Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bærer du pels?
  • #1   16. jan 2013 Går uld ind under kategorien pels i denne sammenhæng?

• #2   16. jan 2013 sådan smiley

• #3   16. jan 2013 Jeg bærer ikke pels (er meget imod det).. men jeg kunne enormt godt tænke mig at se jeres resultat af undersøgelsen smiley og hvordan jeres spørgsmål er drejet smiley

• #4   16. jan 2013 Det er ret tankevækkende synes jeg - at I har et projekt om dyremishandling, og så kaster I jer lige over pelse?

Jeg er klar over, at pelsdyr (ligesom andre dyr) i flere andre lande har en kummerlig tilværelse, men den danske pelsindustri er faktisk meget godt med på beatet.

Jeg er rimelig sikker på, at der er langt flere mishandlede kæledyr end pelsdyr i DK smiley

• #5   16. jan 2013 Undskyld, men det jo en helt forkert måde at du laver dette spørgeskema på - for vi alle ved hvad din holdning er, og du præger svarene med din negative holdning til spørgsmålet...

- Et spørgeskema skal være neutralt og ikke hæle til den ene eller anden side, og så skal du da OVERHOVEDET ikke sætte billedet ind til sidst - dette er IKKE din kampagne men en metode til at udvikle en kampagne, så du ved hvad andre folk mening er...

- Den var hvert fald ikke blevet godkendt her på HTX, og så på 3. årgang!!!

• #6   16. jan 2013 ja, ligesom jeg sover i en gåsedunsdyne og drikker cola.

• #7   16. jan 2013 Måske i skulle have lavet svar muligheder for os som enlig ikke bruger pels.

• #8   16. jan 2013 Ja det gør jeg, ligesom jeg også spiser kylling leverposteg og bøf.

nogen der tror at koen og grisebasserne samt kyllinger der har det bedre end mink ræv osv ...??

• #9   16. jan 2013 Dette er ikke for at starte en pels diskussion smiley Hvis i vil mig noget, så bedes i sende mig en privat besked smiley

C. Rasmussen
    Undskyld jeg ødelagde din dag så. Desuden er det 9. klasses eksamen. Vi har aldrig lært noget om spørgeundersøgelser.

• #10   16. jan 2013 Team Grafik
    Undersøgelsen er mest for dem som bærer pels smiley

• #11   16. jan 2013 At mink ikke har det dårligere end kyllinger, køer og grise er ikke en undskyldning for at gå med minkpels. Det er en grund til at blive vegetar!

Folk siger at dyrevelfærden i Danmark er i og åh så god, men hvis man ser det fra dyrenes synspunkt, tror i så at de er godt tilfredse? Jeg ville ikke være glad for at være en mink, gris eller kylling i Danmark, og det gør ingen forskel at det er værre andre steder...

• #12   16. jan 2013 Vi kan ikke alle i hele verden leve som vegatar, og det ved du også godt hvid du har dine fakta iorden. Punktum*, mere gider jeg ikke sige om den sag, så kan du diskutere og komme med ævl alt det du vil, det står for din egen regning.

• #13   16. jan 2013 Nej, ikke alle kan undvære kød helt, men vi kan sagtens skære så meget ned på det fælles forbrug at dyrene ikke BEHØVER leve under så dårlige vilkår, men kan holdes naturligt.
    Desuden vil jeg ikke mene at det er mig der kommer med "ævl", så lad venligst være med at være så nedladende. Det er der ingen grund til.

• #14   16. jan 2013 Lady:
    det er ikke vegetar vs ikke vegetar

det måske mere latterligheden bag dem der sidder og vrøvler op om den stakkels mink, imens de sætter deres tænder i en saftig bøf, eller trygt putter sig i deres andedunsdyne om natten.

desuden har mine forældres slagtekøer det godt smiley

• #15   16. jan 2013 Men du er nød til at have flere svar muligheder + være neutral.
    Jeg bruger f.eks ikke pels fra pelsavlen, men har flere par sælskindshandsker. Der er ingen svar muligheder for sådan en som mig. For sælerne bliver ikke opdrættet, de lever vildt og bliver skudt som mad. Også bliver pelsen så brugt.

