Uddannelses hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'ere..
Jeg er desværre kommet i en meget træls situation.... HAR INGEN ANELSE OM HVAD JEG VIL EFTER HF.... og jeg har kun ½ år tilbage
- Jeg havde overvejet pædagog for adfærdsvanskelige unge, men kan ikke engang holde min søsters kæreste ud (og han er en af dem) så det er nok ikke lige det bedste..
Så overvejede jeg kiropraktiker men har slet ikke høje nok fag til det, og kommer ALDRIG så højt op...
Jeg elsker at arbejde med dyr og mennesker.
Kan godt lide IT, men får desværre alt for ondt i hovedet hvis jeg arbejder med det i længere perioder..
Jeg ELSKER engelsk, og at snakke med andre udenlandske mennesker....
Hvad delan kan jeg uddanne mig som? ;s
nov 2004
Følger: 99 Følgere: 118 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 475
Kig evt på www.ug.dk, er sikker på at du kan finde noget dér. Du kan sikkert finde noget med noget IT og international markedsføring (herunder engelsk), hvor du så får flere af dine interesser ind - også med mennesker, da kommunikation og markedsføring jo handler om kontakt med mennesker.
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.725
Ellers godt bud, og tak!
jan 2005
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 690
Jeg mener UG.dk har en ret god funktion til at afgrænse interesseområder, prøv den
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 690
maj 2009
Følger: 37 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 21
maj 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 102
Eller du kan læse fag op via GSK bag efter HF Det er det jeg gør for at kunne læse til Kemiingeniør på Uni
aug 2011
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 78
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 177
PT. er jeg i Sydafrika hvor jeg arbejder med dyr, hvilket allerede har gavnet mig meget, og har vist mig, at jeg har vaeret ret i hvilket job jeg vil have i fremtiden: dyrepasser m. speciale i zoodyr
Det gavner at tage 1 aar fri fra skole, det har jeg gjort, og jeg har ikke fortrudt det mindste. Bedre tage 1 aar fri og finde ud af hvad du vil, end at du begynder paa noget, og du egentlig ikke nyder det
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 81
Hvis du endnu ikke ved hvad du vil uddanne dig til, er det en rigtig god måde at finde ud af det på -altså at komme ud og opleve noget andet end skole..
Men det kommer selvfølgelig også an på, hvad du er til som person
Jeg selv, har holdt to sabbath år, hvor jeg har arbejdet som handicapmedhjælper, tjener og pædagog medhjælper - var helt sikker på at jeg skulle være pædagog (og jeg havde INGEN idé om hvad jeg ville, da jeg sluttede min HF), men så tog jeg ud og rejste og oplevede verden, andre kulturer og fik noget mere med i bagagen -og er nu i gang med, at uddanne mig til folkeskolelærer, som jer er SÅ glad for!!
Men ja, min erfaring er i al fald bare (har jeg også hørt fra andre) -at sabbath år er godt! -også når du søger uddannelse, for så har man noget mere ''erfaring''
Men ja, svært er det -og det er jo kun en selv der i sidste ende kan tage beslutningen..
Held og lykke med det -og fortvivl ikke - du skal nok finde ud af det før eller siden
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
det er desværre blevet svært at finde job, så derfor er det ikke altid en god løsning at ville arbejde et år efter skolen,
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
jan 2005
De ved ikke helt hvorfor
Uddannelses hjælp!!