{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Frieser øgning?!!??!?!?! {{forumTopicSubject}}

Jaaaa. har min dejlige frieser pige!
Og vi har i lang tid øvet foreskellige øvelser, og vil nu prøve noget øgning!
Har aldrig selv startet på at lære en hest at øge, har været med til at udanne den vidre, men i forstår..

Hvad skal jeg gøre når jeg skal starte fra bunden ?
Og tænkte nu når et frieser har så "høje knæ løft" om det så er svære for den at lære? altså om den så skal gøre det ekstra meget, inden det ligner en øgning? smiley

Kald mig dum, i dont give a fuck. Jeg er blot uvidne omkring det, og spøger jer om hjælp ! smiley

Celina'&Doutsje smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frieser øgning?!!??!?!?!
  • #1   23. dec 2012 Er det en travøgning vi snakker om? Altså en øgning generelt er ved bare med øget skridtlængde.. derefter kan man vel snakke om afskubbet, samlingen, bæringen, takten, og benløft.. Men i starten så er en øgning jo bare at ride hesten frem til et lidt øget tempo og skridtlængde? smiley

• #2   23. dec 2012 Du skal arbejde hen mod en øget trinlængde, men ikke højere tempo. Hvordan man teknisk rider sin hest ind i øgning, kan man simpelthen ikke forklare på skrift. Det kræver en underviser som kan fortælle dig hvordan man gør.
    Kan dog give dig det fif, at et par takter før du rider ind i din øgning, kan man ride en gang halve parader og få den NED i tempo. Jeg får altid fornemmelsen af have lidt mere kontrol over tingene når jeg rider lidt ned i tempo før jeg rider ind i øvelserne, måske det også kan hjælpe dig? Bare tre takter før, så rider du lige en anelse tilbage og "trykker af" ind i en øgning, når du har en god mavefornemmelse og har følelsen af at have styr på hestens bevægelser. Ved at rive lidt tilbage kan du også få en bedre overgang ind i de længere trinlængder.

• #3   23. dec 2012 1000 tak smiley
    Ved det er svært at forklare på skrift, men tak fordi i prøver!

Kommentér på:
Frieser øgning?!!??!?!?!

Annonce