Fortælle far (vegetar) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
*DET SKAL LIGE SIGES JEG ER SKILSMISSE BARN*
Jeg har lige nu taget beslutningen om at blive vegetar for altid.
Jeg så den mest forfærdelige film omkring ....kød....
Jeg har i 2 år været fjerkræ vegetar, hvilket min mor støtter mig 100% i! Derimod min far... Jeg havde holdt det skjult for ham at jeg ikke spiste kylling. Dengang jeg fortalte ham det, sagde han at, han ville kun servere kylling til jeg blev "normal" igen! Så når jeg var hos ham, undgik jeg kyllingen (jeg slugte det mindste stykke jeg kunne få).
Han er simpelhen bange for at jeg ville få en spiseforstyrrelse.
(Hvilket i er det største sludder jeg har hørt!)
Hvordan skal jeg fortælle ham mit valg?
Jeg gider ingen negative kommentarer omkring at blive vegetar! Jeg ved godt hvad jeg går ind til. (Mormor og min bedste veninde er vegetarer)
Hjælp
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 489
Nu er jeg også lidt ældre end dig, så det er måske derfor, at mine forældre har reageret anderledes. Min mor var bange for, at jeg ville tabe mig meget. Min far forstod det bare ikke. Men efter jeg satte mig ned, og forklarede alle mine grunde, accepterede de det begge - min mor er senere selv blevet vegetar, og min far er godt på vej.
Tror bare du skal forklare dem dine synspunkter, og hvorfor det ikke længere er en mulighed for dig at spise kød. Og hvis du så kommer med nogle lækre opskrifter på vegetarmad, kan det nok også hjælpe lidt hen ad vejen, især hvis din far er bange for, at du skulle få en spiseforstyrrelse
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
Vil råde dig til at gå til lægen hvis du står fast i din beslutning, for du er nødt til at skulle have nogle kosttilskud hvis du nægter at spise kød.
jul 2012
Ifølge Sundhedsstyrelsen kan man følge en vegetarisk kost, og stadig få opfyldt alle behov kroppen har. Hvis man er veganer, kan man få mangel på B12 vitamin.
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
Hvis man bare spise rigtig, og får nok proteiner...
Jeg bliver heller ikke veganer? KOmmer til at spise fisk..
Min mor har også været vegetar, så hun kan hjælpe mig
jul 2012
Vegetarisk mad
De 3 almindeligste vegetariske madtyper er vegankost, som udelukkende består af vegetabilske fødevarer og hvor ingen animalske produkter må spises; lakto-vegetarisk kost, som indeholder mælk og mælkeprodukter samt lakto-ovo-vegetarisk kost som udover mælkeprodukter også indeholder æg.
Lakto-vegetarer og lakto-ovo-vegetarer
Mælken og den første skemad til barnet er den samme for lakto-vegetarer, lakto-ovo-vegetarer og andre børn. Senere suppleres maden med linser, bønner, forskellige vegetarpostejer og evt. æg. For lakto-vegetarer og lakto-ovo-vegetarer gælder de samme fedtstofanbefalinger og vitaminanbefalinger som for andre børn. En kost som kun udelukker æg, kød og fisk er ikke problematisk, når maden ellers er varieret.
jul 2012
Følger: 13 Følgere: 23 Heste: 5 Svar: 363
dec 2008
Følger: 121 Følgere: 124 Heste: 6 Emner: 68 Svar: 553
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Rikke: Hvor er det dejligt, at du har taget det valg! Min far var også lidt mobset den gang jeg fortalte ham det for flere år siden. Men det måtte han nu en gang bare accepterer. Bare sig stille og roligt til ham, at du nu har valgt at blive helt vegetar.
Og så bare spis en masse af det grønne, så han kan se, at det ikke er fordi du er bange for at spise
jul 2012
Utroligt mange mennesker tror, at vegetarer lever af bønnespirer og solskin. Men kan kan altså sagtens spise noget super lækkert mad (både vegetarisk og vegansk), som ikke inkluderer kød. Og vi kan stadig spise chokolade og kage!
nov 2010
Følger: 175 Følgere: 179 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 991
Sig det til ham som det er, og hvis han ikke acceptere dine valg, er han vel selv skyld i at du får en spise forstyrrelse når du er hjemme hos ham, hvis vi virkelig nægter at spise det kød han har lavet
feb 2012
Jeg har i 2 år ville være vegetar.. Jeg har bare ikke kunne holde mig fra det...
Jeg startede med kyllingen som en begyndelse på det. så ville jeg lige så stille slette andre former for kød. Men så så jeg filmen... Den var værre end de andre jeg havde set!
Hvad så hvis det ikke hedder "vegetar"? Jeg gider bare ikke spise køddet...
feb 2012
jul 2005
http://www.hestegalleri.dk/grupper/vegetar
jul 2012
Hvis man ikke spiser kød, men spiser fisk, hedder det pescetar
jul 2005
Men vil råde dig til, at så snart du har overskud, bliver helt vegetar. Fisk kan også føle smerte, og fiskeindustrien er rigtig grum
feb 2012
Jeg ved det godt. Men jeg tror bare ikke jeg vil kun holde det, hvis jeg ikke havde nogen former for kød at kunne spise..
Men måske med tiden
jul 2012
De hedder Quorn og Hälsans Kök. Men man kan også lave meget af det selv
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
feb 2012
Men kunne næsten ikke smage forskellen på kød og ikke-kød
jul 2012
feb 2009
Følger: 551 Følgere: 595 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.589
For det andet: Du kommer ikke til at mange noget som helst. Baggården ved intet om det hun udtaler sig om. Jeg var ved lægen da jeg som 14 årig blev vegetar, han sagde min mor ikke burde være bekymret.
For det trejde: Ud med det til din snæversynede far. Sæt dig ned og forklar ham hvordan det er, og at det ikke kommer til at ændre noget som helst.
Og sidst men vigtigst: GODT valg!
feb 2012
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Hvis du ikke spiser ved ham så tit, kan du måske endda tilbyde at lave mad hver gang du er der.
aug 2006
Følger: 67 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 185
aug 2006
aug 2006
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
En anden ting man skal have sig for øje er at der mishandles dyr i så mange andre henseender. Til læder, pels og shows - blot for at nævne nogle eksempler.
- Dog giver det for mig ingen mening, at boykotte noget form for kød grundet at det er synd, men ikke noget andet? Burde man ikke gå all in, hvis man endelig gør det, ellers er det vel nærmest spildt arbejde?
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
apr 2006
Følger: 104 Følgere: 217 Heste: 4 Emner: 248 Svar: 1.473
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 308
Vil blot huske dig på (som den naturvidenskabs-ting jeg er) at sætte dig ind i hvilke grøntsager der indeholder de essentielle aminosyrer, som din krop ikke selv kan danne, og ikke får når du ikke spiser kød. Mener der er et par stykker som kun findes i ganske få grøntsager. Ingen kritik - du kan sikkert sagtens finde ud af det, det er bare ekstra vigtigt nu hvor du stadig vokser og alt det. Du er velkommen til at skrive en PB til mig hvis du vil vide mere..
Og med hensyn til din far - fortæl ham dine synspunkter, vis ham det du har set, forklar ham, at det nu engang er sådan du har det, og så må han bare acceptere det.
Fortælle far (vegetar)