• #16   16. jan 2013 eller vil have man skal købe frilandsæg i stedet for buræg, for burhøns har det dårligt - ja de har det ikke altid helt godt, men sjovt nok dør der årligt flere frilandshøns af kannibalisme end der dør burhøns smiley

• #17   16. jan 2013 Calla. Jeg er heller ikke af den overbevisning at køer har det så skidt i den danske landbrug, men grise og kyllinger har i hvert fald ikke et fedt liv. Men du har ret, det skal ikke handle om vegetarisme. Selvom jeg dog vil mene at det er en vigtig del af debatten. Det bliver i hvert fald hevet frem hver gang der er en debat om pels.

• #18   16. jan 2013 Calla, har du en kilde på det med hønsene?

• #21   16. jan 2013 lady:
    her er noget:
    http://samvirke.dk/mad/artikler/buraeg-hitter.html

• #22   16. jan 2013 Monty, Donna og Karina smiley Jeg ved UDEMÆRKET hvad jeg snakker om, jeg har bare en anden holdning til det end dig. Jeg er aktiv dyreaktivist, så ja, jeg har sat mig ind i sagen, mere end de fleste faktisk. Min holdning er ikke formet pga manglende viden, men pga af personlige holdninger.

• #23   16. jan 2013 går ikk med andet pels end det der gror ud på mig smiley ergo små dun på kroppen. Det det..
    Ja jeg sover med dun dyne, det har jeg det ok med for de gæs der ladede livet skulle slagtes alligevel og med hensyn til om alle andre dyr har det bedre, så er det virkelig meget afhængig af hvor du kommer hen.. Hvis du tager til en privat landmand der bare har en 10 kalve til slagtning, så ja de har det tit bedre.. Nej uld går ikke under kategorien pels, da det er et dyr der er blevet klippet og ikke slået ihjel og flået for vores skyld.. Jeg går som sagt kun i hjemmefremstillet pels.. smiley

• #24   16. jan 2013 DayDreamer. Der er oss stor forskel på læder og pels fordi læder er lavet a køer/okser.. De er blevet slagtet og spise., ikke bare hentet af Daka eller et eller andet. Ellers er de brugt til dyrefoder.

Så længe dyrene ikk bare lader livet for bare deres pels. Så kan jeg forstå det, bare det har haft det godt det der nu skulle slagtes og spises! smiley

• #25   16. jan 2013 Daydreamer, det passer i hvert fald ikk! For nu har jeg sådan set set hvordan det går til.. men ok,, gåsedun eller fjer.. aner ikk hvad min dyne er med. jeg har ikk selv købt den.. har fået den i gave og smider ikk gaver ud..

• #27   16. jan 2013 Jeg mener at Daydreamer har ret med hensyn til gåsedunene. Og hurra for min allergivenlige, vaskbare fiber dyne og pude siger jeg bare! Kan ikke forstå alle ikke bruger den slags, de er billige og absolut lige så gode, hvis ikke bedre smiley

Nej, man smider ikke noget ud man først har købt, men når det engang er slidt op så kan man derefter tage et bedre valg. Jeg har foreksempel en dejlig passier lædersadel og jeg vil gerne være så læderfri som det er muligt, men jeg skaffer mig ikke af med min dyre sadel. Jeg venter da til den er slidt op og så kan jeg købe en i et andet materiale næste gang. Til den tid kan man forhåbentlig også få de bidløse hovedtøjer i andet materiale, og så passer det jo sammen smiley

• #29   16. jan 2013 Black. nu skriver jeg så igen, at det læder der findes i dag er jo fra køer der slagtes alligevel og bruges til noget. De hentes ikk bare og bliver brændt...

• #30   16. jan 2013 Jeg gider slet ikke diskutere dether hvis du skal tale sådan til mig! Hold da helt kæft hvor er du grov! Så fordi jeg er dyreaktivist mener du at jeg bare er komplet idiot eller hvad!? Hvad f*nden er det for en måde at tiltale andre brugere på!?
    Jeg tager gerne en saglig og afdæmpet debat, men jeg finder mig ikke i at blive svindet til på den måde!

