{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

hvad gør man hvis andre ikke tror på en? {{forumTopicSubject}}

jeg har et problem jeg håber i vil hjælpe mig med:
for 7 mdr siden havde jeg min hest stående på en gård hvor vi var omkring 15 opstaldere. jeg var rigtig glad for at være der, hestene kom ud hele dagen, vi andre kom godt ud af det med hinanden og jeg elskede virkelig det sted.
jeg var altid dernede sammen med en pige der også havde hest der, og det var os der middags-fodrede samt lukkede ud.
vi havde det rigtig godt sammen.
jeg hjalp gratis (fodrede, lukkede ud/ind, fejede, gav wrap osv). det gjorde jeg gladeligt da jeg går hjemme og dem der har stedet er rigtig søde, så problemet er IKKE at jeg hjalp meget, jeg mener vi alle bør hjælpe hinanden i det omfang det er muligt. desuden redede konen på gården mig fra at gøre et rigtig dumt køb, og det er jeg hende stadig utrolig taknemmelig for.

nå men nu til sagens kerne:
hende jeg altid var der sammen med havde en skøn hest, der desværre ikke så så godt, og på et tidspunkt blev den hovedsky, jeg havde set en skubbe den lidt hårdt ind i boksen, det fortalte jeg min veninde hun vidste hvorfor, hun blev ked af det men kunne jo desværre ikke gøre noget ved det.
hun og jeg talte i kampens hede om at hvad fa.... hende der havde skubbet heste ville gøre hvis vi gik og skubbede på hendes hest.
aldrig nogensinde kunne nogen af os finde på det, for det var jo ikke hestens skyld, men desværre er det jo tit sådan at man kan sige nogle dumme ting når man er gal. der var INTET i det overhovedet!!!!
dum som jeg så er snakker jeg med en anden pige dernede om det, en ikke ret mange kan li, og dem der kan li hende har ikke set hendes sande jeg, for så var hun venneløs. hun pynter altid jævnt godt på sandheden, lyver og manipulerer (hun er 30!!!!) jeg stolede på hende da jeg kendte hende da hun ikke var så gammel og dengang var sød.. hun vælger at pynte på det og siger at jeg har sagt at den anden pige havde slået den hest hvis ejer havde skubbet hendes hest. jeg kan ikke forstå at folk tror på hende for hun er ganerelt fuld af løgn og det ved de andre godt.
jeg må indrømme at jeg savner stedet rigtig meget. jeg har forsøgt at gøre opmærksom på at hun lyver
hvad gør jeg?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør man hvis andre ikke tror på en?
  • #1   31. dec 2012 Tror ikke du kan gøre så meget.
    Sådan er rigtig rigtig mange hestefolk desværre, kan de skade andre ved rygter og løgne, så gør de det-

Derfor holder jeg mig også selv fra hestefolk, og har hestene hjemme, gider ikke folks fnidder og fnadder.

• #2   31. dec 2012 næh, du kan ikke gøre så meget andet end at tage ved lære af det
    jeg har også lært det på den hårde måde, og måtte flytte min hest (som stod hos min nabo), pga. tøsefnidder

så det eneste råd jeg kan give, selvom du nok allerede er klar over det: lad være med at snakke om problemer med de andre.. nøjes med at tage fat i de parter der er personligt involveret
    i dit tilfælde havde jeg nok startet med at tage fat i den person der skubbede hesten

• #3   31. dec 2012 Tror det eneste du kan gøre er at ignorere den slags rygter. Jeg har en ex bedste veninde de så sig sur på mig da hun forsøgte at få min mand og han ikke ville ha hende men gerne ville blive hos mig. Det har nu resulteret i en ondskabsfuld kælling (undskyld mit franske) som gør alt hvad hun kan for at sprede alle mulige grimme rygter om mig. Jo mere jeg ignorerer hende jo vredere blir hun. Men alle jeg kender og omgåes kan godt se det er hende den er gal med, i virkeligheden gør hun bare sig selv til grin.
    Det vil hende du omtaler osse gøre, hvis ikke folk allerede nu tænker sådan så vil det komme med tiden.
    Men kan godt forstå du er ked over det, det er ufedt og super barnligt af den slags mennesker, der er desværre mange af dem, og i hesteverdenen er der ekstra mange (gad vide hvorfor?!) Du må vende det døve øre til og komme videre.
    Du kan jo vel sagtens vende tilbage til stedet uanset hvordan denne kvinde er?

• #4   31. dec 2012 christel Ø: sikke en træls oplevelse du har haft, nogle mennesker er bare skøre.
    jeg kan desværre ikke vende tilbage fordi hun siger at jeg har sagt at den anden pige slog alle hestene i hovedet, det gjorde hun IKKE men underligt nok tror folk på hende, hvilket er lidt underligt når de ved hvor ondskabsfuld hun er.
    men jeg bliver nok nødt til at indse at hun "vandt".

• #5   31. dec 2012 Det gør mig ondt at høre at hun har "vundet" på den måde. Det burde bare ikke være sådan at rygter kan ødelægge ens mulighed for opstaldning et specifikt sted. smiley
    Men som du selv siger, hvis folkene på stedet er sådan, så er det vel i sidste ende heller ikke værd at vende tilbage dertil. Så må du nok bare vende næsen fremad og finde dig et nyt og bedre sted at være. Det er der helt sikkert smiley

• #6   31. dec 2012 tak for anmodningen:) det var sødt af dig.
    der skete desværre det at min dejlige vallak er blevet aflivet pga brækket hovben, men ville jo gerne have den næste hest derned.
    min vallak stod til sidst på et stort ridecenter, det er et skønt sted med rigtig gode faciliteter, men hesten må om vinteren komme på løbefold i ½ time. lige lidt nok.
    og hamrende dyrt, men det skal man jo være klar over når man køber hest og jeg betalte også gladeligt for at have ham der, det er bare 19 km herfra, men jeg har bil så det er mest det med foldtid der er galt ved stedet.

• #7   31. dec 2012 Du gå hen til hende der har startet rygtet og fortæller hende lige hvordan man opføre sig, og hvisndu høre nogle der taler om denne episode så spørge du dem bare om hvor blå øjet de er.

Du holder på hvad du har sagt.
    Og så syntes jeg bestemt hende der fortæller rygter lige skal havde afvide du ved hun lyver og at det IKKE er okay! En ting er er det ikke endre på den skade hun har gjordt, men hun kan godt få afvide det ikke er okay.

Det havde jeg gjordt smiley

• #9   31. dec 2012 Så lidt, man kan aldrig få for mange venner smiley
    1/2 times fold er godt nok heller ikke meget, jeg skal ha min næste stående i de klub ved siden af hvor je bor, der er 4 timers fold tid + man kan skrive sig på "løse" fold timer men der skal man så selv lukke ud og ind. Det kan jeg lige overskue, selvom jeg helst så den ku gå ude i alle døgnets lyse timer. Men når man bor i storbyen er det bare svært at finde steder hvor det kan lade sig gøre. Jeg har ikke hverken kørekort eller bil endnu så kan ikke rigtig stille den længer ud på landet. Men håber vi snart finder en gård vi kan slå os ned på hvor jeg kan ha de hjemme smiley

Kommentér på:
hvad gør man hvis andre ikke tror på en?

Annonce