Noget af en prisforskel - pony til hest. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Nu vil jeg lige bruge noget af jeres lørdag aften, på at skrive lidt herinde
Fordi om få dage er der præsis 14 måneder til at jeg bliver for gammel til at ride pony. Og jeg ved allerede nu at jeg kommer til at savne tiden som ponyrytter, men jeg skal jo som så mange andre videre til stor hest.
Og folk som man kender, eller bare nogle man møder og snakker lidt med kender alt til det. Men når jeg nævner at jeg knap har et pony år tilbage, kender alle straks en super fin unghest (det er det jeg gerne vil have) som lige kunne være noget for mig. Men når de nævner prisen, tænker jeg bare "hold da op en forskel"!
For her i starten af året købte mine forældre en rigtig lækker fire års nf pony til mig, som er blevet kåret med rigtig gode point som lå i 30 tusinds prisklassen.
Men når man når til stor hest er man langt over de 100.
For ja det er de prisklasser folk snakker om til mig, men jeg var også inde på ridehesten og kigge igår. Og ja det er rigtig hvis man vil have en flot unghest er man allerede langt over de hundrede.
Ved godt det har noget at gøre med at man kan komme til mange flere ting med en stor hest.
Dog chokrede det mig noget at prisforskellen virkelig er så stor.
Nu er jeg ikke ved at lede efter hest, men det gør mig noget nysgerrig.
Og det får mig også til at overveje om det er her man skal gå på kompromis med sine ønsker? Ellers så skal jeg med min løn til at leve på en sten fra nu af
Go lørdag til alle
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 669
aug 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.036
Tak for svar. Det jeg har fundet er langt fra de la, nærmere de lc. Men det er også ungheste jeg har været indeover. Men tjaa det med stamtavle har du nok ret i, for det har jeg ikke en pip forstand på
okt 2008
aug 2009
Nej jeg er ikke igang med at søge endnu, for jeg har jo et helt pony år tilbage som skal rides.
Men det er det folk snakker om hvad de kan tilbyde bare man nævner at man kun har et år tilbage - hvilket jeg synes er lidt sjovt
Så havde jeg været inde på ridehesten for sjov for at se hvad jeg cirka kan få for mine penge til den tid, hvilket chokeret mig så meget at jeg var nødt til at skrive om det herinde.
Sandie: Hvordan kan det være at dem på ridehesten er dyrere end andre?
okt 2008
aug 2009
jun 2010
Følger: 75 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 465 Svar: 989
Noget af en prisforskel - pony til hest.