{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Lyder den her foderblanding okay? {{forumTopicSubject}}

Kan starte med at sige, at jeg ved ikke præcist hvad og hvor meget der er af hvert i foderet.
Det er lavet af en uddannet foder mand.

Han sagde der var sort havre i, gær og lidt chokolade (han sagde at chokoladen bare var for smag. Andet ved jeg ikke)
Som sagt, jeg ved ikke præcist hvor meget der er af tingene, og der er flere ingredienser i.

Har nogle spørgsmål til det:
Hvordan har jeres fuldblodsheste reageret på sort havre? Bliver de skøre i bolden? (Overdrivelse fremmer forståelse)
Hvad er sort havre?
Der bliver suppleret med halm, men hvad gør det godt for?
Hvad synes i om de tre ingredienser i foderet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyder den her foderblanding okay?
  • #1   28. dec 2012 Suppleret med halm? Får den ikke hø? Og jeg har aldrig hørt om chokolade i foder, da chokolade er doping..

• #2   28. dec 2012 Og gær? Godt jeg ikke er den hest der skal æde det ihvertfald..

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #3   28. dec 2012 Lyder spøjst chokolade har intet at gøre i dyremad, halm er til at sove og gå på toilettet i,

Wrap & hø hvor meget får den der og hvad giver i som vitaminer og mineraler

Havre er jo mest energimad men sort havre er ikke helt så meget speed som alm. havre.

For at kunne sige for eller imod skal man kende det fulde indhold af det foder han laver til hesten smiley

• #4   28. dec 2012 Charlotte: Der bliver også givet wrap. Gær skulle nok være godt for tarmene, og så de bedre kunne optage næringsstoffer. Det var det han sagde, i hvert fald.
    Tror du glemmer at jeg skriver, at jeg ikke ved hvor meget der er af ingredienserne.

• #5   28. dec 2012 gær er ganske udmærket, det er ikke tale om den type gær som kan købes til at bage med smiley det er en tør form, som ikke er "levende" mere.. indeholder næsten alle aminosyrer og andet guf smiley

halmen er totalt irrelevant, da det ikke er mad for en hest.. kun hø og wrap tæller som foder.. halm kan blandes i hvis man vil forlænge tyggetid for dem der tager nemt på..

hvad er det for en udd. den foder mand har??

• #6   28. dec 2012 Elin: Han var vidst nok noget ala. agronom? Kan ikke helt huske det smiley

• #7   28. dec 2012 Synes godt nok også den blanding lyder spøjs.

Chokoladen kan jeg ingen fidus se i...gærkulturen kan man give for at opretholde tarmfloraen hvis hesten har tendens til tynd mave af for godt wrap.

Halm er ikke foder men strøelse.

Sort havre skulle efter sigende være bedre at bruge som "fyld" end alm. havre da der ikke er så meget energi deri, men der er stadig masser af stivelse i det.

Kommentér på:
Lyder den her foderblanding okay?

Annonce