{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

At glemme livsvigtig medicin {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg har epilepsi - En lidelse jeg har døjet med siden jeg var 13 år (14 år i alt).
Man skulle tro at dét at tage min medicin, nu var pr. rutine, men nej.

Jeg glemmer flere gange at tage min medicin, og dét til trods for at jeg ved at den er livsvigtig. Tanken om anfald skræmmer mig virkelig meget, og alligevel glemmer jeg det.

Nu er det 7 år siden jeg sidst har haft et full-body anfald, men jeg har flere gange om måneden små anfald i arm og hoved, og de skræmmer mig også. De er yderst ubehagelige, men det er tanken om at de kan udvikle sig, der skræmmer mig mest.

Nu har jeg så lige villet tage min medicin, og opdager at jeg har glemt at tage den her til morgen (tager d. kl. 13 og kl. 1), og nu kan jeg næsten være sikker på at jeg enten vil falde i søvn med anfald, eller døje med anfald hele dagen imorgen.
Min krop er allerede begyndt at sitrer, så de kan begynde når som helst. smiley

For pokker hvor jeg hader det. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At glemme livsvigtig medicin
  • #1   29. dec 2012 Uh, hvor lyder det ubehageligt! Jeg håber det bedste for dig smiley
    Må jeg spørge, om der ikke er nogen som helst form for helbredelse? smiley

Håber ikke du for et anfald, men hvis du gør, så held og lykke hvis det er det man siger smiley

• #2   29. dec 2012 Tak Nicoline.
    Nej, der er desværre ingen form for helbredelse. Ikke for den slags jeg har. Nogen kan helbredes, men det er langt de færreste.
    Jeg er desværre sikker på de kommer, så jo tak. Vil forsøge at holde dem nede. Og så må jeg tage en halv pille mere end jeg burde, i håb om at det vil tage det. Det hjælper sommetider. Det er dog første gang jeg går i 12 timer uden at tage medicin, siden jeg havde mit sidste store (full-body) anfald, så er en anelse nervøs.

• #3   29. dec 2012 ups, det minde mig lige om at jeg har glemt at tage min medicin!

og æv smiley :(

• #4   29. dec 2012 <b>JSW</b>
    Glad for at kunne minde andre på det, hvis I har glemt det. Så må du hellere skynde dig.

• #5   29. dec 2012 Det er jeg ked af! Jeg håber meget at du for det bedre - Krydser fingre.

• #6   29. dec 2012 kan du ikke sætte din tlf til at bimle til de tider? det gør jeg når jeg skal huske noget smiley og man kan jo sætte alarm til alle dage og flere tider

• #7   29. dec 2012 Ubehageligt smiley føler med dig. Får angstanfald så kender godt følelsen af angsten for det man ved kommer. Håber det ikk blir så slemt som du frygter.
    Kan du ikke sætte nogen faste alarmer hver dag i din telefon der minder dig om din medicin så du kan ikke glemmer det?

• #8   29. dec 2012 Øv hvor træls. :S

Men jeg tænker også at det måske ville være en god idé at sætte alarm på telefonen? Jeg ved at det er en stor hjælp for mange. smiley Og som du selv siger er det jo meget vigtig medicin. smiley

• #9   29. dec 2012 Jeg har alarm på telefonen, og det er også derfor jeg husker det så ofte som jeg gør. Igår glemte jeg bare telefonen i stuen, og sov over mig, og da jeg stod op glemte jeg at tage medicinen. smiley

• #10   29. dec 2012 Jeg har alarm på telefonen fordi jeg får smertemedicin. Dette fungerede ikke for kæresten med hans medicin, så det har vi fået en æske til på apoteket. Den æske er delt op i dage + morgen, middag, aften. Den er sat på badeværelset hvor han ser den, så det er nemt for ham at se hvis medicinen er glemt.

• #11   29. dec 2012 Man kan også få medicinæsker, hvor der er et ur på. Måske det kunne være løsningen, og så evt have et par stykker, placeret i huset forskellige steder?

• #14   29. dec 2012 Jeg har prøvet alt. Jeg har en seddel på køleskabet - Den ser jeg ikke længere. Jeg har min pilleæske liggende på bordet lige foran mig - Den overser jeg også.
    Og ja, der er også morgen og aften i, så jeg kan se om jeg har husket/glemt at tage min medicin.

Det er epilepsien der giver mig dårlig hukommelse, og medicinen i sig selv gør det ikke bedre. Så ja, det er ikke en nem situation. Men jeg forsøger at have min mobil på mig så ofte som muligt, netop for at jeg kan huske at tage min medicin, og min kæreste minder mig også om det.

Jeg har dog heldigvis ikke fået anfald endnu, men nogengange kommer det først 2-3 dage efter, så det kan desværre nåes endnu, og fik dog taget al min medicin inden jeg gik iseng, så forhåbentlig vil det gøre en del.

• #15   1. jan 2013 Klokken 13 og 1 altså 1 om natten?
    Nu jeg lidt du,M hvad gør den sygdom?

Lidt underligt fra den ene dag til den anden har jeg 4 medicintider i hovedet

• #16   1. jan 2013 <b>Dream your Dream</b>
    Ja, jeg er lidt af en natteravn, så de to tider passer bedst.
    Epilepsi er ikke en sygdom, men en lidelse. Den gør at man kan få krampeanfald, eller måske bare dejse om med black-out. Der er flere forskellige former for epilepsi, og min gør at jeg får kramper, og i ekstreme tilfælde får black-out oveni.

Kommentér på:
At glemme livsvigtig medicin

Annonce