2.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Dyrlægeuddannelsen i England måske Tyskland Dyrlægeuddannelsen i England måske Tyskland

Hej alle:)
Ville høre om der var nogle som der måske havde, eller er i England og studere til at blive dyrlæge. Har kigget lidt rundt, på kravene og alt det. Men kan ikke finde de specifikke krav. Og så de skoler der ville være bedst, hvis i også kendte nogle der.
For mit vedkommende er der 3 år til, at jeg skal ud og videre. Men skal jo vælge de rigtig fag og niveauer, så jeg ikke ender med ikke at kunne, fordi at jeg manglede et fag.
Kender godt de danske, og ved at de engelske er noget alá. Men at der er nogle andre fag, de heller vil have i stedet for.
Ja og hvis der så også var nogle, som har/gør i Tyskland. Ville jeg også være glad, hvis i vidste lidt om det.
Det er sikkert bare mig der ikke kan finde det, men altså :). Det er vel også fedest at høre lidt om det, hvis der var nogle der havde prøvet det smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlægeuddannelsen i England måske Tyskland
  • Mia  W
    Mia W Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #1   25. jan 2013 Du skal gå ind på (link fjernet) for at ansøge. Her kan du også finde ud af hvor du kan læse og hvad de forskellige universiteter har af krav. Du skal være opmærksom på, at alle universiteter har en tuition fee; dvs. du skal betale (som regel pr. semester) for at læse der. Udover tuition fee kommer så omkostninger for at bo/leve + bøger + transport osv. Alt i alt kan det være ret dyrt, så du skal sætte dig godt ind i hvor meget din økonomi kan bære smiley

Held og Lykke med det!

//Mia Westergaard

• #2   25. jan 2013 Jah, der er ret meget økonomi i at læse i udlandet.. Jeg læser med et par tøser, som tog de første par år i budapest, og kom så tilbage til DK og tog resten.. Og det var noget med at de kunne studere der gratis og få deres SU med også, - så det var ikke værre økonomisk end at studere herhjemme... Og så var det nemmere at komme ind der, end herhjemme, - og når de så var igang, så skulle de ikke leve op til de høje danske krav om karakter-gennemsnit.. Det var selvfølgelig vildt problematisk at få det til at spille sammen med den danske opbygning af studiet, sammenlægninger af fag osv, så det tar selvfølgelig ekstra tid at gøre det på den måde.. Men det kan lade sig gøre, fandt jeg ud af smiley

• #3   25. jan 2013 Tak, ved godt alt det der med at det kan være ret så dyrt. Men det er heldigvis det, at jeg det første år har min opsparing til, som bliver større til da:). I England kunne man jo kun få SU i 4 år, og det er de sidst 4 år. Plus at jeg i et år herhjemme kan få SU inden jeg smutter smiley Såe, men tak. Sidder lige og kigger hjemmesiden igennem, den har jeg ikke kunnet finde før smiley
    Men det er også lige så meget oplevelsen, og så skulle den også være bedre ovre i England, i forholds til i Danmark smiley

• #4   25. jan 2013 Jeg har hørt at cambridge ihvertfald skulle være helt fantastisk.. Og generelt skulle de være rigtig dygtige derovre.. Jeg har også længe overvejet at jeg gerne ville studere i udlandet, - men for mig ville det kun være et år eller to, og det har været meget problematisk at få til at fungere med den danske model.. Bliver nok nemmere, når den danske uddannelse får den der internationale godkendelse, - det er vist lige på trapperne..

Personligt er jeg dog endt med det kompromis, hvor jeg tar uddannelsen herhjemme, og så følger jeg det op med et klinik-ophold på Washington State University til sommer, - og kommer forhåbentlig ud i den store verden og bruge uddannelsen efterfølgende.. Den store verden skal udforskes, - og gerne i forbindelse med studie og arbejde.. Så fuld forståelse for projektet, - og stor respekt, for at have modet til at ta springet..

• #5   25. jan 2013 Kan være jeg er lidt heldig til den tid, starter forhåbentlig på en IB her efter sommerferien. Så har et par år endnu, men vil bare gerne være 100% klar på alt det der, så der ikke bliver lavet fejl. Er lidt i tvivl om, om jeg skal have Biologi med, istedet for et af de andre, eller omvendt, når det er udlandet.. smiley

• #6   25. jan 2013 IB..? Lige meget om det er et krav eller ej, så kan jeg kun anbefale at man tar en vis grad af biologi.. Jeg valgte mat, fys, kemi - alle på A-niveau, men jeg fortryder virkelig, at jeg ikke skiftede fysik ud med biologi, så jeg fik begge dele på et B-niveau, - for man kommer virkelig til at have meget biologi under uddannelsen (især celle-biologi), og et godt grundlag inden, havde været vildt godt, så man ikke skulle starte næsten fra bunden..

