeg bruger selv spåner i perioder ;O) (især når vi tager heste til kåring el. lign)
Men må sige jeg har lige har erfaret fra et stort flot ridecenter som har top faciliteter osv. at min hest ikke trives som tingene var der. for det var netop begrænset foldtid (ca 2 timer), træpille bund der var gennem våd og fugtig så den stod med sur stråle (personalet gav piller) ;o(
fik wrap 4 gange dagligt men i sådan en lille mængde at den havde spist det på 30 min.
Så derfor mener jeg man skal ta en del overvejelser med ang. bund.
Og da jeg så overskriften hvorder står billigste strøelse, tænker jeg det stadig er halm ;o)
jul 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 268
men syntes halm er bedst, da jeg godt kan lide min hest ligger på blødt halm
mar 2009
Hvad er det billigste strøelse??