1.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

HP computer... Reparation for 3. gang! HP computer... Reparation for 3. gang!

Nogle af jer kan muligvis huske at jeg oprettede et lign emne midt i september: http://www.hestegalleri.dk/forum/off-topic/897898-computer___bilka

SÅ! Jeg har lige sendt den til reparation igår, nu for 3. gang... Ekspedienten fortæller at siden de ikke reparerede noget 1. gang den var afsted, har de denne gang som sidste gang til at gøre et forsøg. Fair nok, han ved jo nok bedst.

Men, hvis problemet ikke er løst, når jeg får den tilbage, har jeg så krav på:
- en ny computer af nøjagtig samme model?
- en ny HP computer (som de, eller jeg vælger)?
- pengene tilbage?

OBS! Problemerne denne gang er overophedning, grafikken virker ikke optimalt og den lukker ned, pga en "fejl"

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HP computer... Reparation for 3. gang!
  • #2   31. okt 2012 Han snakkede om at de havde en aftale med HP, om at de havde 3 forsøg til reparation, men hvad jeg kan gøre, hvis ikke det bliver bedre er jeg i tvivl om.

Jeg ved heller ikke om, hvor meget Bilka har at sige, om det ikke bare er HP der bestemmer...

• #4   31. okt 2012 Jeg har hørt, at sådan noget som HP og Dell (det skulle være den samme slags, kind of) skulle være noget værre lort. Jeg ville købe en helt anden computer, hvis jeg var dig. Jeg forstår ikke, hvorfor du gider finde dig i, at få det samme møg tilbage hver gang.

Hvis det havde været mig, så havde de fået kylet den i hovedet, og fået afvide, at det var noget pis. Men nu er jeg også ret hidsigt anlagt, hvad sådan noget angår.

• #7   31. okt 2012 Sandra: Jeg har jo ikke andet valg...? Hvis jeg havde haft pengene, havde jeg sgu også købt en ny, men det har jeg bare ikke. Gav 4199,- for den her, så jeg forventer at jegfår en ny computer til samme værdi, eller allerhelst pengene retur, og i så fald, bliver det IKKE HP igen!

Kijofreg: Så jeg har krav på pengene tilbage, nu da det er samme problem for 3. gang?

• #8   31. okt 2012 Min HP er også lige blevet sendt til reparation for anden gang. Første gang blev blæseren skiftet og en eller anden dimsedut som var "smeltet" pga. varmen. Har haft præcist samme problemer med min computer, som du har haft med din (ihvertfald af de problemer du oplyser). Bed dem om at skifte blæseren ud med en ny og så burde computeren virke igen smiley

• #9   31. okt 2012 Prøv at se følgende link:
    http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/25-forkerte-p%C3%A5stande-om-k%C3%B8beloven#taenk_fejl1
    (link fjernet)

• #10   31. okt 2012 Kijofreg: Ja, det forstår jeg skam godt, og det er vel også fair nok, at det er sådan. smiley jeg havde personligt, nok bare ikke tålmodighed til sådan noget. Vi havde på et tidspunkt en HP/Compaq eller noget i den stil, det jeg skrev ovenover var forkert. Det var ikke HP og Dell. Det var godt nok det værste jeg nogensinde har prøvet at have, der var hele tiden noget galt med den, indtil den gik helt ned. Og efter et halvt år, da jeg forsøgte at tænde den igen, virkede den, hvilket jo er ret mærkværdigt.

• #11   31. okt 2012 Jeg ved godt, at du lige nu, ikke har andet valg - don't worry, forstår det godt! smiley

• #12   31. okt 2012 Cecilie:
    1. gang blev blæseren kun renset.
    2. gang blev blæseren udskiftet

Det har også hjulpet, men kun godt en måned smiley

• #14   31. okt 2012 kontakt www.forbrug.dk
    de har en hotline i dagtimrne.

• #15   31. okt 2012 Jeg synes, der bør sendes klager ind til dem der laver HP/Compaq, da der er rigtig, rigtig mange der har problemer med deres computere, og det kan jo ikke fortsætte sådan :s

• #16   31. okt 2012 Det er præcist det samme ved mig :-(.

Min gamle computer var samme model som din og den ville ikke starte op igen efter at den havde været slukket i en uge imens jeg var på ferie.
    Ud med lortet og kræv dine penge tilbage! Og lad være med at købe en HP igen. (undskylder for det "grimme" sprog).

• #17   31. okt 2012 Cecilie: Det gør bestemt ikke noget, for jeg kunne ikke være mere enig! smiley

• #18   31. okt 2012 Prøver på en anden måde:
    Fra følgende link: (link fjernet)

Selvom udgangspunktet er, at sælgeren kun har et forsøg på at afhjælpe en mangel, vil han i en række tilfælde få mere end et forsøg:

Hvis sælgeren havde grund til at tro, at manglen var afhjulpet allerede i første forsøg
    Hvis det er en kompliceret fejl, som er vanskelig at finde og afhjælpe
    Hvis der er tale om en periodisk fejl, altså en fejl der kun viser sig af og til, og sælger ikke kunne konstatere fejlen ved første forsøg
    Hvis sælgeren har lånt dig en anden vare under det første forsøg
    Hvis manglen er næsten helt afhjulpet allerede i første forsøg
    Sælgeren har ikke et endeløst antal reparationsforsøg eller et bestemt antal. Hvor meget du skal finde dig i afhænger af den konkrete situation. Hvis det er svært at finde og rette fejlen, må sælgeren i stedet opbytte computeren til en ny.

Forskellige fejl
    Hvis der er tale forskellige fejl, har sælgeren som udgangspunkt et forsøg på at afhjælpe hver fejl. Hvis computeren har mange fejl, kan du forlange at få en anden eller dine penge retur.

Det kan du gøre
    Hvis en almindelig klage til sælgeren ikke hjælper, kan du sende en skriftlig klage, hvori du forlanger at få sagen afsluttet inden en bestemt frist, fx 14 dage. Du kan i brevet meddele sælgeren, at du vil gå videre med sagen til Forbrugerklagenævnet, hvis fristen bliver overskredet.
    Bliver den det, bestemmer du selv, om du vil forlænge fristen, eller om du straks vil oprette en klagesag hos Forbrugerklagenævnet.

• #19   31. okt 2012 Kijofreg: Af, hvad jeg kan læse her, har de faktisk IKKE ret til så mange ganges reparation: http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/reparation-ombytning

Det er jo hverken en periodisk fejl, eller teknisk kompliceret fejl.

• #20   31. okt 2012 Patricia: Printer dele af siden ud, så jeg kan bevise, hvad mine rettigheder er, hvis jeg skal ind med den en 4. gang. smiley

• #22   31. okt 2012 Kijofreg: Det vil jeg se, om jeg kan finde så smiley Med mindre du ved, lige hvor jeg kan finde det?

• #24   31. okt 2012 Tak :o)
    Jeg har kigget på div sider, med nøjagtig samme tolkning som det link jeg lagde ind før smiley

Kommentér på:
HP computer... Reparation for 3. gang!

Annonce