• #7   25. jan 2013 Ja, en IB. Men der er den ene gruppe: Biologi, fysik og kemi. Kan højst vælge to, såe..
    Du tog en STX måske? smiley

• #8   25. jan 2013 Jep, - den sidste årgang på den gamle reform, - dengang der kun var matematisk og sproglig, og valgfag smiley Jeg aner ikke hvad en IB er... Men har lige googlet det, - så nu er jeg mere oplyst.. International gymnasie-uddannelse på to år..... Men får du så tingene på de rigtige niveauer, når det kun er 2-årig..? Kender flere som har taget HF, og derfor har måtte supplere op bagefter, fordi de ikke havde de rigtige niveauer.. Men du virker til at være tidligt ude med at undersøge alting, så formoder at det ikke bliver noget problem ved den her..?! Er det så bare mere komprimeret end STX uden fyldfag som oldtidskundskab, musik, billedkunst osv..?!

• #9   25. jan 2013 Her i Danmark, er der Pre-IB som jeg skal på først. Det er en studentereksamen bare på engelsk. Du har færre fag, men du går mere i dybden med den. http://nyborg-gym.dk/The-IB-Diploma-33.aspx
    Den tager også 3 år, med den Pre-IB. Det første år er decideret første års STX, bare på engelsk.
    Hvis karaktererne er der, er det faktisk en smule nemmere. Da karakter skalaen ikke er som den danske, den går fra 1-7 smiley
    Vil sige den er mindre kompliceret, men med flere eksamener syntes jeg. Altså du skal ikke have alle mulige fag du ikke behøver. Ligesom historie, hvad skal jeg bruge det til?

• #10   25. jan 2013 Ja lige præcist.. Jeg kunne nu egentlig godt li historie, men karakter-mæssigt, fandt jeg det fjollet, at fag som idræt, billedkunst, musik, oldtidskundskab og historie skulle tælle med i den karakter, som skulle skaffe mig ind på dyrlæge-studiet, - for det har jo intet at gøre med om jeg bliver en god dyrlæge.. Men sådan er systemet nu engang skruet sammen, - belønning til dem, som gør det godt selv indenfor de ting, som de ikke synes er spændende, - selvdisciplin, hedder det vist smiley Men den der IB lyder da som noget, jeg ville have taget, hvis det var muligt for mig dengang.. Så kunne man slippe for alt fyld-stoffet og gå i dybden, - og på engelsk.. Absolut en fordel, når man gerne vil ud og være lidt international..

• #11   25. jan 2013 Præcis, der er så også bare CAS og det, men det er jo ikke det vildt store. Plus at der ingen noter er til eksamen, men altså det er jo bare at følge med. Men ja en stor fordel, hvilket også er derfor jeg taget den smiley

• #12   25. jan 2013 Ungdommen og alle de der forkortelser smiley CAS..? I må ikke have noter med til eksamen, eller hvordan..? Det kunne være fin forberedelse til dyrlægestudiet, hvor man relativt ofte skal kunne alt udenad til eksamen, og hverken har forberedelses-tid til de mundtlige, eller noter/bøger med til de skriftlige.. Så det er godt at finde sig nogle gode memorerings-teknikker smiley

• #13   25. jan 2013 CAS er noget man skal i fritiden, og som man skal opfylde for at kunne få eksamensbeviset. Det hedder det faktisk, men jo en forkortelse.. Creativity, Action and Service, dvs. kreative og sociale aktiviteter. Fx. Action, du skal være aktiv sådan noget idræts agtigt hvis man kan kalde det det, i en udstrækning. Service, fx. Så tager du ud og hjælper nogle børn, tager ud på et sygehus og sådan. smiley
    Det er en vildt smart linje, selvom den er lidt hårdere end STX. Eller det ville jeg da hvert fald mene smiley

• #14   25. jan 2013 Det lyder meget spændende.. Om det ene eller andet er hårdere, det er nok svært at vurdere.. Men lyder ihvertfald som et rigtig godt alternativ til den konventionelle studentereksamen.. Godt når de finder på nogle nye gode muligheder smiley
    Held og lykke med det..

• #15   25. jan 2013 Tak tak smiley

• Mia  W
    Mia W Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #16   27. jan 2013 Det er rigtigt at man kan få sin SU med til udlandet. Men derfor skal man stadig betale tuition. Der kan være små undtagelser, som hvis man f.x. tager en uddannelse, som ikke kan tages i Danmark. Ellers skal det ske som en del af et udvekslingsophold, hvor man så er tilknyttet et dansk universitet. Så kan man tage et semester eller 2 i udlandet, alt efter hvordan ens uddannelse er bygget op.

Men ja, jeg synes helt sikker også det er fedest at læse uden for landets grænser! Jeg har både været i England og Australien, og elsker begge steder. Man får jo oplevelsen, som du selv siger, og en masse venner for livet. Helt sikkert det værd, hvis man kan overkomme det økonomisk smiley

Kommentér på:
Dyrlægeuddannelsen i England måske Tyskland

Annonce