780 visninger
|
Oprettet:
Hvor meget selvtillid har du?:) {{forumTopicSubject}}
Hey, ville gerne høre hvor meget selvtillid du har?:)
Og syntes du det er drenge eller piger som oftest har mest selvtillid? hvorfor?:D
-Hav en god tirsdag<3
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
jan 2009
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 127
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.051
Team DST: Ærgeligt:) Og ja det har du sikkert ret i.
mar 2009
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 346
Med hensyn til piger og drenge, synes jeg det er svært... Jeg tror mange piger taler mere åbent om deres selvtillidsproblemer, hvorimod drenge er kendt som "det stærke køn" og nok ikke gør det så meget. Men jeg tror ikke det betyder, at drenge har mere selvtillid end piger, de taler bare mindre om deres selvtillidsproblemer.
Også en god tirsdag til dig, jeg håber du kunne bruge det
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 47 Svar: 1.107
Det eneste jeg er bare en smule selvsikker i, er mine tegninger. Ellers.. tja, så er der intet, der hedder selvtillid i mig ^^
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Selvværd er den måde man dømmer sig selv på og den måde man føler om sig selv indeni.
Selvtillid er om man føler man er god til eks. sit arbejde m.m.
De to ting hænger ikke nødvendigvis sammen og en der har masser af selvtillid kan godt tænke dårligt om sig selv indeni og derfor have dårligt selvværd!
Man kan ikke nødvendigvis se eller mærke på andre om de har et godt eller dårligt selvværd!
Man kan dog bedre mærke om andre har masser af selvtillid - men det er jo forskelligt om personer har stor selvtillid overfor en ting eller flere ting.
Selvtillid handler jo også om gå-på-mod, at man tror nok på at man kan klare en opgave og så bare kaster sig ud i det (mens selvværdet hele tiden fortæller personen indeni; om han/hun klarer det godt eller dårligt, fremhæver fejl eller gode ting).
Jeg synes derfor ikke jeg kan svare på om det mest er drenge eller piger det har masser af selvtillid, for det er meget forskelligt og afhængigt af overfor hvad man stiller personerne.
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Så har jeg som regel masser af selvtillid liggende i munden. Handler det om at belære andre om heste, så ved jeg bare ca. alt! Jeg er ret sikker på mig selv, når jeg omgås heste og når jeg underviser i ridning (også fordi en selvsikker ridelærer virker mest overbevisende)!
Til gengæld er jeg begyndt at spille lidt på guitar og bas (bor i et musiker hjem) og det kan jeg næsten ikke få mig selv til at gøre overfor andre end mig selv. Jeg tror ikke på at jeg kan eller at det lyder godt!
Jeg skal altså være godt inde i de ting jeg udtaler mig om, så har jeg masser af selvtillid, men er jeg bare det mindste i tvivl, så lukker jeg munden!
jul 2011
- Jeg ved godt der er forskel på selvværd og selvtillid, men jeg har snakket med rigtig mange omkring deres selvtillid, så på den måde mener jeg om i syntes det er drenge eller piger der har det bedst:)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
mar 2010
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 20
jul 2011
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Drenge er gode til at skjule manglende selvtillid :o). Min kæreste har ingen, men det er ikke noget han lader andre se. Han syntes ikke selv han er køn, har det ikke godt med sit udseende men det kan man ikke se på hans opførsel.
Ligesom jeg kender andre der på det punkt ej har selvtillid, men det ses ikke. De typer hvor det ses syntes jeg ofte er dem der er de oplagte mobbeofre ( beklager den formulering ), men de spinkle nørdede typer, hvor udseendet ikke er det kønneste, stilen kunne godt trænge til en opdatering og de ER meget usikre på dem selv over for andre mennesker, ret stille og vil helst kun tale om noget de er sikre på - om det så er computer eller rollespil.
Min egen selvtillid fejler intet ang. udseendet, den er glimerende. Ligesom jeg har den blandt mennesker, det kan være en fordel som en ulempe at have selvtillid nok til at sige " så hold dog kæft! " hvis folk larmer på et dumt tidspunkt, eller at sige sin mening.
jul 2011
Hvor meget selvtillid har du?:)