De var med i et trafikuheld. {{forumTopicSubject}}
Min far på 65 år og min lille nevø på 10 år har en fælles interesse i min far's veteran motorcykel m. sidevogn. De har tit været ude og køre ture bla. rundt til forskellige træf og udstillinger. I Søndags var der afslutnings tur med motorcykel klubben.
Efter en hyggelig tur rundt i trekants området, skal de på et tidspunkt, kører de ud af en mindre landevej. I et sving møder de en modkørende varevogn.
Jeg vil ikke komme ind i detaljer, for politiet skal lige gøre deres ting færdige først.
Men de møder hinanden frontalt.
Min far bliver kastet op i forruden og tilbage på motorcyklen, hvor han bliver klemt fast mellem motorcyklen og sidevognen. Min lille nevø bliver klemt fast i sidevognen, som krøller sig sammen om ham. Hans ene ben bliver kastet ud igennem sidevognens side.
Nu her 4 dage efter, ligger min far stadig på intensiv, min nevø lå på intensiv mandag. Tirsdag og onsdag blev an flyttet til børne afd. I dag er an til operation igen, bagefter bliver an flyttet tl intensiv igen.
Min far har knust højre albue, højre underarm er brækket, højre hånd er brækket. Højre knæ er brækket, Højre skinneben er brækket, højre ankel er brækket. Venstre ankel ar fået slået den der knogle af, som sidder og stikker lidt ud på indersiden.
Så har han fået flækket bækkenet, så det er skilt ad i 2. Han har fået brud på en bryst hvirvel. I Tirsdags opdagede de et nyt brud i ryggen. Han har flækket en ryg hvirvel. Den ryg hvirvel sidder lige op og ned af alle nerverne, så han var lam i begge ben.
Det betød at han i går blev kørt til operation. Hvis de ikke opererede, så ville han blive lam resten af livet, hvis de opererede kunne han enten blive rask i benene, eller blive lam resten af livet. Operationen tog 8 timer.
Han har ele tiden sagt, at det eneste han huskede var en vid varevogn. Men da Jeg var oppe ved ham på opvågningen i går aftes, kunne han lige pludselig huske ALT.
an var rimelig klar i hovedet og ved godt mod.
Her til morgen han har det elendigt, og har sagt nej til besøg.
Der skal rigtig meget til, før han giver udtryk for, at have det dårligt.
Han har ikke på noget tidspunkt, før i dag, sagt at han havde ondt.
Min nevø har brækket begge lårben, og højre skinne ben, begge ankler og den ene hæl er knust. Derudover har han slået et lille hul på milten, men det har lukket sig selv.
Min far bad mig allerede mandag morgen, at ringe på en motorcykel, der var til salg, for skulle han have en anden, så skulle det være den.
Min nevø har indtil i går sagt, at det var hans skyld. Fortalt alt i detaljer, og været ramt af en kæmpe skyld følelse, over at hans farfar's motorcykel er ødelagt.
Nu siger han, at han ikke kan huske noget, af hvad der er sket. Men det er nok chokket, og det at det er nemmere for ham, at forholde sig til.
Jeg er skolepraktik elev på Hansenberg og valgte at tage ferie i denne uge, hvilket ham, der tager sig af skolepraktik eleverne på Organia var meget imod, (Jeg har ikke holdt ferie endnu) han mente, at når man var i skolepraktik, så kunne man ikke holde ferie, når man har et arbejde møder man hver dag, det var ikke i min far's bedste at jeg sad deroppe hele dagen osv. osv. Så nu skal vi til et møde i næste uge. Han spurgte ikke engang, hvordan de havde det.
Fantastisk.
Jeg ved ikke helt, hvad Jeg ville med det her. Eller hvad I skulle kunne få ud af det, men det er bare rart, at komme ud med det. Min søster (35) er gået helt i stå, min bror er rigeligt optaget, tilbage står jeg og holder styr på det hele.
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 71 Heste: 3 Svar: 211
Håber de kommer sig hurtigt
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Jeg ønsker god bedring til din far og din nevø og så håber jeg at du kan få lov at tage de dage fri for det lyder som om du har behov for det.
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 79 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 4.008
sep 2007
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 85 Svar: 597
Der må godtnok have været skrald på!
Krydser alt, hvad der kan krydses og håber på det bedste!
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 47 Svar: 1.107
- Det var da fuldkommen forfærdeligt!
Håber du er okay, og god bedring til din far og nevø! De skal nok klare det, lyder det til.
jul 2006
Følger: 46 Følgere: 90 Heste: 13 Emner: 45 Svar: 236
God bedring til både din far og nevø! Og ønsker jer alle alt held i fremtiden og at i kommer oven på. (:
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
sep 2009
Følger: 25 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 766
God bedring til dem! Håber de kommer sig hurtigt
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.231
mar 2008
Følger: 165 Følgere: 219 Heste: 12 Emner: 247 Svar: 2.920
sep 2008
Følger: 118 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 75 Svar: 226
forståligt du har brug for luft. det en stor omgang at skulle forholde sig til, særligt hvis ikke man har den støtte man burde...
rigtigt god bedring ønskes herfra..!!
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 136 Heste: 11 Svar: 50
Og kan sagtens forstå du har taget ferie i denne uge , så må din vejleder lige tage og finde sin forståelse frem for den situation du står i lige nu.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 380
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Der har ikke i den forstand været skrald på. De kørte 50. Hende der kørte varevognen fik en skramme. Hun var selv kommet ud af bilen og sad på marken, hrbdes hund løb rundt ude på marken. Jeg har så ondt af den hund.
De var med i et trafikuheld.