{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Michelle C
Michelle C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp til at tæmme æsler! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Jeg arbejder på et landbrugsfritidhjem, hvor vi har fået 2 små æsler foræret. De har gået alene i en park og er meget sky.
Vi kunne selvfølgelig godt tænke os at de blev tamme så børnene kunne hvae glæde af at snakke med dem og omvendt.
Det hjælper ikke at lokke med mad osv. Hvis man går ud på folden til dem, så "stikker" de af.
Nogen der har et godt råd til at de små æsler kunne blive lidt mere tamme? smiley De går sammen med 3 heste.

På forhånd tak smiley

Mvh Michelle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at tæmme æsler!
  • #1   23. jan 2013 Æsler er ikke anderledens end heste at have med at gøre. Lidt kløgtigere, men det er også den rigtig store forskel! smiley

• #2   23. jan 2013 Gør det samme som du ville gøre hvis det var en hest. I hovedet fungere de ikke spor anderledes, så det handler bare om tålmodighed.

• #3   23. jan 2013 Ville tage mig god tid, og så bare få dem i en boks eller en mindre indhegning og så bare sætte mig ned og vente til de kommer hen til DIG smiley de er meget klogere end heste og værdsætter kærlighed mere en mad smiley gi dig god tid til dem smiley

• #5   23. jan 2013 Heste eller æsler der er sky kan være en god ide at sætte på boks en periode, altså de skal selvfølgelig ud hver dag. Men i boksen vænner den sig til ens lyde når man kommer og går, man kan bedre komme til den, uden den bare flygter.

Jeg havde en hest der var meget sky og slet ikke ville fanges på folden, hun havde alle dage gået i løsdrift og gjorde det også. Det var først da jeg tog hende på boks at det blev bedre. Det havde jeg meget større chance for at lære hende at kende og omvendt. Da hun så havde gjort det i en periode kom hun i løsdrift igen, hun blev måske lidt mere sky, men slet ikke som før og kunne nu fanges på folden.

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   23. jan 2013 Tak for jeres svar. Jeg er desværre ikke sååååå hesteerfaren, men det med boks lyder som en god idé. Det vil vi overveje smiley Kom gerne med flere indput smiley

• #7   23. jan 2013 I boksen kan du også "tvinge" dem til at tage imod det mad du giver dem. Du kan lægge det i kryppen, og så bare stå lidt på afstand og kigge lidt på dem. Eller bare være der. Til sidst vil de nok blive nysgerrige og spise maden (:
    Langsomt vil de forhåbentlig opfatte dig som noget godt. Men det tager nok lidt tid, eftersom de jo nødigt skulle blive bange for menneskekontakt - så man er nødt til at gå roligt frem (:

• #8   23. jan 2013 man skal aldrig tvinge et dyr om det så er hunde katte fugle eller hvad pokker det nu er....

men du skal have meget tålmodighed, få den i en boks og så bare sætte dig ind i boksen, da kan godt tage lang tid men det er den bedste måde at æslerne kan få et godt tillidsbånd til mennesker smiley

man behøver ikke have den store erfaring med heste smiley men det skal nok komme smiley det er ikke så svært hvis man bare tager det med ro smiley

• #9   23. jan 2013 Den var sikkert henvendt til mig. Læg mærke til citationstegnene - jeg vil skam heller ikke tvinge dem til noget (det kan man i øvrigt heller ikke med æsler).
    Det jeg mener er, at hvis du lukker dem ind i boksen er der ikke så meget plads de kan løbe væk og blive bange på. De kan stadigvæk komme ind i hjørnet, men efter lidt tid vil de højest sandsynligt tage imod maden, når den bare ligger i kryppen.

Kommentér på:
Hjælp til at tæmme æsler!

Annonce