• #31   16. jan 2013 Istidselefanten: Jeg er godt klar over at koen bliver spist, og jeg har heller ikke noget imod at andre går med læder. Nu ligger landet bare sådan at jeg selv er vegetar, så jeg har det ikke godt med migselv over at bruge læder. Jeg respektere fuldt ud din holdning om at det er okey at man bruger ting fra dyr der slagtes til konsum, men jeg deler den bare ikke smiley
    Jeg vil gerne være helt uafhængig af animalske produkter.

• #32   16. jan 2013 Selvom man har forskellige meninger og holdninger, så hold det venligt i en pæn tone.. Jeg ser flere steder, hvor det kan virke lidt nedladende.. Læs jeres tekst igennem en ekstra gang, inden I poster.. ;o)

• #33   16. jan 2013 HAHAHAHA, nu må jeg le. Canada goose med fakepels?
    Det laves ikke, den er med gåsedun og pelsen er fra en eller anden ulveart.
    Du har tydeligvis bare en eller anden efterligning smiley
    Måske en fra Kina der er lavet af lille Fido smiley

• #34   16. jan 2013 NEJ!!!!!!

• #36   16. jan 2013 Vi kan diskutere det når du er parat til at opføre dig voksent og modent.

Som tidligere skrevet er min holdning ikke bygget på manglende oplysning, så jeg har intet behov for at google. Mine holdninger kommer af den måde jeg er opdraget på og er hverken mere rigtig eller forkert end din holdning. Det er bare min måde at se tingene på. Hvis ikke du kan acceptere det ser jeg ingen grund til at fortsætte diskutionen.

• #41   16. jan 2013 Det kan Monty næppe svare på DayDreamer - hun kan umuligt holdes ansvarlig for, hvad en eller anden skole gør, og hvorfor.

Hvorfor tager du ikke kontakt og spørger skolen, siden det åbenbart ligger dig så hårdt på sinde? - eller hvorfor råbte du ikke "vagt i gevær" da du var på skolen?
    Skyldes det måske, at det nok er lidt overdrevet - eller er det bare lettere at svine et helt erhverv til, når man sidder trygt og godt bag en PC-skærm og et nickname?

• #42   16. jan 2013 Hold da op.
    Meget farvet undersøgelse..

Er nu ret sikker på at ræveavl er blevet forbudt i DK?

• #43   16. jan 2013 Maja:

hvilken undersøgelse?

• #44   16. jan 2013
    Hvor kan man dog snakke grimt, nedladende og yderst arrogant. Det er virkelig en evne at ha' at få en der blot læser med til at føle sig helt lille og sølle, nedgjort og trampet på. Selvom det ikke var den indlægget var rettet imod.

• #45   16. jan 2013 Vil bare sige at læder ikke KUN kommer fra køer de rer spist. der er læder køer i indien mener jeg det er og de lever et liv der er frygteligt ---

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FwJgGEqa2xI#! 3.40 henne i den her film, der kan i se hvad der sker med de her læder køer ...

synes bare lige at når man kommer med fakta, skal det være de rigtige fakta, lie som at nogle mener ikke alt bliver brugt ved minken, det gør den her i DK

• #46   16. jan 2013 Jeg vil lige sige at ræveavl/produktion blev der lavet en lov om i 2009, og alle farme skal være nedlagt i 2015/2017 (Kan ikke lige huske hvornår). smiley

• #47   16. jan 2013 Ja, krikken - det er der faktisk rigtig mange der evner - og det kommer pænt tydeligt frem i denne tråd smiley

• #48   17. jan 2013 Monty, Donna og Karina smiley
    Som sagt kender jeg godt til lovkrav og forhold i grisestalde. Kostalde indrømmer jeg gerne at jeg ikke ved helt nok om endnu. Jeg ved hvordan de har det der hvor de lever efter lovkravene, og jeg mener ikke at det er ok at holde dem på den måde. Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om hvordan det er, der hvor der gøres mere for dyrene, men jeg tvivler på at mange gør mere end de skal. I sidste ende har man jo griseproduktion for at tjene penge.
    Jeg kan fornemme at du har nogle fordomme om dyreaktivister, og jeg skal ikke kunne sige hvad det kommer af, men vi er altså ikke dårlige mennesker, vi elsker bare dyrene meget højt og vil gerne prøve at hjælpe med at skaffe bedre levevilkår for dyrene. Jeg kan garantere dig for at det ikke er fordi vi bare er en hel flok fejlinformerede mennesker der ikke ved en skid. Vi har bare en anden holdning til hvordan dyr skal behandles. Fordi vi ikke ser dem som mindreværdige, men på ligefod med mennesker. Fordi vi vejer deres liv lige så værdifulde som menneskers. Kan ikke se hvorfor der lige skal hates på det.

