Jeg er så rystet. {{forumTopicSubject}}
Der var et emne på baboom som blev slettet. Emnet omhandler kontanthjælp mm. og der bliver fra et par andre brugeres side givet udtryk for at man er en taber, nasser, snylter mm. når man er på kontanthjælp. TS opretter altså det her emne, fordi h*n er SYGEMELDT!
En af de sidste kommentarer der kommer, er en kommentar der lyder noget ala '' du er et håbløst tilfælde, som kan finde den nærmest trælasthandler og købe et 2 meter langt reb og sæt det bare på min regning''
Personen der skriver det, fortæller altså TS at h*n ikke er til for nogen nytte og kun er til besvær, og lige så godt kan begå selvmord.
Jeg sidder selv med et selvmordsforsøg på bagen, og jeg er virkelig rystet. Hold da op. Tænk at et menneske kan få sig selv til at opfordre andre til så forfærdelige handlinger. Jeg sad og måbede i flere minutter før jeg følte mig rolig nok til at kunne formulere et svar (desværre blev emnet slettet).
Jeg kan slet slet ikke forstå det, at man kan få sig til det. At man med god samvittighed kan ligge sig til at sove, med tanken om hvad man lige har opfordret et andet menneske, et af sine medmennesker til at begå selvmord.
Ja jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige. Måtte bare lige ud med det, for jeg forstår virkelig ikke det menneskes tankegang. Jeg synes det er så langt ude.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Det er så nemt at være efter kontanthjælps modtagerne, men hvis man ser statistik på det, så er det enlige mænd imellem 25 og 35, der har en måneds indtjening på over 25.000 kr med bopæl i det mere nordlige sjælland der hiver flest støtte penge ud af statten, kontanthjælpsmodtagere enlige mødre og syge hiver ikke en gang halvdelen som dem.
baboom er en børnehave præget af 16 årige drenge og forsmået 30 årige mænd der tror deres diller er mindre end alle andres, det er meget sjovt til for sjov tråde, men hvis man vil have noget hjælp er baboom nok det sidste sted man skal søge
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Jeg ved godt at man kan definere samtlige brugere derinde med samme ord, men jeg troede alligevel aldrig at jeg kunne blive så rystet og så forarget over en udtalelse. Jeg synes det her er for meget, det er for grovt. For mig er vi ude over almindelig grovhed.
dec 2006
aug 2007
dec 2006
aug 2007
dec 2006
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Som om man ikke i forvejen har lyst til at gøre en ende på det hele, når man er endt som ufrivillig fange i det sociale system.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Jeg har selv bruger derinde og anmelder jævnligt tråde til HA'erne fordi folk bliver så grove. Der er kun én af dem der gør noget ved det, og så er det kun en fesen advarsel i tråden det bliver til.
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Mon det er den samme person ?
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.027
Jeg er helt fint med at være på kontant hjælp man går jo ikke bare og lavet ingen ting . Jeg får opgaver som jeg skal løse, fx
Hvordan får jeg det bedre med mig selv?
Hvad vil jeg gerne lave når jeg er klar igen?
Jeg kender en person som intet laver. Hun gider ikke.
Hun får ikke støtte af kommunen. Hun går bare hjemme ved sine forældre.
Jeg er så rystet.