{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Hvad skal min ged lære? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg er godt i gang med mit eksamens projekt. Jeg snart uddannet dyrepasser med speciale i zoo. I den forbindelse skal jeg jo lave en eksamens opgave. Jeg træner så en ged. Problemstilling: Manglende formidling af gederne. Det er meget nemmere og sjovere at formidle et dyr, der kan fremvises. Og publikum kan bedre forholde sig til dyret.

"Min" ged er født sidste forår, så hun er snart 1 år Hendes eneste kontakt til mennesker, indtil for 2 mdr. siden var ved fodring, øremærkningen og en flytning.
Derfor skal hun ses som ikke tam.
Hun har dog fået 100% tillid til mig, og jeg kan røre hende overalt. Hun fik et kid mellem jul og nytår, her måtte jeg endda malke hende og alt muligt. (Jeg blev lidt stolt)

Hun kan indtil videre: Stejle, target på hånd og target pole, kysse, hoppe op og ned fra ting, follow, og bakke.

Jeg har lige overbevist min lærer om, at jeg må have hende med til min eksamen, så vi har de sidste 2 uger trænet, at der er andre end mig tilstede under træningen.

Men hvad ville I som publikum i en zoo gerne se?

Jeg har tænkt at lære hende at komme med forskellige lyde på kommando, så publikummer kan høre de forskellige adfærds lyde.

Ps: Vil ikke have nogen diskution omkring hendes alder og den tidlige drægtighed. Uheld sker også hos geder...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal min ged lære?
Kommentér på:
Hvad skal min ged lære?

Annonce