{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Uddannelses hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere..
Jeg er desværre kommet i en meget træls situation.... HAR INGEN ANELSE OM HVAD JEG VIL EFTER HF.... og jeg har kun ½ år tilbage smiley

- Jeg havde overvejet pædagog for adfærdsvanskelige unge, men kan ikke engang holde min søsters kæreste ud (og han er en af dem) så det er nok ikke lige det bedste..
Så overvejede jeg kiropraktiker men har slet ikke høje nok fag til det, og kommer ALDRIG så højt op...
Jeg elsker at arbejde med dyr og mennesker.
Kan godt lide IT, men får desværre alt for ondt i hovedet hvis jeg arbejder med det i længere perioder..
Jeg ELSKER engelsk, og at snakke med andre udenlandske mennesker....

Hvad delan kan jeg uddanne mig som? ;s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelses hjælp!!
  • #1   28. nov 2012 IT og kommunikation med noget engelsk til?
    Kig evt på www.ug.dk, er sikker på at du kan finde noget dér. Du kan sikkert finde noget med noget IT og international markedsføring (herunder engelsk), hvor du så får flere af dine interesser ind - også med mennesker, da kommunikation og markedsføring jo handler om kontakt med mennesker.

• #3   28. nov 2012 Har kigget på sådan noget, men er nød til at indse at IT nok desværre ikke bliver en del af det, da jeg ikke kan arbejde foran en skærm en hel dag, og ved godt man også skal snakke med folk osv, men det meste af det vil stadig foregå foran skærm.
    Ellers godt bud, og tak! smiley

• #4   28. nov 2012 Sandie ja, men man kan bare ikke leve som ridelærer, og KAN man tage den uddannelse?

• #5   28. nov 2012 Med mennesker er der jo alle de sundhedsfaglige uddannelser, her blot nogle eksempler: fysioterapeut, sygeplejerske, bioanalytiker, social og sundhedshjælper, ergoterapeut
    Jeg mener UG.dk har en ret god funktion til at afgrænse interesseområder, prøv den

• #6   28. nov 2012 Den var her: (link fjernet)

• #7   28. nov 2012 Måske du skal ud og arbejde lidt efter hf:0) -så du er lidt mere sikker på hvad du har lyst til.. Jeg fik arbejde i en integreret institution og var der i halvandet år, var helt sikker på at jeg sku starte på social pædagogisk seminarium.. Men endte så med at blive frisør:0) jeg var glad for at være på arbejdsmarkedet og få prøvet nogen af de tanker man har af.. Der er jo ingen der siger du skal starte på uddannelse med det samme:) Held og lykke med det:0)

• #8   28. nov 2012 OgDu kan blive tolk smiley
    Eller du kan læse fag op via GSK bag efter HF smiley Det er det jeg gør for at kunne læse til Kemiingeniør på Uni smiley

• #10   28. nov 2012 Hvis du får ondt i hovedt af at sidde ved en skærm, burde du starte med at gå til en optiker og få cheket dit syn. DRF har en uddannelse til rideunderviser "Træner 1-2" som de er i gang med at udbygge. Men det er en hård brance at tjene penge i fuldtid, kan dog være et godt supplement i dagligdagen, og evt. under uddannelse. Held og lykke med at finde ud af det.

• #11   28. nov 2012 Som Malene sagde, det er godt at tage ud og arbejde lidt - og isaer hvis du ikke er helt sikker paa hvad du vil. Og hvis du vaelger at arbejde frivilligt i udlandet giver det enormt meget til dit kommende CV smiley
    PT. er jeg i Sydafrika hvor jeg arbejder med dyr, hvilket allerede har gavnet mig meget, og har vist mig, at jeg har vaeret ret i hvilket job jeg vil have i fremtiden: dyrepasser m. speciale i zoodyr

Det gavner at tage 1 aar fri fra skole, det har jeg gjort, og jeg har ikke fortrudt det mindste. Bedre tage 1 aar fri og finde ud af hvad du vil, end at du begynder paa noget, og du egentlig ikke nyder det smiley

• #12   28. nov 2012 Jeg kan også kun anbefale dig, at tage ud og arbejde og evt. rejse..
    Hvis du endnu ikke ved hvad du vil uddanne dig til, er det en rigtig god måde at finde ud af det på -altså at komme ud og opleve noget andet end skole..
    Men det kommer selvfølgelig også an på, hvad du er til som person smiley
    Jeg selv, har holdt to sabbath år, hvor jeg har arbejdet som handicapmedhjælper, tjener og pædagog medhjælper - var helt sikker på at jeg skulle være pædagog (og jeg havde INGEN idé om hvad jeg ville, da jeg sluttede min HF), men så tog jeg ud og rejste og oplevede verden, andre kulturer og fik noget mere med i bagagen -og er nu i gang med, at uddanne mig til folkeskolelærer, som jer er SÅ glad for!!
    Men ja, min erfaring er i al fald bare (har jeg også hørt fra andre) -at sabbath år er godt! -også når du søger uddannelse, for så har man noget mere ''erfaring'' smiley

Men ja, svært er det -og det er jo kun en selv der i sidste ende kan tage beslutningen..
    Held og lykke med det -og fortvivl ikke - du skal nok finde ud af det før eller siden smiley

• #13   28. nov 2012 noget engelsk kommunikation kunne også være en mulighed, klik lidt rundt på de forskellige uddannelser på nettet og se om der ikke er noget der frister..

det er desværre blevet svært at finde job, så derfor er det ikke altid en god løsning at ville arbejde et år efter skolen,

• #14   28. nov 2012 IT og engelsk er en go kombination da de fleste certificeringer foregår på engelsk. Ellers kunne du også forsøge dig som folkeskolelærer

• #16   28. nov 2012 Else D Jeg har væert til optikker og mit syn fejler ingenting, men min hjerne kan ikke kapere at sidde foran en skærm i lang tid, sådan er den indrette smiley
    De ved ikke helt hvorfor smiley

Kommentér på:
Uddannelses hjælp!!

Annonce