560 visninger
|
Oprettet:
Lyder den her foderblanding okay? {{forumTopicSubject}}
Kan starte med at sige, at jeg ved ikke præcist hvad og hvor meget der er af hvert i foderet.
Det er lavet af en uddannet foder mand.
Han sagde der var sort havre i, gær og lidt chokolade (han sagde at chokoladen bare var for smag. Andet ved jeg ikke)
Som sagt, jeg ved ikke præcist hvor meget der er af tingene, og der er flere ingredienser i.
Har nogle spørgsmål til det:
Hvordan har jeres fuldblodsheste reageret på sort havre? Bliver de skøre i bolden? (Overdrivelse fremmer forståelse)
Hvad er sort havre?
Der bliver suppleret med halm, men hvad gør det godt for?
Hvad synes i om de tre ingredienser i foderet?
sep 2008
Følger: 61 Følgere: 61 Heste: 1 Svar: 366
sep 2008
Følger: 61 Følgere: 61 Heste: 1 Svar: 366
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Wrap & hø hvor meget får den der og hvad giver i som vitaminer og mineraler
Havre er jo mest energimad men sort havre er ikke helt så meget speed som alm. havre.
For at kunne sige for eller imod skal man kende det fulde indhold af det foder han laver til hesten
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Tror du glemmer at jeg skriver, at jeg ikke ved hvor meget der er af ingredienserne.
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
halmen er totalt irrelevant, da det ikke er mad for en hest.. kun hø og wrap tæller som foder.. halm kan blandes i hvis man vil forlænge tyggetid for dem der tager nemt på..
hvad er det for en udd. den foder mand har??
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
Chokoladen kan jeg ingen fidus se i...gærkulturen kan man give for at opretholde tarmfloraen hvis hesten har tendens til tynd mave af for godt wrap.
Halm er ikke foder men strøelse.
Sort havre skulle efter sigende være bedre at bruge som "fyld" end alm. havre da der ikke er så meget energi deri, men der er stadig masser af stivelse i det.
Lyder den her foderblanding okay?