{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Martingal {{forumTopicSubject}}

Jeg føler mig lidt dum.. men kan ligeså godt få et svar på det jeg går og tænker på.. Håber i kan hjælpe mig.

Jeg skal til og springe og ride en del mili på min hest og har fået fat i en spring sadel. også kan jeg se at de fleste der springer har enden martingal eller fortøj på.

Hvad er formålet .. og hvilken måde hjælper det på?
- For gider ikke at købe et hvis ikke det hjælper..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Martingal
  • #1   16. nov 2012 det hjælper til at hesten ikke går med hovedet i vejret. og fortøjet forhindrer sadlen i at glide tilbage.

• #2   16. nov 2012 okay, for i ridehuset når man bare rider dressur, er man jo meget ops på om hesten går til bidet osv.. men hvor man så rider spring og ture er det mere lige meget, hvor er så godt med en martingal?.. for så tror jeg at jeg forstår det smiley

tak for hjælpen smiley

• #3   16. nov 2012 en martingal kan også hjælpe på at hesten ikke får helt så mange ryk i munden samt at hoved bliver trukket op da trykket fra tøjlen jo kommer nede fra via martingalen, og remmen rundt om halsen kan være rar og have hvis uheldet er ude hehe

• #4   16. nov 2012 nogle heste svarer meget hårdt frem mod nogle spring, og hvis man så tager i tøjlen svarer de tilbage ved at tage hovedet meget op, det forhindrer martingalen smiley

• #5   16. nov 2012 okay, mange tak for svarende smiley
    det lyder vist som om det en go idé og få fat i. især når i siger det ikke skader og havde det på. også har man det hvis uheldet er ude.. smiley det kan jo ske smiley

• #6   16. nov 2012 Kan du styre din hest i spring og glider sadlen ikke tilbage er ingen af dem nødvendige

• #7   16. nov 2012 Jeg bruger et kombineret fortøj med martingal. Fortøjet fordi det er utroligt svært at finde en sadel der ligger 100% optimalt på min hest, så sadelmageren har fundet den bedst mulige, som dog kan skride en smule bagud når jeg springer og rider på skrænter, så fortøjet forhindrer at den skrider for langt tilbage.

Martingalen: Stropper rundt om halsen er meget rar at have som "håndtag" hvis hesten laver et større spring end forventet, eller man som rytter bliver usikker. Så er der noget at holde fast i. Selve martingalen, sørger for at hesten ikke kan få hovedet helt så højt i vejret som ellers, jeg bruger den på min, fordi hun et par gange har ramt mig i panden med nakken hvis hun har slået med hovedet under for eksempel hubertusjagt eller terræntræning med andre heste...

Kommentér på:
Martingal

Annonce