Når det er sagt, så synes jeg du skal læse det igennem du har skrevet og tænke over det. Du plejer være rimelig fornuftig i debatter, så jeg ved ikke lige hvad der er gået galt for dig. Men helt ærligt, du opføre dig rigtig barnligt, og det virker som om du gør det bare for at pisse mig af.
    Uanset hvad, så håber jeg at vi kan tage diskutionen op en anden gang, når du kan gøre det på en lidt pænere måde, for jeg vil faktisk gerne høre dine synspunkter. Hvis du altså kan komme med dem UDEN samtidig at nedgøre nogen.
    Jeg melder mig i hvert fald ud af diskutionen for nu.
    Fortsat god dag.

• #49   17. jan 2013 Lady Blacksheep: jeg gætter på, at holdningen omkring dyreaktivister kommer lige nøjagtigt samme sted fra, som holdningen omkring landbruget: medierne.

Desværre er det langt hen ad vejen medierne, der bestemmer vores (samfundets) holdning til dette og hint - og medierne er IKKE upartiske. Vi kan på intet tidspunkt regne med, at nogen som helst sag bliver fremstillet neutralt og upartisk i noget medie.

Derfor vil det være de få, der ødelægger det for de mange. Her tænker jeg på de dyreaktivister, som i nattens mulm og mørke lukker dyr ud til den visse sultedød - eller benytter sig af åregamle, udenlandske billeder for at tegne et (falsk) billede af dyrenes vilkår i dagens Danmark.
    Det kan godt være, at der findes dyreaktivister, som aldrig ville benytte sig af sådanne midler - men dem hører vi bare aldrig om.

Akkurat som vi aldrig hører om de landmænd, der elsker deres arbejde, deres dyr og deres miljø, og som går meget vidt for at beskytte dette (og den slags er der trods alt flest af).

Det er bare ikke godt nyhedsstof smiley

• #51   17. jan 2013 Lady:

Argh, nu bevæger du dig ud på dybt vand lige meget hvordan du vender og drejer den, vil du aldrig kunne give dyr lige værdi som mennesket, bare det at du selv tillader dig at give dem værdi, der ophøjer du dig selv over dem.

• #52   22. jan 2013 mennesker,dyr og andet kravl blir mishandlet på verdensplan. menneskerne kan ikke sige fra og det kan dyrene heller ikke.
    Det tøj som I tager på kroppen hver dag, kommer fra underbetalte arbejdere - børnearbejdere i visse tilfælde.

Der er så meget ondt her på jorden. og vi kan ikke gøre så forfærdeligt meget ved det, udover at være gode forbilleder.. smiley og så vidt muligt boycotte de steder man ved 110% mishandler..

men ja, den mad du spiser er mishandlet.. verden er generelt bare et ondt sted..

• #53   22. jan 2013 1: nej, går ikke med pels.

2: er landmand og mine dyr har det godt.
    Der kommer dyrlæge kontrol hver 5. uge, for at tjekke om alt er ok. Vi bliver tjekket af Danish kontrol uventet, for at tjekke om vores dyr har det ok. Vi blir tjekket af myndighederne uventet..
    Alle vores dyr får halm hver dag. Vores søer står fikseret i 4 uger, så vi mindsker risikoen for at pattegrise bliver trådt og mast ihjel.
    Søerne går inddelt i 3 forskellige stier med dybstrøelse, de får frisk.halm hver dag. De går alle med chip og kan gå ind i en transponder, så de kan spise i fred. Alle vores søer er tamme og elsker en god kløtur, selv vores orner får en kløtur.

Vi ligger langt under landsgennemsnittet i brug af medicin, da vi sørger for gode sygestier til vores søer, de er redt op.med en tyk gummimåtte med en masse spåner oven på.

Vi er glade for vores dyr, hver og én.. Og jeg kan uden at blinke på øjnene, sige jeg er stolt af at være landmand smiley

Kommentér på:
Bærer du pels?

Annonce